Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Sen när är afcon vartannat år? Detta har jag helt missat...

Enligt Wikipedia så verkar det ha varit vartannat år sedan minst 50 år tillbaka https://sv.wikipedia.org/wiki/Afrikanska_m%C3%A4sterskapet_i_...
https://en.wikipedia.org/wiki/Africa_Cup_of_Nations

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jämna år 1968-2012, ojämna år 2013-.

De två senaste upplagorna har dock hamnat på "fel" år (2023 års upplaga spelades under 2024 (240113-240211) och 2021 års upplaga under 2022 (220109-220206)).

Permalänk
Medlem

Liverpool - Man Utd på söndag!!!

Vissa yngre LFC-fans kanske inte längre ser det som årets match med tanke på att Man Utd inte längre slåss i toppen, men för oss gamlingar så finns det ingen annan match som går upp mot denna.

Tippar att LFC vinner med minst 2 måls marginal och att Salah gör minst 2 poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Vissa yngre LFC-fans kanske inte längre ser det som årets match med tanke på att Man Utd inte längre slåss i toppen, men för oss gamlingar så finns det ingen annan match som går upp mot denna.

Tippar att LFC vinner med minst 2 måls marginal och att Salah gör minst 2 poäng.

Farligt att möta utd dock när de är lite nere lätt att tappa motiveringen. Precis som Liverpool gjorde mot Fulham

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Du underskattar Uniteds förmåga!

Alltså.. ja... ehrm... deras förmåga att helt kollapsa om de får mål emot sig... och bara att "vi" har Onana i mål ger er ju MINST ett mål gratis
Så jag tror dessvärre på 4/5-0

Och gällande moralen i lagen som @Swedishchef_90 nämnde, pågår just nu en extrem maktkamp (igen) inom klubben där vissa spelare är fast beslutna om att hålla kvar sin "player power".

Så på pappret finns det inget som talar för att United skall kunna få med sig något alls från denna match, utom en skolning om hur man BORDE agera på en fotbollsplan.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Go Magpies!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Du underskattar Uniteds förmåga!

Alltså.. ja... ehrm... deras förmåga att helt kollapsa om de får mål emot sig... och bara att "vi" har Onana i mål ger er ju MINST ett mål gratis
Så jag tror dessvärre på 4/5-0

Och gällande moralen i lagen som @Swedishchef_90 nämnde, pågår just nu en extrem maktkamp (igen) inom klubben där vissa spelare är fast beslutna om att hålla kvar sin "player power".

Så på pappret finns det inget som talar för att United skall kunna få med sig något alls från denna match, utom en skolning om hur man BORDE agera på en fotbollsplan.

Jag tror utd kan skrälla precis som mitt kära djurgården brukar göra mot Malmö i allsvenskan.... Sen torska mot jumbon med 3-0

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag tror utd kan skrälla precis som mitt kära djurgården brukar göra mot Malmö i allsvenskan.... Sen torska mot jumbon med 3-0

Jag TROR inte det, men hoppas gör man alltid inför varje match ^^ Och precis som det sägs: hopp går före fall, men man har iaf slutat bli irriterad och "uppjagad" nu... mer en resignation och: Yepp, där kom "den" grejen och sedan skrattar man åt skiten ha ha

Djurgården delar vi dock, även om jag faktiskt inte följer Allsvenskan, men sitter i sedan "barnsben" från både fotboll och hockey

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Tror den klassiska rivaliteten mellan Liverpool och Man Utd fungerar som tändvätska, så jag ser ingen risk öht att Liverpool går ut på planen med en loj inställning på söndag, utan det lär vara fullt fokus. Man Utd har dock bra spelare, så får de lagspelet att funka så är inget omöjligt, en liten skrällchans finns säkert...dock inte stor nog för att ta med fler tecken än ettan på tipset.

Permalänk
Medlem

Verkar som utd håller till kryss, som sagt utd steppar upp... Och missar i slutet xD

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppla! På måndag får vi nya matcher och det var en intressant start på året. Ställningen står fortfarande kvar som innan årsskiftet men lite kul har ändå hänt. Liverpools möte med United slutade oavgjort med 2 - 2 på Anfield. United-rivalerna City vann sin match mot West Ham 4 - 1, vilket är en ljuspunkt för det himmelssblåa laget som haft en hel del förluster bakom sig nu.

Förvånande är att Nottingham Forest är fortfarande trea. Oväntat men kul att de är kvar. Håller med @Swedishchef_90 om att denna säsong lär avgöras efter sista passen är slagen, vilket gör ser bara mer spännande.

Permalänk
Hedersmedlem

Dagens matcher var ju intressanta. Chelsea - Bournemouth, City - Brentford slutade och slutligen Liverpool - Forest slutade alla oavgjorda. Lite väl läskigt med den sistnämnda matchen, vi leder ligan men Forest ligger 6 poäng bort och på andraplats, efter en match där vi hade 71 procent bollinnehav (🤯). Kul med sånn spänning och ännu mer kul att få följa det här framöver! Det var inte på mitt bingokort för den här säsongen att Forest skulle vara på andraplats men jag diggar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Dagens matcher var ju intressanta. Chelsea - Bournemouth, City - Brentford slutade och slutligen Liverpool - Forest slutade alla oavgjorda. Lite väl läskigt med den sistnämnda matchen, vi leder ligan men Forest ligger 6 poäng bort och på andraplats, efter en match där vi hade 71 procent bollinnehav (🤯). Kul med sånn spänning och ännu mer kul att få följa det här framöver! Det var inte på mitt bingokort för den här säsongen att Forest skulle vara på andraplats men jag diggar det.

Jag har plötsligt blivit ett väldigt stort Forest fan... eller att de skall vinna ligan i alla fall ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Necrophor:

Jag har plötsligt blivit ett väldigt stort Forest fan... eller att de skall vinna ligan i alla fall ^^

Jag klandrar dig inte. För min del är jag svag för underdogs, hade typ nästan inte haft något emot om de vann hela grejen, även om jag hoppas att vi vinner såklart

Permalänk
Hedersmedlem

Nu händer det grejer! Helgen har varit packed med matcher, bland annat slutade matchen mellan Villa och Arsenal oavgjort efter att ett ledningsmål från Gunners förklarades oavgjort. Vad tror vi om det? Förtjänt?

Man City verkar få tillbaka sin form efter att ha vunnit 6 - 0 mot Ipswich, sen är det ju Ipswich så jag kommer nog vänta med att säga att ”de är tillbaka” efter de möter någon av de stora elefanterna.

Det stora var nog ändå Newcastles 1 - 4 förlust mot Bournemouth. Som dessutom satte slut för Isaks otroliga målstreak.

Ledningen är något oförändrad i nuläget.

Permalänk
Medlem

Jag hejjar på Arsenal och jag blir bara förbannad.
Vi ska inte torska 2-0 så det blir 2-2....

Ang. Newcastle och Bournemouth nästan lite förväntad på ett sätt.
Jag har alltid sett nu dom senaste säsonger som att Bournemouth som en "jättedödare", dvs spelar alltid bra mot topplag och kan skrälla riktigt ordentligt.

City vill jag nog säga att det är snäppet för tidigt om säga om dom är tillbaka.
Såg inte matchen men ändå känns för tidigt att säga något

Permalänk

Brighton supporter här. Har nog inte missat en enda PL Brighton match senaste 6 åren typ, ända sen GP joinade dem.

Matchen mot Man U idag var kul att kolla på. Brighton visar bra slag och kan kämpa för 5e platsen och CL plats nästa år.

Man U har typ blivit ett stabilt mittenlag nu och det verkar som att Tottenham är sugna på att få den titeln också, eftersom dem inte kan vinna någon annan titel.

Nottingham gör mig bara glad, hoppas dem kan hålla i det här säsongen ut.

Bottenstriden kan också bli spännande i år med 4 lag i striden, om man räknar med Southampton och exkluderar Everton. Jag vill dock nästan att Everton ska åka ner för en gång skull och avsluta sin PL svit. Dem har varit där nere och nafsat för många år i rad men fortfarande klarat sig.

Kan nästan redan nu säga grattis till titeln till Liverpool då oddsen att Arsenal bottlar igen är stor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MakubeX:

Jag hejjar på Arsenal och jag blir bara förbannad.
Vi ska inte torska 2-0 så det blir 2-2....

Ang. Newcastle och Bournemouth nästan lite förväntad på ett sätt.
Jag har alltid sett nu dom senaste säsonger som att Bournemouth som en "jättedödare", dvs spelar alltid bra mot topplag och kan skrälla riktigt ordentligt.

