Permalänk

Hisense U7K Erfarenheter?

Nån som har Hisense U7K och kan säga om det är något att ha?
Iaf väldigt bra pris på den nu.
7000 kr för 55" och 1000 kr till för 65".

Permalänk
Medlem

Jag har haft 65U7KQ i ett par månader nu och är väldigt nöjd med min. Prestanda per krona är väldigt hög imo för denna modell.
Jag har en formuler box med appar från Google vilket gjort att jag inte tänker på att det saknas svensk anpassade appar i Hisense egna OS.
Jag gick från en 65" LG från 2016 så ärligt har jag inte så mycket att jämnföra mot men jag skulle säga att för mig är största skillnaden att svart är svart och den otroliga ljusstyrkan.
Jag vet inte vilka andra konkurrerande modeller som skulle vara lika bra för samma pris. 65" nu för 8000 tror man ju är ett feltryck.

Permalänk
Medlem

Har själv köpt samma tv och tycker den är fantastiskt trevlig! Har kollat tester osv i flera år och tycker nog att det är svårt att få mer bild för pengarna. Stödjer alla bild och ljudformat som behövs. Kopplat in min Mi Tv Box S4k och bilden blir fantastisk. Ljudet är också väldigt bra med inbyggd sub, men har min kopplad till hemmabion... Kan verkligen rekommendera TVn.

Permalänk
Skrivet av Nicke nyfiken 74:

Nån som har Hisense U7K och kan säga om det är något att ha?
Iaf väldigt bra pris på den nu.
7000 kr för 55" och 1000 kr till för 65".

Får man fråga vart den finns att köpa till det priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakkobia:

23Dec-19 Januari var den på rea, du missa nog precis.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 65" för ca tre veckor sedan för 7990:- på NetonNet. Väldigt nöjd. Ljusstark bild med kanonbra färger och framförallt en ruggigt bra konstrast och svärta som närmar sig OLED kvalitet. Minimala bezels och allmänt sober/snygg design. Enda jag har att anmärka på är att det inbyggda OSet har vissa begränsningar mot svenska appar, tex finns inte TV4play. Har också haft lite strul från och till att streama till TVns inbyggda chromecast, men det löses ju enkelt med en extern box/google TV/Apple TV eller vad man nu kör.

Sammantaget sjukt mycket TV för pengarna.

Permalänk
Skrivet av Isakkobia:

Finns fortfarande till de lägsta priserna på NetOnNet så det går bra att köpa om du vill.
7000 för 55" och 8000 för 65".

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått hem och installerat en 55U7KQ och en Hisense soundbar HS205g. Allt funkar bra och bilden är bra. Jag kan inte jämföra med något modernt, men den är ljusstark och jag märker inte av reflexer. Kontrast är bra, okej så även för min gamla Apple TV HD som bara har 1080p. Soundbaren ger bra ljud i både bas och diskant. Jag ska dyka djupare i alla bild- och ljudinställningar. Ljudprofilen Movie tycker jag funkar bäst för soundbaren. Gränssnittet i VIDAA är lättbegripligt till största del, men jag saknar möjligheten att skräddarsy undertexter* som kan man göra i Apple TV. Några tidiga reflektioner i all enkelhet.

*Edit: Man kan i viss mån ändra undertexterna, liten/mellan/stor och skuggad/ramad/gulfärgad/inverterad. Typsnittet kan inte ändras.

Info
Permalänk
Medlem

Idag bytte jag från bildläge standard till filmmaker. Den senare ger en jämnare upplysning av bildytan, medan standard (och dynamisk) gör skillnaderna större mellan ljus och mörker. Filmmakerläget passar mig, men kanske passar det inte alla, bra att det finns alternativ. Det finns bio dag och bio natt också, liksom sportläge. Vad gäller det senare finns det en inställning som byter till sportläge om sport och idrott detekteras. Inför bildlägeinställning får man en varning om strömförbrukning, för övrigt.

Förtydligande.
Permalänk
Bildexpert 📺

Varningen är EU-reglerad och förstås oerhört irriterande, särskilt när man väljer ett läge eller inställning med syfte att dra ned förbrukningen, likt att minska ljussflödet från TV:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Varningen är EU-reglerad och förstås oerhört irriterande, särskilt när man väljer ett läge eller inställning med syfte att dra ned förbrukningen, likt att minska ljussflödet från TV:n.

Är det därför min nya soundbar Hisense HS205g hojtar om hur den är uppkopplad? 🤔

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av AlixSPQR:

Är det därför min nya soundbar Hisense HS205g hojtar om hur den är uppkopplad? 🤔

Ingen aning. Men alla nytillverkade TV varnar numera för ändrat strömförbrukning enligt rådande EU-regler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ingen aning. Men alla nytillverkade TV varnar numera för ändrat strömförbrukning enligt rådande EU-regler.

Okej, upplysningsvis hojtar inte soundbaren om jag väljer optisk kabel, jag testade.