Misstänkt fiffel av Webhallen

Permalänk
Medlem

Tror Webhallen har minskat personalen på kundservice rejält, alternativt plötsligt fått väldigt många fler klagomål att hantera. Jag har ett, i sammanhanget, skitärende gällande ca 250 kr gjort under black Friday där jag för ca 3 veckor sedan mailade, utan svar, skickade ett mail till, inget svar, och, ja, det ska ju ta max ett par dagar att svara tycker man.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Tror Webhallen har minskat personalen på kundservice rejält, alternativt plötsligt fått väldigt många fler klagomål att hantera. Jag har ett, i sammanhanget, skitärende gällande ca 250 kr gjort under black Friday där jag för ca 3 veckor sedan mailade, utan svar, skickade ett mail till, inget svar, och, ja, det ska ju ta max ett par dagar att svara tycker man.

Enligt en jag fick tag i på Discord hade kundtjänst fått in 11000 ärenden enbart under "Black Week", så jag förstår att det dröjer lite extra.

Sen med tanke på att de potentiellt har begått 11000 fel på en vecka så borde de kanske inte ha utgått från att jag ljög.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Helt otrolig historia! Det är verkligen sjukt frustrerande när kundtjänsten inte ens försöker vara hjälpsam eller tillmötesgående mot kunder. Och nu detta – att de tidigare har sysslat med att märka om returvaror som nya… det är svårt att förstå hur de ens kan ha några trogna kunder kvar. Det här måste vara droppen för många.

Permalänk
Medlem

@Scurq - Tack för du bjuder på en bra historia. Jag är helt övertygad om att det är mänskligt misstag och det är lätt att packa fel. Att dom skickade croppade bilder är väl helt enkelt för att dölja information dom inte vill dela med sig av. Däremot låter det ganska drygt och dåligt att de inte granskade övervakningsfilmen utifrån ditt perspektiv. Det kan ju knappast vara första gången. Speciellt om man sätter upp övervakningssystem på packen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

@Scurq - Tack för du bjuder på en bra historia. Jag är helt övertygad om att det är mänskligt misstag och det är lätt att packa fel. Att dom skickade croppade bilder är väl helt enkelt för att dölja information dom inte vill dela med sig av. Däremot låter det ganska drygt och dåligt att de inte granskade övervakningsfilmen utifrån ditt perspektiv. Det kan ju knappast vara första gången. Speciellt om man sätter upp övervakningssystem på packen.

Jo, ingen tvekan att själva grundfelet var ett felplock, tror inte att någon snodde processorn eller liknande. Tycker bara att lösningen hade kunnat vara så mycket enklare än att dra in Postnord och att efter påtryckningar i 4 veckor skicka fel bilder. Inte professionellt någonstans.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Värdelös hantering av Webhallen. Handläggningstiden och kostnaden redan överskred moderkortets pris eller hälften i alla fall.

Värsta som finns när företag säger att de ska återkoppla och sedan gör de inte det / tar flera veckor på sig.

Hänt så många gånger att man ska få återkoppling samma dag / dagen där på men att man inte får det.

Permalänk
Medlem

Intressant historia. Deras "bilder" är ju sjukt dåliga. En butik som säljer hårdvara borde väl kunna skaffa fram en kamera som faktiskt kan visa lite bättre kvalitet än sådär går ju inte ens se vad det är för produkter de packat.. Bara det gör mig misstänksam mot butiken.

Med tanke på hur mycket du handlat och hur länge du varit kund så tycker jag det är sjukt illa skött hela vägen från början till slut. Konstigt att de inte själva reagerade på storleken på lådan också. Bra att de till slut gav med sig men de tog lite väl långt tid för att jag ska kunna ge dem credit för det... Känns som de bara blev tvingade.

Hade presentkortet varit på under 2500 kr hade jag aldrig handlat hos dem igen. För att kompensera för hur lång tid det tog och även för att du fick jobba och stå i för att hitta och fixa deras problem. Skicka en faktura till dem för konsultarbete. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Tack för att du delar med dig @Scurq

Har inte handlat på Webhallen på över 5 år och efter allt trist man läst om företaget dom senaste månaderna (ditt ärende är bara det senaste i en lång rad av tråkigheter) så kan jag nog säkert påstå att jag inte lär handla av dom någonsin igen, och kommer ej heller att rekommendera närastående att handla där.

Både intressant och tråkigt att se att "lojalitet" (dvs. kund-nivå etc.) inte betyder ett skit när det kommer till kritan. Som du skrev själv, varför skulle du bluffa till dig en CPU för någon tusenlapp när du handlat där för hundratusentals kronor redan? F.a. om det är första gången man driver denna typen av ärende? (Det hade varit en annan femma om det var en återkommande händelse.)

Nä, riktigt illa skött av Webhallen. Hoppas kompensationen var kännbar och tillräcklig för all tid du lagt ner och för att blodtrycksökningen ska ha varit värt det, men jag gissar att du bara fick ett presentkort på kanske upp till 1000:- eller något.

Inb4 Webhallen kommer och ska "se över sina rutiner"...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Finns en anledning till att jag alltid filmar när jag öppnar dyrare paket. Så slipper man allt detta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Finns en anledning till att jag alltid filmar när jag öppnar dyrare paket. Så slipper man allt detta.

Sen hävdar Webhallen att du har tagit ut processorn och förseglat om paketet innan du filmar, för dom har minsann "viktsiffror och bildbevis från lagret att ditt paket har blivit rätt packat", men innan allt det ska dom först låta Postnord göra en utredning (dvs. ingenting) i en månads tid.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Godkände du bara återbetalningen och den kompensationen du fick utan att du polisanmälde?

Du bör polisanmäla det ändå.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

@Webhallen En kommentar kanske?

Kanske kan lägga till i era Leveransvillkor.
Kunder bör/skall filma när de hämta ut samt öppnar paket från er.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Frågan är hur länge Webhallen kommer att finnas kvar på marknaden?
Från Göteborgs-Posten 2023-12-21:
”Under både 2020 och 2021 erbjöds företag som hade kommit i ekonomiska trångmål som en följd av pandemirestriktionerna, att vänta med att betala sin skatt. Syftet var att göra det lättare för företag att överleva pandemin.
Tre år senare har dock många av bolagen fortfarande inte betalat skatten de är skyldiga. När sajten Market gör en genomgång bland butiker och butikskedjor visar det sig dessutom att skatteskulderna har blivit större. Sammanlagt är kedjorna skyldiga staten flera miljarder kronor.”
Enligt en artikel från 2024-08-30 (även den i GP) har Webhallen obetalda skatteskulder till svenska staten på 303 miljoner kronor.
Netonnet ligger inte heller särskilt bra till med en skatteskuld på 135 miljoner kronor …

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Frågan är hur länge Webhallen kommer att finnas kvar på marknaden?
Från Göteborgs-Posten 2023-12-21:
”Under både 2020 och 2021 erbjöds företag som hade kommit i ekonomiska trångmål som en följd av pandemirestriktionerna, att vänta med att betala sin skatt. Syftet var att göra det lättare för företag att överleva pandemin.
Tre år senare har dock många av bolagen fortfarande inte betalat skatten de är skyldiga. När sajten Market gör en genomgång bland butiker och butikskedjor visar det sig dessutom att skatteskulderna har blivit större. Sammanlagt är kedjorna skyldiga staten flera miljarder kronor.”
Enligt en artikel från 2024-08-30 (även den i GP) har Webhallen obetalda skatteskulder till svenska staten på 303 miljoner kronor.
Netonnet ligger inte heller särskilt bra till med en skatteskuld på 135 miljoner kronor …

Nätbutiker som sålde datorer var väl vinnarna under pandemins första år??

Visa signatur

► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Tack till @Scurq för en informativ tråd. Hoppas @Webhallen tar det här till sig, för det här kommer att kosta dem betydligt mer än de 2500:- som processorn kostade.

Undrar hur många kunder de har på den nivån som TS och hur lång tid det tar att nå dit. Att då pissa bort det genom ett sådant agerande och bemötande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

@Webhallen En kommentar kanske?

Kanske kan lägga till i era Leveransvillkor.
Kunder bör/skall filma när de hämta ut samt öppnar paket från er.

Jag ser inte vad de har att vinna på kommentera nu, de har betalat tillbaka och kompenserat kunden redan.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad meningen med tråden är, du är extremt otrevlig och aggressiv, dem har utrett vad som har hänt och kommit fram till att det packats fel och åtgärdat det.

Det är TOTALT orimligt att begära att dem bara återbetalar dig för att du säger "skicka mig pengar" om alla kunder gjorde det skulle företaget gå i konkurs på en vecka och alla kunder skulle ha gratis RTX 4090.

Samt alla som säger polisanmäl, polisanmäla vadå? "butiken har packat fel och erkänt att det blivit fel samt kompenserat mig, lås in dem i fängelse tack"

Hade du varit trevligare och haft mer tålamod så hade det säkert löst sig snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag ser inte vad de har att vinna på kommentera nu, de har betalat tillbaka och kompenserat kunden redan.

Humm..
Så du tycker att en köpares vy, som inte ser bra ut för @Webhallen är den enda vy'n på denna tråd?

Jag i alla fall vill höra vad @Webhallen har att säga..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Sen hävdar Webhallen att du har tagit ut processorn och förseglat om paketet innan du filmar, för dom har minsann "viktsiffror och bildbevis från lagret att ditt paket har blivit rätt packat", men innan allt det ska dom först låta Postnord göra en utredning (dvs. ingenting) i en månads tid.

Film har i alla scenarion jag läst dugt. Ingen poäng att tro det värsta om företag.
Dessutom måste de låta expeditören utreda. TS har inte gett några bevis för att paketet var oöppnat mer än hans ord.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Tråkigt när det strular!

Vill inte försvara utan nyansera

Har ingen koll på just webhallens plocksystem men idag är det vanligt att man filmar/fotar av alla orderplock innan de förseglas och går iväg på leverans. Tyvärr ljugs det eller på annat sätt missas vad som är medskickat ganska ofta från kunder, både på privatsidan och från företag om att prylar saknas vid leverans… sådan inspelningsutrustning betalar sig tyvärr ganska fort för de som jag sett installera det.
Självklart är det inte kul att bli eller känna sig misstänkliggjord men man måste nog förstå att de vill utreda ärendet och att det måste få ta mer än några dagar runt BF och julruschen. Omständigheten att de håller på eller planerar flytt av lagret från bredden kan säkert spela in också. (Med allt ved det kan innebära)

I övrigt så kan jag tycka att man borde löst detta på ett betydligt snyggare sätt, särskilt när man vet om att det kommer ta en stund att utreda. Exempelvis skicka ut en ny CPU direkt och hantera det som en felplock från början. Särkilt om det är en trogen kund som inte har för vana att strula. Skulle den första dykt upp så har de alltid möjlighet att hantera det i efterhand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men asså,
1. nån extrajobbare har packat fel, din cpu hamnade i fel kartong, orsak: löst.
2. Webhallen bör agera mycket snabbare och bättre, men att dom vill utreda fattar jag 100%, att paketdistributören kontaktas är nog mer rutin än något för att förhala.
3. att ta upp vikten skulle jag inte ha som något bevis alls, det är ju inte några precisionsvågar vi snackar om, 100g ... kan vara fukt i kartongen.

Bilderna är screenshots från övervakningsfilm, gissningsvis övervakas packbänkarna för att förhindra "att nån råkar "låna" något" och sitter nån och ska hitta aktuell packetering: "kolla efter moderkort och cpu runt den här tiden" - och hittar denna så ja då lär denna person anta att det är just ditt paket.

Vilken annan leverantör skulle glatt svalt och betalat ut stålar till alla som reklamerar försändelser utan att utreda? Folk i allmänhet är mycket oärligare än vad folk tror.

Kontentan är väl att Webhallens kundservice borde kunnat vara mycket smidigare och snabbare, men något planerat bedrägeri för ett par tusen spänn, näe verkligen inte.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Jag brukar hålla mig till inet när jag köper något även om produkten finns för något billigare pris någon annan stans, främst för att de har visat sig vara ärliga och hjälpsamma när problem uppstår, i alla fall jämntemot mig.

@Webhallen har jag haft problem med flera gånger där det i slutet brukar lösa sig, men det tar ofta veckor att få rätt på problem, så upplevelsen blir att de är extremt oärliga och försöker dra ut på ärenden för att kunden ska tröttna. Även om det kanske inte är så så är det som sagt den känslan man får.

Skönt att det löste sig till slut!

Permalänk
Medlem

Fel blir det alltid någon gång, det intressanta är vad som händer när det blivit fel.

Jag var med om en liknande historia med CDON, där det var uppenbart av vikten på paketet att ena varan (av två likadana) omöjligt kunde varit i paketet, men var i slutänden inte lönt att tjafsa då varuvärdet bara var några hundra. Sen visste jag ju om att CDON är bondfångare när jag la beställningen, men chansade… ett misstag jag inte gör om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Men asså,
1. nån extrajobbare har packat fel, din cpu hamnade i fel kartong, orsak: löst.
2. Webhallen bör agera mycket snabbare och bättre, men att dom vill utreda fattar jag 100%, att paketdistributören kontaktas är nog mer rutin än något för att förhala.
3. att ta upp vikten skulle jag inte ha som något bevis alls, det är ju inte några precisionsvågar vi snackar om, 100g ... kan vara fukt i kartongen.

Bilderna är screenshots från övervakningsfilm, gissningsvis övervakas packbänkarna för att förhindra "att nån råkar "låna" något" och sitter nån och ska hitta aktuell packetering: "kolla efter moderkort och cpu runt den här tiden" - och hittar denna så ja då lär denna person anta att det är just ditt paket.

Vilken annan leverantör skulle glatt svalt och betalat ut stålar till alla som reklamerar försändelser utan att utreda? Folk i allmänhet är mycket oärligare än vad folk tror.

Kontentan är väl att Webhallens kundservice borde kunnat vara mycket smidigare och snabbare, men något planerat bedrägeri för ett par tusen spänn, näe verkligen inte.

Vikt är det enda du har som bevis för att något saknas.
en gpu väger betydligt mer än 100g med sin kartong.
Vågar på paketcentraler väger inom 5g för att kolla att paket inte överskrider vikten.
Hur vet jag detta? Så sent som i november skickade jag ett paket via tradera där paketet vägde 7g över och fick betala nästa frakt nivå (lade in extra vaddering för att säkerställa att godset kom fram helt)

Jag har även jobbat på schenker privat paket och där ser man vikt ned i 2 decimaler med lite fel tolerans

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Fel blir det alltid någon gång, det intressanta är vad som händer när det blivit fel.

Jag var med om en liknande historia med CDON, där det var uppenbart av vikten på paketet att ena varan (av två likadana) omöjligt kunde varit i paketet, men var i slutänden inte lönt att tjafsa då varuvärdet bara var några hundra. Sen visste jag ju om att CDON är bondfångare när jag la beställningen, men chansade… ett misstag jag inte gör om igen.

Har aldrig haft några problem med kundtjänsten hos CDON, utan ofta fått hjälp och kompensation snabbt och korrekt utan krångel.

Detsamma gäller Fyndiq, Amazon och Temu.

Antingen ha de skickat nytt direkt eller så har jag fått värdecheck/pengar för att ersätta felaktig produkt. Ofta med bekräftelse inom 24h. I nära nog alla fall har jag även fått behålla den trasiga produkten, då kostnaden för hanteringen av en retur ofta överstiger värdet av produkten.

