Permalänk
Medlem

Vad ska jag uppdatera?

Sitter just nu med följande:
Cpu: 5700x3d
Gou: Rx 5700xt
Mobo: msi b450a pro max
Ram 32gb

Funderar på att byta till Rx 7700xt eller Rx 7800xt eller kanske Nvidia 5070 eller arc b580?
Byta moderkortet till ett nyare?

Vad hade ni bytt ut och varför?

Permalänk
Medlem

Vad spelar du i för upplösning och vilken typ av spel?

Permalänk
Medlem

Om jag skulle uppgradera något så skulle jag byta grafikkortet till något lagom modernt kort som har 16 pci-e lanes. (så du inte begränsas av att du har ett moderkort med PCIE 3.0)
Sen skulle jag vara nöjd några år

(CPU kraften är nog tillräcklig för det mesta framöver... Och tex Intel 580 går nog bort pga enbart x8 lanes)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hejsan. Vad spelar du och vilket spel vill du ha ett lyft i? Är det fps spel eller bara bättre grafik?
Vilken upplösning spelar du i.

Men grafikkort hade jag uppgraderat då cpu är bra nog redan. Speciellt om du spelar i 1440p

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Varken dlss lr raytracing intresserar mig så jag hade kört på ett 7800xt nu när priset troligtvis inte kommer gå ner nämnvärt, man får lika mkt prestanda för pengen som 7700 xt fast mer vram. Att köpa nytt moderkort är tämligen lönlöst då PCIe 3 är tillräckligt.
Med det grafikkortet hade jag kört dit bygge i några år som den är tills den börjar bli slö varav påbörja en ny rigg ist.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.35v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Jag hade bara spelat Quake Champions och inte bytt ut något förrän det gått sönder. Hade kört i motsvarande 540p och 240fps låsta på en 1080p TN skärm. Allt på low.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...