City vill jag nog säga att det är snäppet för tidigt om säga om dom är tillbaka.
Såg inte matchen men ändå känns för tidigt att säga något

Ja jag har också fått lite den uppfattningen av Bournemouth också på senare tid. Gällande City är jag med dig. Det börjar bli spännande dock, 3 - 1 seger mot Chelsea i helgen och nu i helgen möter dem Arsenal, hur tror du den matchen kan gå? Kul att ni är på andraplats igen förresten!

Skrivet av MegaMormor:

Brighton supporter här. Har nog inte missat en enda PL Brighton match senaste 6 åren typ, ända sen GP joinade dem.

Matchen mot Man U idag var kul att kolla på. Brighton visar bra slag och kan kämpa för 5e platsen och CL plats nästa år.

Man U har typ blivit ett stabilt mittenlag nu och det verkar som att Tottenham är sugna på att få den titeln också, eftersom dem inte kan vinna någon annan titel.

Nottingham gör mig bara glad, hoppas dem kan hålla i det här säsongen ut.

Bottenstriden kan också bli spännande i år med 4 lag i striden, om man räknar med Southampton och exkluderar Everton. Jag vill dock nästan att Everton ska åka ner för en gång skull och avsluta sin PL svit. Dem har varit där nere och nafsat för många år i rad men fortfarande klarat sig.

Kan nästan redan nu säga grattis till titeln till Liverpool då oddsen att Arsenal bottlar igen är stor.

Det vore verkligen något att se Everton flyga ut så tror jag de lär överleva som tidigare säsonger. Blir också varm i hjärtat av Nottinghhams framgång! Hur tror du nästa Brighton-match mot Forest kan gå nu i helgen?

Permalänk
Skrivet av Edin_II:

Det vore verkligen något att se Everton flyga ut så tror jag de lär överleva som tidigare säsonger. Blir också varm i hjärtat av Nottinghhams framgång! Hur tror du nästa Brighton-match mot Forest kan gå nu i helgen?

Är ändå mer okej med en förlust mot forest till skillnad mot nåt annat lag, men ifall det blir brighton vinst så håller vi oss i CL striden. Riktigt svår match att betta på men säger brighron vinst 3-1 pedro minteh welbeck wood

Gussar att du e forest fan, vad tror du om matchen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MegaMormor:

Är ändå mer okej med en förlust mot forest till skillnad mot nåt annat lag, men ifall det blir brighton vinst så håller vi oss i CL striden. Riktigt svår match att betta på men säger brighron vinst 3-1 pedro minteh welbeck wood

Gussar att du e forest fan, vad tror du om matchen?

Låter som en rimlig spaning. Tror det kan landa på oavgjort dock. Hejar på Liverpool! 😁

Permalänk
Skrivet av Edin_II:

Låter som en rimlig spaning. Tror det kan landa på oavgjort dock. Hejar på Liverpool! 😁

Varför trodde jag ens att brighton hade någon chans idag, och varför kan vi inte torska med mindre. Hatar att vi blir utklassade, riktig glädjedödare. Hoppas forest går och utmanar om titeln nu haha

Permalänk
Medlem

Hur blir det där inte ett andra gult för Mac allister? Jämnheten I denna liga alltså på varningar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså vårat älskade Arsenal <3

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Idag mår vi.

Myles Lewis Skelly alltså.
18år med ett sådant självförtroende i en match som denna.

Kung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Inte ens när de vinner kan de göra det på rätt sätt... (hade spelat Arsenalvinst med 3 mål, och så petar de in ett till på tilläggstid)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MegaMormor:

Varför trodde jag ens att brighton hade någon chans idag, och varför kan vi inte torska med mindre. Hatar att vi blir utklassade, riktig glädjedödare. Hoppas forest går och utmanar om titeln nu haha

Oj såg resultatet nu. Det var en otrolig insats ändå. Nu blir det definitivt nervöst här borta. 😬

Permalänk
Medlem

Som Liverpoolsupporter i över 40 år är mina tankar angående en potentiell Ligavinst struntsamma med tanke på att vi förlorade Klopp.

Den glädjen de senaste åren, hoppet, glädjen, tron, återuppbyggnaden av klubben/staden och andan som Klopp genomförde under sina år helt magisk, helt makalöst magisk och det kommer vi som supportrar alltid bära med oss.

