Permalänk
Medlem
Skrivet av nooffence:

Hej, andrahandsvärde på denna tv?

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Vilken är motsvarande (2024)?

Hej,

Motsvarande för CS-modellerna är en kombination av C2 (2022 modell) och B2 då den saknar Evo-panel så kanske mitt i mellan B2 & C2.

Man bör idag kanske jämföra med B4 och C4 77" (2024). C4 går att få tag i ny idag direkt från LG idag med rabattkoder för cirka 22 000kr. Via Prisjakt så kostar den 25 000kr. B4 77" kostar några tusenlapper mindre.

Så, kanske någonstans mellan 14-17k bör du kanske förvänta dig beroende på val av säljplats.
Avgörande blir också var du bor då en 77" TV inte är något man vill skicka.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nooffence:

Hej, andrahandsvärde på denna tv?

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Vilken är motsvarande (2024)?

Motsvarande 2024 är 77C4, din TV är ju tekniskt ungefär som C1/C2, alltså ca 2/3 år gammal OLED. Hur är det med inbränningar?

TVn är svår att flytta.. har du lådan kvar? Eller täckt släp/skåpbil att låna ut?

10-15k kr borde inte vara omöjligt, men just pga storleken blir det extra bökigt

Permalänk
Medlem

Har en 42" LG C2 TV i gott skick, lådan kvar och så klart ingen burn-in eller andra problem. Vad tror ni den kan vara värd idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabala:

Har en 42" LG C2 TV i gott skick, lådan kvar och så klart ingen burn-in eller andra problem. Vad tror ni den kan vara värd idag?

Den jämförbara modellen är ju 42C4 som brukar kosta typ 9-13k (just nu 9500kr på många ställen)

4-6k skulle jag säga, men det är verkligen en riktigt bra modell fortfarande, kanske 5-7k kan vara rimligt också?

Det är ju en relativt behändig storlek att frakta/hämta så den borde vara lättsåld

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har en gammal (höst 2020) Xiaomi-monitor.
Tror ni jag kan få något för den?

Permalänk
Medlem

Hej!
Vad är min begagnade Acer Nitro XZ242QPbmiiphx
värd?
Den är i gott skick, men saknar orginalkartong.

Visa signatur

Intel i7-8700
Ddr4 16gb
NVIDIA gtx1060 3gb
Ssd 1TB
Hdd 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ken:

Hej!
Jag har en gammal (höst 2020) Xiaomi-monitor.
Tror ni jag kan få något för den?

Hej,

Går att hitta en ny skärm från samma märke som motsvarar denna för strax över 3000kr. Så låt säga att du bör kunna få ut runt 1500kr begagnat för denna då?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13507774

Andra märken och skärmar i samma storlek och specs med VA-panel verkar gå nya för runt 4000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gussen99:

Hej!
Vad är min begagnade Acer Nitro XZ242QPbmiiphx
värd?
Den är i gott skick, men saknar orginalkartong.

300-500kr som max skulle jag säga beroende på säljplats och om du kan skicka den eller om den bara kan hämtas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

300-500kr som max skulle jag säga beroende på säljplats och om du kan skicka den eller om den bara kan hämtas.

Inte mer? Är det någon specifikation som drar ner priset?
Jag själv hade gissat på det dubbla priset.

Skickar med en hdmi kabel också.

Visa signatur

Intel i7-8700
Ddr4 16gb
NVIDIA gtx1060 3gb
Ssd 1TB
Hdd 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gussen99:

Inte mer? Är det någon specifikation som drar ner priset?
Jag själv hade gissat på det dubbla priset.

Skickar med en hdmi kabel också.

Det finns nya skärmar med liknande specs och storlek (inkl. 144Hz) som kostar runt 1300kr-1500kr och har IPS-panel.
Då är vi lite väl nära nypriset för en skärm som är runt 3-4år gammal om vi ska följa devisen "halva nypriset" i trådstarten.

Det som drar ner är VA-panelen men mest en personlig åsikt.

Men kanske och visst, är någon ute efter specifikt skärmens böjning så kanske du kan få lite mer, 700-800kr.
En HDMI-kabel har inget större värde idag, max 50kr.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Det finns nya skärmar med liknande specs och storlek (inkl. 144Hz) som kostar runt 1300kr-1500kr och har IPS-panel.
Då är vi lite väl nära nypriset för en skärm som är runt 3-4år gammal om vi ska följa devisen "halva nypriset" i trådstarten.

Det som drar ner är VA-panelen men mest en personlig åsikt.

Men kanske och visst, är någon ute efter specifikt skärmens böjning så kanske du kan få lite mer, 700-800kr.
En HDMI-kabel har inget större värde idag, max 50kr.

Lycka till!

Andra gissningen var korrekt
Den således för 850kr med hdmi kabeln.

Visa signatur

Intel i7-8700
Ddr4 16gb
NVIDIA gtx1060 3gb
Ssd 1TB
Hdd 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gussen99:

Andra gissningen var korrekt
Den således för 850kr med hdmi kabeln.

Grattis! Ibland händer det oväntade saker

En gång hade vi köpt en nyare bil än den vi hade som var skrotfärdig. Då lade jag upp den gamla på blocket för 5000kr och någon ville göra snabb affär och fick den för 4000kr… jag tror verkligen inte den var värd det, men med rätt köpare och timing går vad som helst ibland

Permalänk
Medlem

Har en LG C1 på 77" som jag funderar på att byta ut till en mindre, om nu rätt pris dyker up. Inköpt för ca 20k i December 2023 så den är ~2 år gammal.

