Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kan nog tänka mig att se filmen, om den dyker upp på någon av streamingtjänsterna jag har. Men ett köp? Nope.
Skräckfilmer kan man ofta se fast dom är dåliga.

Skräck är bäst på bio! Skräck kan få även en dålig film ”bra”.

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis dragons dogma 2 på tradera (275 sek). Ser fram emot ett roligt äventyr! Är det någon som har spelat det?

Permalänk
Medlem

Jag spelar DD2 just nu och det är väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Om jag köper ett ps4/5 spel på skiva i typ Polen, Spanien. Är det någon som har koll på om det går att spela på ett svensk sålt ps5 sverige då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Om jag köper ett ps4/5 spel på skiva i typ Polen, Spanien. Är det någon som har koll på om det går att spela på ett svensk sålt ps5 sverige då?

PS5 är regionsfri för spel. DLC kan däremot vara regionslåst (men tror inte det är någon skillnad för EU-länder, utan det handlar nog mer om spel mellan exempelvis USA eller Asien).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

PS5 är regionsfri för spel. DLC kan däremot vara regionslåst (men tror inte det är någon skillnad för EU-länder, utan det handlar nog mer om spel mellan exempelvis USA eller Asien).

Spel och DLC behöver matcha alltså, inte själva maskinen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur länge ska det vara brist på skivläsarna...

Tills imorgon verkar det som

Rätt nöjd, beställde PS5'an på Webhallens drop för 7490:-
Köpte Inets presentkort på BF (999:- för 1337:-) och lade till värdechecken på 250:- för silver status för att beställa läsaren.
Totalt 8501:- för PS5 Pro inkl skivläsare

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Spel och DLC behöver matcha alltså, inte själva maskinen.

Jo precis, men det kan vara så att det inte går att köpa DLC för rätt region i vår playstation store (går väl kanske att komma runt med VPN?).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Det går att spela. Men det är inte säkert att du kan köpa t ex dlc. Allt sådant måste köpas i samma region som spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Redogörs här. Europa är en region så spel och dlc ska funka. Konsolen är regionsfri men ditt konto är låst till regionen.
https://mortalkombatgamessupport.wbgames.com/hc/en-us/article...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, Focal Chorus CC 700, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Tills imorgon verkar det som

Köpte Inets presentkort på BF (999:- för 1337:-) och lade till värdechecken på 250:- för silver status för att beställa läsaren.

Nu hängde ja inte med. Hur fick du 4.000kr i rabbatt?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jedi Survivor got a PRO patch. Includes latest version of PSSR + other fixes

> -Updated to latest PSSR version
>- Reduced foliage flicker
>- improved reflections on koboh river
>- reduced flickering of volumetric fog

Spännande med nyare utgåva av PSSR. Lovar gott med ständigt utvecklande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Nu hängde ja inte med. Hur fick du 4.000kr i rabbatt?

Precis som jag skrev.

1: Webhallens Black Friday drop av PS5'an, 3000:- rabatt.
2: Inets Black Friday drop av presentkort + värdecheck från deras kundklubb, totalt 588:- rabatt på skivläsaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Precis som jag skrev.

1: Webhallens Black Friday drop av PS5'an, 3000:- rabatt.
2: Inets Black Friday drop av presentkort + värdecheck från deras kundklubb, totalt 588:- rabatt på skivläsaren.

Webhallen har väl inte haft PS5 Pro på rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

De hade ett begränsat litet drop i början av december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Från deras Black Friday-stream får man förmoda.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, Focal Chorus CC 700, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Skrivet av Mono:

Från deras Black Friday-stream får man förmoda.

Faktiskt här på forumet veckan efter deras stream som de hade problem med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Faktiskt här på forumet veckan efter deras stream som de hade problem med.

Jäklar vad nice, grattis!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Månadens spel för PlayStation Plus Extra/Premium. 21:a januari.

Extra:
God of War Ragnarök (PS4, PS5)
Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name (PS4, PS5)
Atlas Fallen: Reign Of Sand (PS5)
SD Gundam Battle Alliance (PS4, PS5)
Sayonara Wild Hearts (PS4)
ANNO: Mutationem (PS4, PS5)
Orcs Must Die 3 (PS4, PS5)
Citizen Sleeper (PS4, PS5)
Poker Club (PS4)

Premium:
Indiana Jones and the Staff of Kings (PS4, PS5)
Medievil II (PS4, PS5)

https://blog.playstation.com/2025/01/15/playstation-plus-game...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hahaha! Gjorde exakt samma. Webhallens drop och och silvercheck på skivläsaren. När jag beställde hade de dock ett exemplar av skivläsaren i sisjön, så jag tog leverens från butik (kan ha varit oöppnat retur ex. Tejpen var obruten och av exakt samma typ som själva PS5:an).

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Hahaha! Gjorde exakt samma. Webhallens drop och och silvercheck på skivläsaren. När jag beställde hade de dock ett exemplar av skivläsaren i sisjön, så jag tog leverens från butik (kan ha varit oöppnat retur ex. Tejpen var obruten och av exakt samma typ som själva PS5:an).

Snyggt

Jag fick ju vänta tills idag, men det känns det värt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nån som vet varför det är sån himla brist på verikalstöd just nu? Jag fattar ju ändå disc-läsare då pro saknar läsare, men ett vertikalstöd som också funkar till vanliga PS5 slim känns ju helt omotiverat att det skulle vara brist på. Finns endast i lager på Amazon och Computersalg (till ockerpris) enligt prisjakt. Har själv ett på beställning från webbis då jag har ett presentkort där.

Vad händer liksom, tror de att det är 2021 och att det är ett RTX 3080?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Nån som vet varför det är sån himla brist på verikalstöd just nu? Jag fattar ju ändå disc-läsare då pro saknar läsare, men ett vertikalstöd som också funkar till vanliga PS5 slim känns ju helt omotiverat att det skulle vara brist på. Finns endast i lager på Amazon och Computersalg (till ockerpris) enligt prisjakt. Har själv ett på beställning från webbis då jag har ett presentkort där.

Vad händer liksom, tror de att det är 2021 och att det är ett RTX 3080?

Finns i lager på Amazon iaf. Sony original. 379kr
https://www.amazon.se/PlayStation-1000041339-5-Vertical-Stand...

Tredjepart. 195kr
https://www.amazon.se/ANNSKIN-vertikalt-basmontering-Playstat...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jupp, det skrev jag också. Har ju redan beställt från webhallen med presentkort, så jag väntar. Var mer undrande över hur den kunde vara slut nästan överallt annars. Känns ju inte som något som är svårt att producera, och inte heller någon storsäljare som flyger av hyllorna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Jupp, det skrev jag också. Har ju redan beställt från webhallen med presentkort, så jag väntar. Var mer undrande över hur den kunde vara slut nästan överallt annars. Känns ju inte som något som är svårt att producera, och inte heller någon storsäljare som flyger av hyllorna.

Oops, såg det nu. Då är det nog mer att Webhallen och andra valt att inte ta in tillräckligt många.
Tror också att det varit svalt intresse från kunder. Måste vara galen vinstmarginal för Sony.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bloomberg rapporterar att Sony har avbrutit (cancelled) utvecklingen av två live service spel, ett från Bend Studio och ett från Bluepoint Games. Nyheten ska ha bekräftats av en talesperson från Sony. Inga nedskärningar i personalstyrka ska ske på grund av detta menar de iallafall. Nu ska studiona få nya projekt.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-01-16/sony-cance...

Verkar som Sony insett att live service kanske inte helt är vägen att gå efter Concord. Blir intressant hur det ryktade Horizon Online spelet blir.

Permalänk
Medlem

Fairgame$ och Marathon?

Permalänk
Medlem

Gjorde slag i saken och beställde Baldur's Gate 3 från Larian själva. Då det verkar som att Deluxe är enda sättet att få tag på det på skiva (borträknat den asiatiska versionen). Hade hoppats på en vanlig fysisk utgåva men det verkar inte bli så. Skulle denna ta slut så skulle jag förmodligen ångra det rätt hårt. 1200kr allt som allt.

https://eu.merch.larian.com/en/products/baldur-s-gate-3-delux...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Gjorde slag i saken och beställde Baldur's Gate 3 från Larian själva. Då det verkar som att Deluxe är enda sättet att få tag på det på skiva (borträknat den asiatiska versionen). Hade hoppats på en vanlig fysisk utgåva men det verkar inte bli så. Skulle denna ta slut så skulle jag förmodligen ångra det rätt hårt. 1200kr allt som allt.

https://eu.merch.larian.com/media/cache/sylius_shop_product_original/bd/06/5724e75ece3608ac5cb87b3001af.jpeg
https://eu.merch.larian.com/en/products/baldur-s-gate-3-delux...

Hoppas du slipper vänta ett halvår bara
Najs box