Arne är/har visat sig mer än kvalificerad att ta efter en av de bästa och självklart är ligavinsten i sikte men det är inget jag, eller någon annan supporter heller med sinnens fulla bruk ska kräva, bara för att vi just nu leder ligan, det vore orimligt med tanke på att det är hans första säsong, vi hoppas att det ska gå vägen absolut men att kräva det, nej, vi bör vara realistiska.

Arsenal tuffar på hack i häl, i mitt synsätt har de aningen tuffare matcher kvar men det är verkligen inga lätta matcher för något lag, Wolves slår Vill 2-0 (alla slår alla), United går kräftgång (kanske vore en resa ner i championship bra mentalt för klubben?) och Amorim försöker släcka en brasa där ena sidan slänger bensin på elden och Amorim vatten, Tottenham känns inte igen och ManC med alla anklagelser.

Denna säsong är mer än onormal, kanske har alla omständigheter gynnat Arne och laget?

Oavsett, det jag försöker förmedla är att vilka som än vinner ligan är det mer än förtjänat, och hur mycket jag än vill se VVD lyfta pokalen med Arne vid sin sida kan jag inte begära det rimligt med tanke på att det är just hans första säsong (hoppas som F*n att vi tar ligan!).

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Izenoz:

Som Liverpoolsupporter i över 40 år är mina tankar angående en potentiell Ligavinst struntsamma med tanke på att vi förlorade Klopp.

Den glädjen de senaste åren, hoppet, glädjen, tron, återuppbyggnaden av klubben/staden och andan som Klopp genomförde under sina år helt magisk, helt makalöst magisk och det kommer vi som supportrar alltid bära med oss.

Arne är/har visat sig mer än kvalificerad att ta efter en av de bästa och självklart är ligavinsten i sikte men det är inget jag, eller någon annan supporter heller med sinnens fulla bruk ska kräva, bara för att vi just nu leder ligan, det vore orimligt med tanke på att det är hans första säsong, vi hoppas att det ska gå vägen absolut men att kräva det, nej, vi bör vara realistiska.

Arsenal tuffar på hack i häl, i mitt synsätt har de aningen tuffare matcher kvar men det är verkligen inga lätta matcher för något lag, Wolves slår Vill 2-0 (alla slår alla), United går kräftgång (kanske vore en resa ner i championship bra mentalt för klubben?) och Amorim försöker släcka en brasa där ena sidan slänger bensin på elden och Amorim vatten, Tottenham känns inte igen och ManC med alla anklagelser.

Denna säsong är mer än onormal, kanske har alla omständigheter gynnat Arne och laget?

Oavsett, det jag försöker förmedla är att vilka som än vinner ligan är det mer än förtjänat, och hur mycket jag än vill se VVD lyfta pokalen med Arne vid sin sida kan jag inte begära det rimligt med tanke på att det är just hans första säsong (hoppas som F*n att vi tar ligan!).

Jag är helt med dig på den bollen. Vem som än skulle efterträda Klopp skulle behöva fylla orealistiskt stora skor. Därför är vi lyckligt lottade som fick just Arne som hittills har presterat bortom förväntningar och kan faktiskt ta hem det. Men som du säger, inget jag förväntar mig till 100 procent. Landar vi på en plötslig andra- eller tredjeplats i slutet av säsongen kommer jag vara mer än nöjd. Slot har redan bevisat sig vara mer än kapabel att träna laget och jag ser fram emot vad för värvningar han kommer göra i sommar för att ytterligare förstärka laget.

Sedan tror jag också att timingen är väldigt mycket till vår fördel. Främst att City har haft en skakig säsong. Men man vet aldrig. Det är väldigt sannolikt att denna säsong kommer att avgöras i sista veckorna, vilket är precis så det ska vara. Spänning in i det sista!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu i veckans möts Liverpool och Everton, Man United möter Tottenham och City möter Newcaslte. Hur tror vi dessa matcher kommer gå? Jag tänker inte kommentera Liverpool - Everton för risken att det kan bli helt fel. Tottenham - United tror jag slutar oavgjort, City och Newcaslte också. Lite svårt att se vem som kan ta hem den, kan bli skräll och gå till Newcaslte.

Permalänk
Hedersmedlem

Har glömt skriva det men WOW vilken rysare det var mellan Everton och Liverpool tidigare i veckan. Dramatiskt på alla sätt som ett rivalmöte borde vara. Även om jag hoppades på en seger. Men men!