Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Fick den idag, med dessa komponenter förutom chassit som är antec cx700 och kommer med win 11 pro https://komponentkoll.se/bygg/Eqksz

Ändrad till vit build
Permalänk
Medlem

Bra pris. Alla som köpt i december borde kunna kontakta Amazon och få priset justerat också. Var väl förlängt öppet köp till typ 20 januari?

Permalänk
Medlem
Skrivet av civzen:

Fick den idag, med dessa komponenter förutom chassit som är antec cx700 och kommer med win 11 pro https://komponentkoll.se/bygg/Eqksz

Är denna en bra uppgradering från ett gtx 1080 med i7 8700? Tyckte priset var väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Är denna en bra uppgradering från ett gtx 1080 med i7 8700? Tyckte priset var väldigt bra.

OT att diskutera det här men,
Ett ~30% lyft i CPU och ~40% lyft i GPU är kanske lite tråkigt mot en ~8 år gammal maskin.

Edit: hade råkat bli en 2a på CPU när jag menade 30%, inte 20% (tack @varget som noterade).
Editerar istället för att svara då detta som sagt är fel tråd för detta.
*Min personliga uppfattning består i att det kanske känns lite ovärt med de procenterna efter 8 år. Hade varit en annan sak om det var ens insteg till speldator.

Visa signatur

Nr 1: X670, 7800X3D, Peerless Assassin, 32GB 6000MHz CL36, 9070 XT, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, FD North.
Nr 2: B550, 5700X, Hyper 212 Evo V2, 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

OT att diskutera det här men,
Ett ~20% i CPU och ~40% lyft i GPU är kanske lite tråkigt mot en ~8 år gammal maskin.

Som du säger kanske fel ställe att diskutera men nog är det aningen mer än så på cpu sidan, beror så klart på vad man mäter i också.

https://www.cpu-monkey.com/en/compare_cpu-intel_core_i7_8700-...
https://www.cpubenchmark.net/compare/3099vs4681/Intel-i7-8700...

taggar också @wootz91 för att bilda sin egen uppfattning.

Edit: Min åsikt är väl att det är det lägsta som är värt att lägga pengar på idag som kan kallas speldator. Helt klart värt pengarna tycker jag, men man får bättre om man lägger mer. Detta är ju ungefär datorerna från inet och komplett som swec köpte in under hösten och gjorde reportage om som då kostade ~15k.

Edit2: jag kommer ihåg fel, det var en 13400k i inet datorn samt 5600 i komplett. Men det är väl inte någon enorm skillnad i spel mot en 12400f

Permalänk
Medlem

Kan inte ni som beställt Samsung A9+ dealen återkomma med hur den ter sig trots endast 4GB RAM? Nämligen hört väldigt delade åsikter.

Vi är inte särskilt kräsna här i hemmet och har en Xiaomi padda på 3GB som funkar klockrent till slösurf och enklare spel men har sett & hört att Samsungs budgetpaddor inte är lika bra på att utnyttja snålt RAM-minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Produkt: Philips 34" gamingskärm 34M2C6500/00
Länk: https://www.komplett.se/product/1307753/gaming/spelutrustning...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13688332&gad_source=1&g...
Pris: 6490kr

Finns tips om denna från 5/1 här #20714510

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Finns tips om denna från 5/1 här #20714510

Där ser man, tack för återkopplingen!
Den gick under radarn hah!

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | RX 9070XT Pulse | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB
| Hyte Revolt 3| EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

S9 Ultra 5G 12/512

Galaxy Tab S9 Ultra 5G 12/512 genom Benify SEK 9452, spara 2 lax genom att teckna abb plus byta in gammalt fungerande skrot, rätt lysande pris väl?

Galaxy Tab S9 Ultra 5G | SM-X916BZAEEUB | Samsung SE

Permalänk
Medlem

Nån som fått sin leverans från Komplett med Samsungdealen?
Mitt paket står bara som registrerat hos Postnord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyJoe:

Min är på väg - Beräknad leverans imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyJoe:

Fick min nyss

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ja, det verkar som Samsung låst denna klockan till sitt egna ekosystem rätt hårt (precis som Apple brukar göra). När jag läst på mera så är det så att många funktioner, som tex. att aktivera LTE och e_SIM på telefonen, kräver en Samsungtelefon. Räcker inte ens med en Android.

Blir till att skippa för min del, även om perfekt för de som kör med en Samsung.

Låst vet jag inte. Man behöver ett Samsung-konto. Verkar inte vara några problem på Pixel-telefoner. Fick ladda ner en plugin i Playstore, men annars fungerar allt som det ska. Så det krävs ingen Samsungtelefon för själva klockan.

LTE/E-Sim frågade telefonen om jag ville installera från leverantör, men hoppade då jag inte ska använda något E-sim. Står i appen att man behöver QR-kod eller aktiveringskod från tjänsteleverantör nu när jag kollar efter all installation. Så har man kod så är det bara att lägga in.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Låst vet jag inte. Man behöver ett Samsung-konto. Verkar inte vara några problem på Pixel-telefoner. Fick ladda ner en plugin i Playstore, men annars fungerar allt som det ska. Så det krävs ingen Samsungtelefon för själva klockan.

LTE/E-Sim frågade telefonen om jag ville installera från leverantör, men hoppade då jag inte ska använda något E-sim. Står i appen att man behöver QR-kod eller aktiveringskod från tjänsteleverantör nu när jag kollar efter all installation. Så har man kod så är det bara att lägga in.

