Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk

2 blå och 2 beige markerade som skickade hos mig.

Permalänk
Medlem

Beställde två beiga och dom är skickade nu enligt spårning hos Amazon.
430 spänn för två popup-tält känns överkomligt

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 5 7600 - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Verkar vara lite lotteri över Amazon när det kommer till såna här felaktiga prissättningar. Mitt partytält skickades imorse med 2 kollin men fick mail nyss om att min order blivit annullerad. Spännande och se om det kommer något 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

Verkar vara lite lotteri över Amazon när det kommer till såna här felaktiga prissättningar. Mitt partytält skickades imorse med 2 kollin men fick mail nyss om att min order blivit annullerad. Spännande och se om det kommer något 😁

Frakten är förmodligen bokad/beställd av säljare, inte skickad än.
Denna produkt säljs som bekant och levereras av en 3:e parts säljare.... så det är inte samma som med prylar som säljs/skickas i Amazons regi.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Bump för er som inte fyndade denna ypperliga dammsugare 😊 nu nedsatt ytterligare till 2399:- (endast vit färg dock som finns kvar) men applicera rabattkoden ROBOROCKS och få ytterligare 5% rabatt ==> 2279:-

https://se.roborock.com/products/roborock-q7-max

Fyndade en själv under första svängen och det är min första robotdammsugare och vilken hjälp det är 😊👍 för denna peng kan det inte ses som något annat än ett kap, rekommenderas varmt.

Någon som vet hur rejäla trösklar dessa klarar av?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Bump för er som inte fyndade denna ypperliga dammsugare 😊 nu nedsatt ytterligare till 2399:- (endast vit färg dock som finns kvar) men applicera rabattkoden ROBOROCKS och få ytterligare 5% rabatt ==> 2279:-

https://se.roborock.com/products/roborock-q7-max

Fyndade en själv under första svängen och det är min första robotdammsugare och vilken hjälp det är 😊👍 för denna peng kan det inte ses som något annat än ett kap, rekommenderas varmt.

Beställde en trots att jag har en S5 sen tidigare, men den börjar bli lite gammal och sliten nu så jag antar att denna är en bra uppgradering speciellt för det priset.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Mitt tält blev jätte annulerat iaf.

2 paket kvar i Postnord appen trots avbruten igår.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Beställde en trots att jag har en S5 sen tidigare, men den börjar bli lite gammal och sliten nu så jag antar att denna är en bra uppgradering speciellt för det priset.

någon som vet hur länge den svarta Q7 max + har varit slut och ifall det kommer in mer på lager med rabatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Återkom gärna med en jämförelse om du har möjlighet 😊
Jag har en S5 Max och funderar på om denna är en värdig uppgradering eller om skillnaden endast är marginell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Någon som vet hur rejäla trösklar dessa klarar av?

The maximum height must not exceed 2 centimeters, otherwise the Roborock Q7 Max+ cannot drive over the edge of the carpet” står det här. Det handlar iofs om mattor men antar samma gäller trösklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

The maximum height must not exceed 2 centimeters, otherwise the Roborock Q7 Max+ cannot drive over the edge of the carpet” står det här. Det handlar iofs om mattor men antar samma gäller trösklar.

Tack. Det var inte så mycket 😢

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Återkom gärna med en jämförelse om du har möjlighet 😊
Jag har en S5 Max och funderar på om denna är en värdig uppgradering eller om skillnaden endast är marginell.

Jag har en S5 Max och beställde också en. Jag tror inte på några enorma skillnader, har inte heller haft klagomål på S5 max heller för den delen, men då vi har mycket långa hårsstrån i familjen ska den huvudborsten vara klart bättre än den på S5 Max, sen ska den också vara lite tystare. Ska bli intressanta att se om det stämmer

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Henrico:

Jag har en S5 Max och beställde också en. Jag tror inte på några enorma skillnader, har inte heller haft klagomål på S5 max heller för den delen, men då vi har mycket långa hårsstrån i familjen ska den huvudborsten vara klart bättre än den på S5 Max, sen ska den också vara lite tystare. Ska bli intressanta att se om det stämmer

Tycker den ser ut att vara identisk till S5 MaxV och har inte köpt någon därefter. Om den är bättre så får du/ni hojta!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av drbrain:

Beställde två beiga och dom är skickade nu enligt spårning hos Amazon.
430 spänn för två popup-tält känns överkomligt

Skrivet av 2000+:

Mitt tält blev jätte annulerat iaf.

2 paket kvar i Postnord appen trots avbruten igår.

Beställde ett som ännu inte skickats, men det här inte heller blivit annullerat (än), står att det ska komma 14 februari - 18 februari, får se vad som händer

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Miniwonka:

För ytterligare lite rabatt på dammsugaren ;

https://se.roborock.com/pages/referral

Skicka en referal till en alternativ email så får du fram en rabattkod som ger 8% (3311kr totalt). Koden är unik. Många bäckar små för oss rabattkodskrigare 🥲

Blir att slå till på en sådan!

Men jag får inte upp Klarna som alternativ trots att det står att det ska finnas. Någon som lyckats betala med klarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unsupervised:

Men jag får inte upp Klarna som alternativ trots att det står att det ska finnas. Någon som lyckats betala med klarna?

Betalade med Klarna då jag initialt tipsade om Roborock Q7 o då var det inga konstigheter...

Permalänk
Skrivet av elp:

Betalade med Klarna då jag initialt tipsade om Roborock Q7 o då var det inga konstigheter...