Känns som att Webhallen jobbar helt fel. Framför allt deras responstider från kundtjänst är en mindre katastrof. Inet hade som jämförelse 1 minuts väntetid sist jag lade en beställning. Det ger förtroende och skapar trygghet vid köp för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Förstår inte riktigt vad meningen med tråden är, du är extremt otrevlig och aggressiv, dem har utrett vad som har hänt och kommit fram till att det packats fel och åtgärdat det.
...
Hade du varit trevligare och haft mer tålamod så hade det säkert löst sig snabbare.

Hur mycket tålamod ska du behöva ha? Och hur kan det ha löst sig snabbare av att vänta ut det hela? Webbhallen har ju uppenbarligen inte haft intresse av att direkt lösa detta, utan det är TS som med sina hök-ögon lyckats identifiera moderkortslådan från typ 20 pixlar från en övervakningskamera. Sen att det såklart löstes omgående bara för att en tråd på SweC skapades.. men det är ju såklart ett sammanträffande

Hur många blir blåsta av detta egentligen? När de bara vill släppa skiten eftersom de har säkerheten av övervakningskameror.. som filmar fel order? Hur många vågar/orkar stå på sig som TS?

Nej det är inte okej. De har övervakning som används mot kunder som saknar betydelse helt och hållet och är BARA för att skydda sig själva mot att någon anställd skulle få med sig lite för mycket hem.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

De där med bilden var bara konstigt, Inet fotar också, jag fick en kopia en gång i ett ärende när jag fick en order på datordelar hem där de missat transportskydd så alla produkter låg löst, de såg ut som allt varit med om sju svåra, och då var de knivskarp bild där man lätt kunde läsa text på kartonger mm (la mest ärendet ifall man hade viljat göra en retur eller om något skulle visa sig trasigt den gången) Jag har för mig jag fick nån värdecheck som kompenstation också.

Var även här efter BF i kontakt med Inet kundtjänst då jag fått hem vad som visade sig vara en produkt som var felbeskriven (var 1 st ram o inte 2 st i ett kitt som beskrivet) , de hanterade hela ärendet på under 24h trots BF , han i chatten tog det snabbt vidare och de rede ut vad som gick fel och jag fick ok på returnera det så jag snabbt kunde skaffa in rätt från annan som hade i lager , sån hantering ger förtroende!

Edit : inser jag listade två problem vid inköp från Inet, men att fela är mänskligt och sånt händer , de löste båda felen snabbt och till belåtelse, det är ju de viktiga

Hela den här historien var bara bisar , tack för du delade med, tänkte inte det kunde varit webhallen precis när jag såg tråden innan du la ut hela historien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Vikt är det enda du har som bevis för att något saknas.
en gpu väger betydligt mer än 100g med sin kartong.
Vågar på paketcentraler väger inom 5g för att kolla att paket inte överskrider vikten.
Hur vet jag detta? Så sent som i november skickade jag ett paket via tradera där paketet vägde 7g över och fick betala nästa frakt nivå (lade in extra vaddering för att säkerställa att godset kom fram helt)

Jag har även jobbat på schenker privat paket och där ser man vikt ned i 2 decimaler med lite fel tolerans

7 gram... då räcker det att någon sätter på ett klstermärke med "ömtåligt" typ, mycket tveksam.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

7 gram... då räcker det att någon sätter på ett klstermärke med "ömtåligt" typ, mycket tveksam.

Jag vägde den själv hemma på min knarkvåg jag använder till pizza så jag vet att den var över sen fick jag mail en dag senare att paketet vägde för mycket 🙀

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Redan vid första kontakt så hade de kunnat kontrollera videoinspelningen (för den fanns väl alltid där... väl?)

Kan vara lagar att hålla koll på med kameror osv. Tror inte arbetsgivare får gå in och kolla bara sådär.