Permalänk
Medlem

Behöver allt utom chassi!

God fortsättning alla clockers!

Söker nu komponenter till kusinen som vill ha en maxad dator för 1080p fortnite.
Söker allt utom chassi men vill gärna ha grejer som går att uppgradera framöver.
Kravlistan är Am4 plattform, 750w psu och gpu ska väl vara runt 1080ti men tackar absolut inte nej till nyare.

Max budget 6400kr
Ser helst att köpa CPU/mobo ihop övriga delar kan jag köpa separat!

Allt gott

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kan såklart tänka mig intel också beroende på vad ni sitter på! Var lite snabb ut med annonsen.
Har två veckor på mig att köpa delar så var inte blyga med förslag 😃

Permalänk
Medlem

Har några fläktar till salu om det är intressant.

3x Noctua beige a12x25
en drös med arcitc p12 120mm
några fractal design chassi fläktar 3 pin

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Just fläktar blir nog det sista som köps då chassit redan hade några, men återkommer absolut om det behövs fyllas på 😃

Permalänk
Skrivet av Julian L:

God fortsättning alla clockers!

Söker nu komponenter till kusinen som vill ha en maxad dator för 1080p fortnite.
Söker allt utom chassi men vill gärna ha grejer som går att uppgradera framöver.
Kravlistan är Am4 plattform, 750w psu och gpu ska väl vara runt 1080ti men tackar absolut inte nej till nyare.

Max budget 6400kr
Ser helst att köpa CPU/mobo ihop övriga delar kan jag köpa separat!

Allt gott

Läs hela annonsen här

Har ett Corsair H150i Elite 360 (vattenkylning) om det skulle vara av intresse?

Permalänk

Finns ett "MSI GeForce RTX 4060 VENTUS 2X BLACK 8G OC" med låda samt kvitto fullt fungerande givetvis

Permalänk
Medlem

Har en artic luftkylare jag skulle kunna sälja. Användes ca 1 år innan jag uppgraderade för ska 2 år sen till bättre.

Exakt modell är denna: https://www.inet.se/produkt/5320991/arctic-freezer-34-esports...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pangkulan89:

Finns ett "MSI GeForce RTX 4060 VENTUS 2X BLACK 8G OC" med låda samt kvitto fullt fungerande givetvis

Känns som att det kommer gå över budget men vad vill du ha för det? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackie_moon:

Har ett Corsair H150i Elite 360 (vattenkylning) om det skulle vara av intresse?

Känns lite för lyxigt då jag behöver så mkt prestanda för pengen. Det kommer med andra ord bli ett skambud 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av hgbw:

Har en artic luftkylare jag skulle kunna sälja. Användes ca 1 år innan jag uppgraderade för ska 2 år sen till bättre.

Exakt modell är denna: https://www.inet.se/produkt/5320991/arctic-freezer-34-esports...

Absolut intressant beroende på vad för kombinationer jag får in som alternativ!

Permalänk
Medlem

Ligger en Ryzen 7 2700 här hemma och en kylare som följde med en R5 3600 (den CPUn har jag inte kvar, kommer inte ihåg vad kylaren heter)
Vad vill ni ge för dem om det skulle vara intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laven:

Ligger en Ryzen 7 2700 här hemma och en kylare som följde med en R5 3600 (den CPUn har jag inte kvar, kommer inte ihåg vad kylaren heter)
Vad vill ni ge för dem om det skulle vara intressant?

Fått in lite nyare alternativ som känns lite mer lockande! Men tack för erbjudandet😊

Permalänk
Medlem

Har hittat delar till ett väldigt trevligt pris så det som är kvar är endast en gpu! Budget 2300kr😃

Permalänk

Jag har ett Asus Dual RTX 2060 som du kan få för en tusing. Kört det i 1440p och det fungerar överraskande bra fortfarande till Cyberpunk, Call of Duty mm med DLSS aktiverat. Lättare coil whine vid höga frames (120 fps+) men inget man bryr sig om när man spelar med hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fats0Jets0n:

Jag har ett Asus Dual RTX 2060 som du kan få för en tusing. Kört det i 1440p och det fungerar överraskande bra fortfarande till Cyberpunk, Call of Duty mm med DLSS aktiverat. Lättare coil whine vid höga frames (120 fps+) men inget man bryr sig om när man spelar med hörlurar.

Han kommer nästan enbart spela fortnite på 1080p, kommer väl ligga på ca 200fps gissningsvis. Tror du inte den kommer pipa rätt fint? Han delar rum 😅

Permalänk
Medlem

Tack alla som hörde av sig! Blev en 3700x med ett 2070super vilket jag tycker låter som en bra första dator😊