Aldrig några problem med den. Vad jag kan se så är det inga döda pixlar. Skulle även vilja påstå att den är sparsamt använd för att ha haft den i 2 år

Vad tror ni man kan få för denna bjässe? Har typ koll på vad man kan få för datorkomponenter, men TV är jag helt nollad på och Blocket som bas hjälper inte så mycket!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Har en LG C1 på 77" som jag funderar på att byta ut till en mindre, om nu rätt pris dyker up. Inköpt för ca 20k i December 2023 så den är ~2 år gammal.

Aldrig några problem med den. Vad jag kan se så är det inga döda pixlar. Skulle även vilja påstå att den är sparsamt använd för att ha haft den i 2 år

Vad tror ni man kan få för denna bjässe? Har typ koll på vad man kan få för datorkomponenter, men TV är jag helt nollad på och Blocket som bas hjälper inte så mycket!

Det svåra problemet med en så stor pjäs är ju transporten. Har du kvar låda? Skåpbil eller täckt släp tillgängligt?

Annars blir kundkretsen ganska begränsad, eller att det tar längre tid att hitta rätt affär

Jag skulle säga att den är nog värd 10-15, men har du bråttom blir det svårare. Men C1 är ju 4 generationer gammal, nu är C5 det nya heta, och ingen MLA eller annat modernt…

Jag tror min gissning är i höga spannet, det kan mycket väl bli lägre än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det svåra problemet med en så stor pjäs är ju transporten. Har du kvar låda? Skåpbil eller täckt släp tillgängligt?

Annars blir kundkretsen ganska begränsad, eller att det tar längre tid att hitta rätt affär

Jag skulle säga att den är nog värd 10-15, men har du bråttom blir det svårare. Men C1 är ju 4 generationer gammal, nu är C5 det nya heta, och ingen MLA eller annat modernt…

Jag tror min gissning är i höga spannet, det kan mycket väl bli lägre än så

Yes, lådan är kvar. Tror inte många är sugna på att beställa frakt för en sådan stor, och jag är inte sugen på att skicka iväg en sådan stor för frakt heller. Mina tankar gick åt minst 10k, så då är jag inte helt fel ute Då vet man på ett ungefär var man skulle kunna sikta in sig! Tack

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Yes, lådan är kvar. Tror inte många är sugna på att beställa frakt för en sådan stor, och jag är inte sugen på att skicka iväg en sådan stor för frakt heller. Mina tankar gick åt minst 10k, så då är jag inte helt fel ute Då vet man på ett ungefär var man skulle kunna sikta in sig! Tack

Lådan underlättar enormt. Då går den att packa ned och lägga på ett släp eller liknande. Det förenklar transporten

Jag skulle absolut ta med det i annonsen att den finns kvar

Permalänk
Medlem

Tillbaka igen, har funderat klart om kommer lägga upp en annons på TVn. Tänkte börja på 15k, men om någon har en 55" C1/C2/C3 att byta så går det med. Hur mycket vore rimligt att be personen lägga extra emellan? I mitt huvud verkar det rimligt med några tusenlappar i alla fall Beror såklart på om det är C1, C2 eller C3.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Tillbaka igen, har funderat klart om kommer lägga upp en annons på TVn. Tänkte börja på 15k, men om någon har en 55" C1/C2/C3 att byta så går det med. Hur mycket vore rimligt att be personen lägga extra emellan? I mitt huvud verkar det rimligt med några tusenlappar i alla fall Beror såklart på om det är C1, C2 eller C3.

Jag skulle säga att 55” är värd ca hälften av din 77”

Men det beror ju ännu mer på vem du hittar och kan göra ett byte med. Det blir en väldigt liten kundskara om kravet på köparen är att de ska ha exakt rätt tv i inbyte

Jag skulle se det som två separata affärer, men vara öppen för specialfallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag skulle säga att 55” är värd ca hälften av din 77”

Men det beror ju ännu mer på vem du hittar och kan göra ett byte med. Det blir en väldigt liten kundskara om kravet på köparen är att de ska ha exakt rätt tv i inbyte

Jag skulle se det som två separata affärer, men vara öppen för specialfallet

Ser ut som om att det blir ett byte med min bror samt liten slant mellan där. C1 77" mot en CX 55". Att specsen är lite olika och att hans är äldre gör mig inte mycket. Han nyttjar en TV mycket mer än vad jag gör, så det är bara en win-win för båda!

Frågan är hur mycket man skulle vilja säga går bra i prisskillnad? Lek med tanken att det är en privatperson först, så drar jag av syskonpris därefter

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Ser ut som om att det blir ett byte med min bror samt liten slant mellan där. C1 77" mot en CX 55". Att specsen är lite olika och att hans är äldre gör mig inte mycket. Han nyttjar en TV mycket mer än vad jag gör, så det är bara en win-win för båda!

Frågan är hur mycket man skulle vilja säga går bra i prisskillnad? Lek med tanken att det är en privatperson först, så drar jag av syskonpris därefter

5000 är nog inte helt orimligt i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

5000 är nog inte helt orimligt i alla fall

Tack! Omvandlar till syskonpris

Edit: Om detta skulle hjälpa någon i framtiden. Bror avstod efter att ha insett att den är för stor för honom. Kastade upp en Blocket-annons på 15k och lyckades få den såld också för 15k!

Nu drar jag och köper mig en nedgradering i storlek i form av en LG B4 55"

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •