Helgsnack: Vad för kul hände 2024?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vad för kul hände 2024?

Året närmar sig sitt slut – vad har varit dina höjdpunkter?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nytt jobb på Sveriges roligaste företag, Happy Socks! Får väl ändå ses som min höjdpunkt.
Har även tagit tummen ur och byggt nytt system

Permalänk
Medlem

Det har tyvärr varit lite av ett annus horribilis för min del med mycket sjukdom och ekonomisk stress. Nu börjar det ljusna lite. Höjdpunkten under året var nog när jag äntligen gjorde en rejäl ommöblering i lägenheten efter många år med "fel" placering av olika möbler och andra inventarier. Ett jättelyft!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Året har varit både höga berg och djuuuupa dalar...

Höga berg innebar
Fyllde ett halvt sekel
Äntligen klar vårdnadsöverflytt (familjehem).
Pool bygget klart, 8x4m pool med 210m² trädeck och poolhus (attefall).
Nytt grafikkort

Djupa dalar.
sjukdom med 2 operationer som följd samt ett kort avbrott i hjärna där resultatet blev fall med kraftig hjärnskakning som slutnota.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Fick vårt andra barn, köpte ny bil, blev av med jobbet så en hel del!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Var sista unge föddes. Det måste väl ändå vara höjdpunkten måste jag säga 👍

Ny dator också, lite kul med.

Permalänk
Medlem

Gifte mig 🍾

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Träffat flera trevliga människor, efter pandemin och sjukdom tidigare år när jag knappt hade något socialt liv alls.

Jag har inget annat positivt att berätta om året.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Årets höjdpunkt var nog stalker 2 releasen. Kanske också att battlemage släpptes och faktiskt visade sig vara ett genuint bra budgetkort.

Permalänk
99:e percentilen

Vroeger Was Alles Beter, för första gången utomhus! 😍

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Fyllde 60 om man nu kan kalla för kul!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Har varit väldigt upp och ner. Sambon tog examen under våren. Sen köpte vi vårt hus somras. Min mormor gick bort för drygt 1½ vecka sen. Så har blandade känslor över året faktiskt. Har mer eller mindre varit fullt upp. Känns som man aldrig har riktigt fått pusta ut. Alltid någonting man ska göra eller åka iväg för. Ibland känns det som man lever för andra och inte en själv. Vilket har gjort man byggt upp frustration över året.

Men hoppas på nästa år blir bättre.

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

Var pappaledig i ett halvår, skönt att helt kunna släppa jobbet en stund för första gången på länge

Permalänk
Medlem

Fick sjukpenning omvandlad till sjukersättning efter 6 år... om man nu kan kalla det "kul". Kanske mer "tur" då det tycks bli än jävligare framöver att få det... samt nya regler om att få vara sjukskriven i max 12 månader utom i "speciella fall". Ser ut att bli ett tufft 2025 för en hel del människor.

Annars var det väl kul att man överlevde ännu ett år antar jag

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Fick mitt drömjobb och lyckades (med nöd och näppe) hålla mig över min egna betyggräns i skolan. Ett väldigt framgångsrikt år, det kan bara gå nerför nu..

Permalänk
Medlem

Flyttade 110 mil til Norrland och segrade not fkassan efter 5 års kamp

Permalänk
Medlem

Byggde ut trädäcket för uteplatsen och bytte däck på hojen från supermotard till offroad, så hoppas kunna få mer tid till åka och utforska 2025.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Fick första barnet, gick på ett gäng bröllop, bilade runt i Skåne och västkusten.
Har snart inhandlat alla delar för att bygga ny dator.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Klart man kan det, alternativet hade varit tråkigare!

2024 års höjdpunkt måste för egen del vara att yngsta sonen tog studenten! Återstår att följa deras väg genom livet och stötta där/när man kan, men grovjobbet är avklarat!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Windows12 lanserades inte.
Överlevde Covid i slutet av augusti.
Ingen av datorerna gick sönder.

Ett bra år, 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det har tyvärr varit lite av ett annus horribilis för min del med mycket sjukdom och ekonomisk stress. Nu börjar det ljusna lite. Höjdpunkten under året var nog när jag äntligen gjorde en rejäl ommöblering i lägenheten efter många år med "fel" placering av olika möbler och andra inventarier. Ett jättelyft!

Jag hoppas att ditt 2025 blir ett år med bättre hälsa och ljusare ekonomi
En ommöblering kan göra underverk!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Mitt år har varit händelserikt! MEn vad har varit höjdpunkter?

Mallorcaresa i våras var sjukt kul och barnen var så glada!
Anlagt trädgård i en lerdjungel ( Byggde nytt hus 2023 och trädgård fanns inte! ).
Byggt halva altanen, andra halvan kommer i år då pengarna inte räckte 2024 för den inbyggda terasspoolen men nu gör de det
Skickade in bygglovet för garage och nu är det beställt. ( Börjar bygga det v15 2025 men ändå )
Skaffade hund nu i höstas.
Just ja 20% nytt jobb med. Eller andra uppgifter som Trainer på vår robotutbildning.

Gott nytt år!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Det har varit ett bra år, tillbringade flera veckor i Vietnam i början av året,
Senare byggde jag en ny PC för första gången på säkert 10 år och bytte till slut från Debian till Arch Linux.

Permalänk
Medlem

+ Bekräftat om och om igen att jag jobbar på en fantastik IT-konsultfirma
+ Tog ingen sommarsemester och sparade dagarna till långa lata vinterdagar. Blev en hel del frågor på jobbet typ, "va, ingen semester?". Fast hade ju varit bättre med lite mer snö...
+ Konsultpengen fyllde på i kassan och tog hand om en del hål i plånboken.
+ Ny hund, ja det hände iofs redan 2022, men nu är han "vuxen" och artar sig bra
+ Flera hemmajobb planerade till tidigt 2025 och det mesta materialet på plats, skall bara "göras" eller "utsåsas"
+ Någon släkting haft det väldigt tufft med hälsan, men sedan ett par månader, äntligen på rätt väg.

- Vill ha till hund men "regeringen" vill inte.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Köpte nyare bil är väl det enda positiva som hänt 2024 känns det som
Håller tummarna för ett bättre 2025

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Var sista unge föddes. Det måste väl ändå vara höjdpunkten måste jag säga 👍

Ny dator också, lite kul med.

Hur vet du att det är sista? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Det tycker jag att du kan. Alternativet är ju sämre 🙂

Permalänk
Medlem

Jag och frugan flyttade till en riktigt härlig lägenhet. Utöver det så har det knappt hänt något minnesvärt som jag kommer ihåg.

Permalänk
Medlem

Efter att mamma bara blivit sämre och sämre så gick hon bort i mars. Det är minst sagt sorgligt. Men som pappa sa: Det är naturligare att dö än att födas.

Det positiva är att min flickvän från Thailand fick sitt uppehållstillstånd i maj och anlände i juli. Nu är hon klar med Svenska A på sfi, efter nyår blir det kurs B.

Dessutom har jag snart tagit mig igenom räntehöjningar på mitt feta huslån som endsamförsörjare med 2 barn. Bra gjort av mig. I februari läggs lånen om, sedan en liten löneökning på det så slipper man kanske att räkna ören. Om sedan flickvännen får jobb 2025 så blir det highlife 🍻.

Gott nytt år alla Sweccare

Emil H

Permalänk
Medlem

Skaffat en fantastisk liten kompanjon i form av en hund samt bytt till ett otroligt mycket mer givande och roligt jobb.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,