Det var jag som gjorde fel men det var lite otydligt då man i första steget väljer betalmetoder (google pay, paypal och ett tredje - inget om klarna). Sen när man valt det så får man välja kort osv. Men i absolut sista steget så kom Klarna upp ändå.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Unsupervised:

Skrivet av elp:

Skrivet av Unsupervised:

Det var jag som gjorde fel men det var lite otydligt då man i första steget väljer betalmetoder (google pay, paypal och ett tredje - inget om klarna). Sen när man valt det så får man välja kort osv. Men i absolut sista steget så kom Klarna upp ändå.

Era inlägg har flyttats från fyndtråden till diskussionstråden.

Trådrubriken är:
Övriga fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!
Diskussionstråden är länkad i första inlägget på fyndtråden.

/D, - Mod

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Edvin-89:

Beställde ett som ännu inte skickats, men det här inte heller blivit annullerat (än), står att det ska komma 14 februari - 18 februari, får se vad som händer

Nu fick jag besked att min beställning avbrutits, grattis till er som fick de levererade

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Beställde en Q7 Max i förrgår som första robotdammsugare. Jag såg att plus modellen med station kom in igår/idag, undrar om man inte skulle tagit en sån istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sljdhl:

Beställde en Q7 Max i förrgår som första robotdammsugare. Jag såg att plus modellen med station kom in igår/idag, undrar om man inte skulle tagit en sån istället.

Jag kan tycka att tömningsstation är lite överflödig då man ändå behöver göra rent filter och borstar med jämna mellanrum och då kan man ju lika gärna tömma dammbehållaren samtidigt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Jag kan tycka att tömningsstation är lite överflödig då man ändå behöver göra rent filter och borstar men jämna mellanrum och då kan man ju lika gärna tömma dammbehällaren samtidigt.

Tack för input! Då blir plånboken nöjd(den här gången)

Permalänk
Medlem

Blir lite sugen på att uppgradera, men har redan en s5 som fungerar. Finns det några större förbättringar förutom högre sugkraft och tystare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Blir lite sugen på att uppgradera, men har redan en s5 som fungerar. Finns det några större förbättringar förutom högre sugkraft och tystare?

Inte mycket så du kan gott köra vidare på den.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Gick själv från S5, men till Xiaomi S20+ som gick för 3k rätt länge:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13815935&gad_source=1&g...

Jag tyckte den kändes som en mer värdig uppgradering vs både Q7 OCH även Q8 Max (som jag hade hemma men returnerade). Detta främst pga de snurrande mopparna på Xiaomis som gör ett oerhört bra jobb för moppandet vs. den släpande skräpmoppen på Q7/Q8. Använder eg. inte moppen för "moppandet" eller fläckar i sig, utan mer för att faktiskt få golvet ordentligt rent från dedär finaste dammet som vår S5 och Q8an lämnade kvar efter att ha dammsugit. Bara mina 0.02$. Är jäkligt nöjd med S20+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Jag bytte ut min S5 till lillebrodern (Q5) och gav samma pengar som Q7:an som nu erbjuds till kampanjpris.
En jäkla uppdatering!
Det blir påtagligt renare och den klarar våra mattor betydligt bättre så en uppdatering som verkligen märks.

Absolut köpläge!

Permalänk
Medlem

Värt att ta Max 7+ med tömningsstation? Tänkte ha den på landet, så slipper man dammsuga där ute, tänker att den borde kunna se till att innemiljön är bättre under pollensäsong också. Man är ju inte ute varje helg direkt så det kommer ju inte att bli så smutsigt heller men har svårt att uppskatta hur ofta man behöver tömma den, dvs klarar den sig i några veckor utan tömningsstation om man ändå inte är där (den billigare) eller ska man lägga lite mer?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Värt att ta Max 7+ med tömningsstation? Tänkte ha den på landet, så slipper man dammsuga där ute, tänker att den borde kunna se till att innemiljön är bättre under pollensäsong också. Man är ju inte ute varje helg direkt så det kommer ju inte att bli så smutsigt heller men har svårt att uppskatta hur ofta man behöver tömma den, dvs klarar den sig i några veckor utan tömningsstation om man ändå inte är där (den billigare) eller ska man lägga lite mer?

Har två styck av den vanliga på respektive våning. Utan station. Brukar faktiskt tömma den ca en gång i månaden. Blir ju lite damm här o var även om man ej vistas så mycket på övervåningen och även då är den knappt halvfull. Har några mattor också. Men det är inte så farligt... Den brukar varna efter ca 2,5 veckor att man ska tömma men de bara ignorera.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

2TB för 329kr?

Bärbar Extern Hård Disk 2TB för 329kr? Nej det tror vi inte på... https://cdon.se/produkt/barbar-extern-hard-disk-2tb-usb-3-0-f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Bärbar Extern Hård Disk 2TB för 329kr? Nej det tror vi inte på... https://cdon.se/produkt/barbar-extern-hard-disk-2tb-usb-3-0-f...

Jag tror att det har blivit något fel i produktinformationen och/eller översättningen och att det här bara är ett externt chassi för en intern 2,5-tumsdisk.
I så fall är priset helt normalt.
En av bilderna visar dessutom att enheten har en tom insida. På samma bild syns dessutom varumärket Orico. Orico tillverkar massor av olika hårddiskchassier. Jag har själv några av deras produkter.