Underlig rubrik om filmer omgjorda till svartvita.

Permalänk
Medlem

Underlig rubrik om filmer omgjorda till svartvita.

Jag skulle vilja se tex Revenge of the Sith som svartvit, men färg på utvalda delar, som Lightsabers och andra vapen.

Vet ni om någon gör om filmer så och vart dom går att hitta?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kan troligen fixas enkelt med någon Ai själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Kan troligen fixas enkelt med någon Ai själv?

Ja det är möjligt och häftigt att vi kommit så långt med våra hemdatorer.
Men jag söker efter filmer som redan är omgjorda.
Jag tror ärligt att om jag skulle pilla med det själv skulle jag bli så trött på filmen under tiden att jag inte fått ut något av se resultatet.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ja det är möjligt och häftigt att vi kommit så långt med våra hemdatorer.
Men jag söker efter filmer som redan är omgjorda.
Jag tror ärligt att om jag skulle pilla med det själv skulle jag bli så trött på filmen under tiden att jag inte fått ut något av se resultatet.

Det finns ju inte lagligt så då är det väl eventuellt torrents/streamingsidor som kan lösa ditt problem.
hade det varit så enkelt att du bara vill släppa igenom kanalen RÖD så hade det varit enkelt att lösa på en hemmaserver men om det är specifikt light sabers (eller liknande) som är ditt mål så behövs ju en riktigt redigering (AI et al).

Permalänk
Medlem

Och om man hittar rätt programvara för det. Och vill att "rött" ska släppas vidare, hur fixar man att Darth Vaders vita y-front med röda prickar inte släpps vidare?
Misstänker att det är ett projekt som inte bara-är-att-bara...

Sen vet jag inte om jag vill se en hel film så, tänk på Kill Bill-filmerna. Räckte fint med de hyffsat korta sekvenserna med svart/vitt och rött blod.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället