Permalänk
Medlem

Ny skrivare!!

Dags för en ny skrivare, vilken rekomenderar ni? Ska ligga på runt 1000 kr, alltså en prisvärd skrivare sökes.

Permalänk
Medlem

Det var ett test i en datortidning för ett tag sedan ... De skrivare som var billigast i drift och hade bäst utskrifter.. från 1000-2000:- tror jag.. Spring ner till biblioteket och kolla i datortidningarna som finns där. Kommer inte ihåg vilken som vann.. och jag kollade testet i skolan innan sommarlovet, så jag kan inte kolla tyvärr (Har gått klart och är ute och jobbar istället )

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Det var ett test i en datortidning för ett tag sedan ... De skrivare som var billigast i drift och hade bäst utskrifter.. från 1000-2000:- tror jag.. Spring ner till biblioteket och kolla i datortidningarna som finns där. Kommer inte ihåg vilken som vann.. och jag kollade testet i skolan innan sommarlovet, så jag kan inte kolla tyvärr (Har gått klart och är ute och jobbar istället )

Det är nog Mikrodatorn du menar.
Tror Canon vann med två skrivare, en för ca. 1000 (i450?)och en för nästan det dubbla (i850).

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag har en Canon i850. Kostar kanske lite mer, men är en är en dunderskrivare!

Permalänk
Medlem

Jag har en Canon i450 och den är klart prisvärd. Lite dålig svärta på fotoutskrifter dock... men grymt snabb och bra på både text och foto i övrigt. Billiga patroner och.

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk
Medlem

Såg en Hp 4800dpi för ca 1000kr... men Compaq > HP?

Permalänk
Medlem

Det här med DPI på moderna skrivare skall man inte ta alltför allvarligt. Jag har jämfört utskrifter från ett X antal modeller och det är VÄLDIGT svårt att se någon skillnad i detaljer. Däremot kan det skilja i färgåtergivning och svärta...

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto