Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tycker inte att Stellar Blade inte är nära att vara det snyggaste spelet på PS5. Grafiskt är det OK men inte mer.

Men man bör räkna bort Cutscenes eftersom det mestadels handlar om budget. Jag tycker att PS4 Pro-versionen av the last of us part 2 är snyggare än Stellar Blade på PS5 Pro. Star Wars Outlaws tycker jag är mycket snyggare än Stellar Blade. Lika så HZD.

Håller med!

Men det var lixom, va? Är det detta alla pratat om. Men inser nog att spelet blev mycket snyggare med PRO patchen än innan. Inte att spelet som så var ett grafiskt mästerverk.

Men bara spela på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmmoGT:

Ni som spelat spider-man spelen: Kan man hoppa direkt till 2an, tänker mig att det är det bättre i dagens jämförelse?

Varvade ettan nyss och det var en underbar upplevelse. Varför kapa något så bra?

Permalänk
Medlem

Ligger GT7 nere? Jag kommer inte in i spelet!

Nej, jag detta ska inte bli en rant om modern gaming som kräver online för att spela. Vissa saker säger sig självt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Nej, jag detta ska inte bli en rant om modern gaming som kräver online för att spela. Vissa saker säger sig självt.

Fast det är ju faktiskt helt galet om det vore så att man måste vara online för att spela Single Player och borde i sådana fall nämnas för alla som är intresserade av spelet. Jag har spelet men hade ingen aning. Så är det väl ändå inte med GT7?

Om man måste vara online för att spela single player så antar jag att dom drar med den gamla goda "men du kan fuska till dig pengar och bilar". Allt för att sälja microtransactions för mer stålar...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Fast det är ju faktiskt helt galet om det vore så att man måste vara online för att spela Single Player och borde i sådana fall nämnas för alla som är intresserade av spelet. Jag har spelet men hade ingen aning. Så är det väl ändå inte med GT7?

Det är ett live service. Sitter en fet etikett på fodralet precis som med Hitman.
Music rally och något annat kan man spela men inte mer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är ett live service. Sitter en fet etikett på fodralet precis som med Hitman.

Jag köpte det digitalt så jag såg ingen fet etikett, tyvärr. "Live service" my ass, men det är den ursäkten dom har valt att köra på. Tråkigt att vi är där med ett spel som GT7, men det är ju verkligheten vi lever i.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hopps de tar bort allt sånt skit med en patch innan de dödar servrarna bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Varför ska jag behöva vara online om jag inte ska spela online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Varför ska jag behöva vara online om jag inte ska spela online?

Håller helt med! Men Sony tycker att man ska köpa microtransactions för att kunna "fuska" sig till nya bilar snabbare, för fuskkoder är inte okej! Det är bara okej om man har råd!

För tänk om dom man spelade mot kunde skriva in en kod och få alla bilar gratis! Då skulle ju inte Sony få en enda krona! Nu kan rika fuska sig till samma bilar och då får ju Sony massa pengar! Rättvist också! Rättvist för Sony i alla fall...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Har du Telia? För det var problem med Telia igår.

Internet kravet i GT7 är skit oavsett dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Har du Telia? För det var problem med Telia igår.

Internet kravet i GT7 är skit oavsett dock.

Ja. Fast jag hade inga andra problem. Men det kan ju ha varit det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Ja. Fast jag hade inga andra problem. Men det kan ju ha varit det.

Deras DNS låg nere så vissa saker funkade och andra inte, inte första gången Telia strular så jag bytte till Cloudflares DNS för många år sen.

Permalänk
Medlem

LEGO Horizon Adventure
407,48kr
https://www.amazon.se/dp/B0DJSZ78RC/

Horizon Zero Dawn REMASTERED
425,04kr
https://www.amazon.se/dp/B0DJ9CM2V7/

Star Wars Outlaws - PlayStation 5
399 kr
https://www.spelbutiken.se/produkt/star-wars-outlaws/23KU59

Permalänk
Medlem

Sony ändrar i ledningen för PS. Jag tror att det är bra. Jag uppfattar att ”västinflytande” inte bara har varit bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Sony ändrar i ledningen för PS. Jag tror att det är bra. Jag uppfattar att ”västinflytande” inte bara har varit bra.

Mycket bra! Katastrofalt resultat av deras fokus på live service.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

PS+ Essential från 4 Februari 2025:

-Payday 3
-High on Life
-Pac-Man World Re-Pac

https://blog.playstation.com/2025/01/29/playstation-plus-mont...

Permalänk
Konsolgrävare

Hade både High on Life och Pac-Man World Re-Pac på min wish list så jag är riktigt nöjd med denna månad! 😀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Mycket bra! Katastrofalt resultat av deras fokus på live service.

Jag tror inte det blir särskilt mycket skillnad, det är trots allt Sony.
Japanerna är alltid varit ok med dlc och mikrobetalningar ända sedan arkadtiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jag tror inte det blir särskilt mycket skillnad, det är trots allt Sony.
Japanerna är alltid varit ok med dlc och mikrobetalningar ända sedan arkadtiderna.

Statistiskt relaterat till befolkningens storlek kommer det extremt mycket mer bra från Japan än väst. Man får samla hela västvärlden plus en liten bit av Asien för att konkurrera rent kvantitativt. Jag vet knappt hur japanerna gör. Antal bra spel per invånare är ju helt överlägset allt annat i världen. Sonys bästa spel är japanskt (Astro bot).

Permalänk
Medlem

@EdvinR jag förstår vad du menar. Men du hade så många spel att välja på.

Och sant är att en person gör ofta inte ett spel då många fler är inblandade.

https://playstation-studios.fandom.com/wiki/Nicolas_Doucet

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Någon som beställt en ps5 pro från tyska eller italienska amazon?
Tänkte slå till på denna då den bara kostar 704 euro + shipping. Borde väl inte vara några problem att få den leverad till Sverige?
https://www.amazon.it/dp/B0DHSV68YZ?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_as...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Statistiskt relaterat till befolkningens storlek kommer det extremt mycket mer bra från Japan än väst. Man får samla hela västvärlden plus en liten bit av Asien för att konkurrera rent kvantitativt. Jag vet knappt hur japanerna gör. Antal bra spel per invånare är ju helt överlägset allt annat i världen. Sonys bästa spel är japanskt (Astro bot).

Personligen tycker jag att Astro Bot är det sämsta spelet Sony har släppt till PS5. Och allt som har med anime eller liknande stuk går bort helt för mig. Final Fantasy går bra, men det är lite smått jobbigt med all high-school drama ändå.

Men det finns många spel från Japan utöver sånt, så jag håller absolut med om att det görs kvalitet. Men det görs även från västvärlden och för mig så är dom västerländska spelen bra mycket bättre. Last of Us, God of War, Returnal är många gånger bättre än Astro Bot - enligt mig.

Du skriver som om det du skriver vore fakta på något vis.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Någon som beställt en ps5 pro från tyska eller italienska amazon?
Tänkte slå till på denna då den bara kostar 704 euro + shipping. Borde väl inte vara några problem att få den leverad till Sverige?
https://www.amazon.it/dp/B0DHSV68YZ?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_as...

Problemet är väl att amazon inte är inblandade alls här, varken säljer eller skickar. Kan bli som cdon, man vet inte vad det är för företag bakom eller vad man får. Lite för bra pris om ny utan att man höjer på ögonbrynen så höjer ett varningens finger

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Personligen tycker jag att Astro Bot är det sämsta spelet Sony har släppt till PS5. Och allt som har med anime eller liknande stuk går bort helt för mig. Final Fantasy går bra, men det är lite smått jobbigt med all high-school drama ändå.

Men det finns många spel från Japan utöver sånt, så jag håller absolut med om att det görs kvalitet. Men det görs även från västvärlden och för mig så är dom västerländska spelen bra mycket bättre. Last of Us, God of War, Returnal är många gånger bättre än Astro Bot - enligt mig.

Du skriver som om det du skriver vore fakta på något vis.

Det var inte min mening att lägga fram det som fakta. För mig är Astro bot PS5:s bästa spel. God of War var bra, riktigt bra. Men om man skulle kvantifiera ett mått på en lyckobarometer är Astro bot bättre (tycker jag). Få spel har fått mig mer exalterad. Man får nog nästan gå tillbaka till N64-tiden för att hitta en motsvarighet (återigen för mig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Problemet är väl att amazon inte är inblandade alls här, varken säljer eller skickar. Kan bli som cdon, man vet inte vad det är för företag bakom eller vad man får. Lite för bra pris om ny utan att man höjer på ögonbrynen så höjer ett varningens finger

Skulle tro att det inte är så stort problem. Amazon.se är inte heller en svensk ÅF i dess bemärkelse. Så huruvida Amazon är inblandade eller ej kan nog både vara positivt eller negativt beroende på vem man frågar

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Moderator
Moderator

Trådan handlar om PlayStation 5, inte politik. Några inlägg där detta glömts av har raderats.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Thank you for the fantastic response to the classic PlayStation, PS2, PS3, and PS4 limited-time console themes, which will be leaving tomorrow.

Due to the positive response on these 4 themes, we’re doing some work behind the scenes to bring these special designs back in the months ahead."

https://x.com/PlayStation/status/1884979891067863448

Hoppas att det kommer tillbaka permanent.. Men känns som de bör kunnat göra direkt isåfall och inte om flera månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

"Thank you for the fantastic response to the classic PlayStation, PS2, PS3, and PS4 limited-time console themes, which will be leaving tomorrow.

Due to the positive response on these 4 themes, we’re doing some work behind the scenes to bring these special designs back in the months ahead."

https://x.com/PlayStation/status/1884979891067863448

Vad yrar dom om? Det är ju bara att låta bli att ta bort...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Vad yrar dom om? Det är ju bara att låta bli att ta bort...

Någon nytta ska de väl ha av Super-Fungible Tokens
För endast 10 Sony credits kan du köpa detta skin...

Permalänk
Medlem

Forza Horizon 5 Comes to PlayStation 5 in Spring 2025
The PlayStation 5 version of Forza Horizon 5, developed by Panic Button in partnership with Turn 10 Studios and Playground Games, will have the same content as the Xbox and PC releases of the game. Previously released Car Packs, as well as the Hot Wheels and Rally Adventure expansions, will also be available for purchase.

We are excited to see the Forza Horizon 5 community grow with new players on PS5, and we can't wait to see the creativity and skill these new creators, builders, and racers will bring to our vibrant community.
https://forza.net/news/forza-horizon-5-comes-to-ps5