Det är just e-SIM som är ett exempel på saker som kräver en Samsungtelefon (räcker inte med Samsungkonto, och inte heller ens med en annan Androidtelefon).

Vill personligen inte ha en klocka utan e-SIM. Har haft e-SIM på samtliga mina smartklockor sedan 2018. Är underbart skönt att inte behöva ha med sig telefonen jämt och ständigt.

Sedan om du vill inte kalla det "låst" och föredrar att kalla det för ett annat namn är mindre intressant för mig. För mig blir det att skippa i mitt fall (oavsett vad för ord du vill använda för låsningen/begränsningen).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är just e-SIM som är ett exempel på saker som kräver en Samsungtelefon (räcker inte med Samsungkonto, och inte heller ens med en annan Androidtelefon).

"Galaxy Watch är kompatibel med smartphones från såväl Samsung som andra kompatibla Android-telefoner. Detta gäller även för att aktivera eSIM. Kompatibilitet och aktiveringsmetod av eSIM kan variera beroende på mobiltelefon samt operativsystem."

https://www.samsung.com/se/watches/esim/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Produkt: Keychron K5 SE RGB optical (red)
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/368851-Red
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11858759
Pris: 799kr

Samma pris på komplett.
Billigt för trådlöst optisk lågprofils fullsize hotswapbart tangentbord! Brukar ligga på ca 1200 men droppar ner ibland...
Optiskt och lågprofil verkar lite kul - småsugen på att köpa ett
(Tror den släppts en V2 så gissar det är därför den här versionen reas ut?)
Tangenter för både mac o PC ska hänga med såvitt jag förstår...

Tack, blev ett köp. Hoppas att det är skönt att skriva på och att det inte är så långsamt på att vakna som någon skrivit i omdömena på webbis.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Kommit nu. Ej ny utan med repor på baksida och 58% batteri. Crystaldisk verkar inte fungera, hur kan jag kolla drifttid på en platta?

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte längre dealen med Samsung-plattan hos Komplett, är den borta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyJoe:

Fick min leverans idag, bägge produkterna nya i förpackning, paddan känns pigg och rapp efter att alla uppdateringar installerats.

Dessvärre har jag ingen samsung-telefon, så klockan verkar något begränsad i funktion, evt kanske det fungerar att installera Samsung Health Monitor på paddan å andra sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Kommit nu. Ej ny utan med repor på baksida och 58% batteri. Crystaldisk verkar inte fungera, hur kan jag kolla drifttid på en platta?

Var förpackningen för plattan plomberad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Tack, blev ett köp. Hoppas att det är skönt att skriva på och att det inte är så långsamt på att vakna som någon skrivit i omdömena på webbis.

Har ett av Keychrons tidigare tangentbord och det långsamma uppvaknandet från viloläge drev mig galen. Lyckades lösa det i Linux men inte i Windows. Förhoppningsvis har Keychron fixat det nu.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

"Galaxy Watch är kompatibel med smartphones från såväl Samsung som andra kompatibla Android-telefoner. Detta gäller även för att aktivera eSIM. Kompatibilitet och aktiveringsmetod av eSIM kan variera beroende på mobiltelefon samt operativsystem."

https://www.samsung.com/se/watches/esim/

Har du testat i verkligheten?

Enligt Tele2 och Telia så måste man specifikt ha en Samsungtelefon för att aktivera e-SIM på en Samsung Galaxy Watch.

Men om dessa uppgifter inte stämmer längre så är det ju bra att andra tillverkares Android fungerar numera med Samsungs klockor (även om synd att Samsung tagit bort stödet för iPhone).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyJoe:

Var förpackningen för plattan plomberad?

Ja, obruten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vill personligen inte ha en klocka utan e-SIM. Har haft e-SIM på samtliga mina smartklockor sedan 2018. Är underbart skönt att inte behöva ha med sig telefonen jämt och ständigt.

Sedan om du vill inte kalla det "låst" och föredrar att kalla det för ett annat namn är mindre intressant för mig. För mig blir det att skippa i mitt fall (oavsett vad för ord du vill använda för låsningen/begränsningen).

Men nu gick det ju att aktivera e-SIM...Hur ska du ha det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Ja, obruten.

Då hade jag reklamerat produkten hos Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Bara för den frågade betyder det inte att det kommer gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Med en Samsungtelefon, ja.

Hur jag skall ha det?

Det har jag redan skrivit. Jag skippar denna kampanjen från Komplett och avstår paketet med Samsungklockan.

Hade det varit en annan klockleverantör så hade jag däremot hoppat på. Riktigt bra pris på paketet i sig (även om det inte är något för mig i detta fallet).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilka vidriga jävla avskum.

Vad fan är poängen med denna klocka om detta inte fungerar? Nu ser jag verkligen ingen poäng över huvud taget med skräpet.

Det finns en massa guider på hur man fulhackar igång det, men det ska man väl för fan inte behöva göra.

Fan ta Samsung.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

<Uppladdad bildlänk>

Vilka vidriga jävla avskum.

Vad fan är poängen med denna klocka om detta inte fungerar? Nu ser jag verkligen ingen poäng över huvud taget med skräpet.

Det finns en massa guider på hur man fulhackar igång det, men det ska man väl för fan inte behöva göra.

Fan ta Samsung.

Nu har jag förvisso både Samsungklocka och Samsungmobil. Men är det inte bara att ladda ner till exempel Google Fitness om du vill logga hälsodata?
Och den kan du sen koppla till Health Connect, som jag förstår är Google samlingshub för hälsodata som kan koppla flera olika appar?