Hemmaserver/NAS (FD Node304, ASUS z170i/i7-6700/32GB, HBA)

Permalänk
Medlem

Hemmaserver/NAS (FD Node304, ASUS z170i/i7-6700/32GB, HBA)

Jag har bytt ut min hemma-server till en mer "riktig" och snäppet nyare ThinkStation så den gamla letar ett nytt hem. Inget monsterpaket men en bra grund för ett TrueNAS/Proxmox/Linux-bygge.
Har byggts i omgångar under åren men grunden är från 2016 och den användes som den ser ut idag fram till i höstas och har sedan stått och samlat damm.
Körde Proxmox med en virtuell TrueNAS (med PCI-passthrough av HBA) men nu är det en ren TrueNAS installerat på den. Kanske har en Win10Pro på moderkortet men se det i så fall som en ren bonus.

Avhämtning (Lundby, Hisingen, Göteborg) gäller, frakt blir både dyrt och svårpackat.

Säljes som paket. Går väl att göra något undantag om det finns vettiga köpare till alla delar o.s.v. men smidigheten i att sälja som paket till någon som vill sätta upp en liten hemma-server är värt en hel del.

Budgivning som gäller, räknar inte med några fantasisummor men HBAn borde vara värd en peng tänker jag och resten av datorn är ändå komplett och av prylar som var bra förr

Tänker inte dra ut på det så avslutar allt eftersom när bud mattas av, som längst till 2025-01-17.

Allt är gammalt så ingen garanti på något, har skrivit ner var/när det mesta är köpt.

Standardformulering-ett-adam: Jag säljer till vem jag vill, om jag vill. Alla bud i tråden, inget i PM. Betalning med swish.

Jag har köpt mycket här och sålt stötvis (kolla in "Sommarrensnings-annonsen" t.ex.)

Chassi
Fractal Design Node 304 (Vitt)
Skick: Helt och rengjort, säkert någon repa om en letar
Kommer med: 2x Noctua NF-A9 PWM (Bruna) (front), Noctua NF-A15 PWM (Brun) (bak), 3*diskhållare, 3.5"-skruvar till 6 diskar
Saknas: en PCI-täckplåt (där HBA-kortet sitter)
Köpt: Webhallen 2017-08-23 (fyndvara klass 1, 749kr)

Modermodempaket
Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming (mITX)
CPU: Intel i7-6700 (utan K)
Kylare: Noctua NH-L9i
NVME: Intel SSDPEKKW128G7 128G, 16.7TBW av 72TBW
RAM: 2*16G Kingston Kingston ValueRAM DDR4 2133MHz 16GB (KVR21N15D8/16) 9905625-066.A00G
Kommer med: IO-plåt och WLAN-antenn. kan leta upp några standard SATA-kablar om det är önskat.
Saknar: "frontpanelconnector" som jag inte hittar, alltså en snabbkoppling/breakout för alla power/reset/hdd/pwled så inget som behövs.
Info: Har kört stock 100% av tiden med en Noctua NH-L9i.
Köpt: Moderkort Dustin 2016-08-01 (1267kr+moms), Noctua NH-L9i Dustin 2016-08-01 (399+moms), CPU beg, NVME beg/SweC, RAM beg.

HBA
LSI SAS9300-8i inkl. 2st miniSAS till 4*SATA (totalt 8 SATA)
Firmware Product ID : 0x2221 (IT)
Firmware Version : 16.00.10.00
NVDATA Vendor : LSI
NVDATA Product ID : SAS9300-8i
BIOS Version : 08.37.00.00
Köpt: Beg

PSU
Fractal Design Integra 450W
Kablar: *enbart SATA-kablar* (1*2SATA, 1*3SATA och såklart MB+CPU). Sitter också en SATA-power-splitter så det finns till alla sex disk-platser.
Kommentar: Inget värstingpaket alls men gör sitt jobb. Någon gång under åren har jag alltså lyckats tappa bort PCIE-kabeln till nätagget.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

1000:- + möte så nära partille som funkar för dig

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 200 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

1000:- + möte så nära partille som funkar för dig

Centralen/nisseplatsen eller Heden kanske? Har inte bil så det blir att släpa på kollektivtrafiken
Låter det gå över helgen iaf men räknar som sagt inte med några stora summor så kommer det inga mer bud är jag beredd att släppa den för 1000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiabr:

1 200 kr Hämtar

Noterat (satt och slö-skrev svaret på första budet och postade innan jag sett ditt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av EinarB:

Centralen/nisseplatsen eller Heden kanske? Har inte bil så det blir att släpa på kollektivtrafiken
Låter det gå över helgen iaf men räknar som sagt inte med några stora summor så kommer det inga mer bud är jag beredd att släppa den för 1000kr.

Ja, centralen hade funkat fint, hör av dig ifall andra bud faller igenom

Permalänk
Medlem

1100kr hämtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeÖ:

1100kr hämtar.

emiabr har redan lagt ett bud på 1200 med upphämtning bara så du är med på det

Permalänk
Medlem

1300:- hämtning måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Noterat.

Låter det gå över helgen, 1300kr är lite i lägsta laget för att jag inte skall behålla den till något hobbyprojekt eller stycka upp den.

/Einar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Det verkar inte som intresset är mer så vi kör på det, styr upp hämtning via PM.

Avslutar annonsen när burken är upphämtad.

/Einar

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiabr:

1 200 kr Hämtar

AnyR3 drog sig ur så är du fortfarande intresserad så är den din, drar ett DM.

/Einar

Permalänk
Medlem

Finns datorn kvar så är jag intresserad!

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Finns datorn kvar så är jag intresserad!

Jag har erbjudit emiabr att köpa den redan (enligt ovan) och känner inte riktigt att det är schyst att backa på det dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EinarB:

Jag har erbjudit emiabr att köpa den redan (enligt ovan) och känner inte riktigt att det är schyst att backa på det dessvärre.

Ingen fara på taket; skulle vederbörande inte vara intresserad är det bara att höra av sig.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad