Lyckades någon köpa ett RTX 5090?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

Fick igenom en order men det står att den inte finns i lager...Får se hur det blir nu.

Under "Mina beställningar" samt mitt bekräftelsemail har det en grön bock, står det ej i lager för dig där?

Edit:

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

Fick igenom en order men det står att den inte finns i lager...Får se hur det blir nu.

Det börj ju iaf inte vara många personer före dig i kö, är ju alltid något. Dom flesta ställen låter ju inte ens folk förboka 5090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Hur är det med coil whine/spoltjut på era kort?
Founders edition verkar ha problem med, men inte jättemycket skrivet om aib varianter

Fick mitt founders edition kort idag och har spelat black myth hela eftermiddagen, upplever ingen coil whine

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Under "Mina beställningar" samt mitt bekräftelsemail har det en grön bock, står det ej i lager för dig där?

Yes, så jag fick nog inte det kortet. De hör väl av sig antar jag. Surt, men grattis till dig.

Permalänk

Kunde man beställa om man inte hade legend/ void?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

Yes, så jag fick nog inte det kortet. De hör väl av sig antar jag. Surt, men grattis till dig.

Hurra för mig!

Men tråkigt för de andra, bästa vore ju om alla kunde få lite kort.

Fingers crossed för att du inte behöver vänta längre än några veckor max

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Skrivet av Ali Sina Assadinia:

Kunde man beställa om man inte hade legend/ void?

nej jag såg de ploppa upp. för oss stod bara meddela. är lv 14 white

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Kan det vara så att du stängt av nyhetsbrev från Webbhallen?

Det hade jag, tack för påpekandet 👍

Försökte beställa ett Trio-kort nu för 10 minuter sedan men trots att jag verifierade kortköpet med bank-ID blev det nekat. Sen var de inte i lager längre och fick lagt en order med faktura. Får väl se vad som händer. 2080 Ti önskar att bytas ut snart.

Permalänk
Medlem

Är Void och såg aldrig korten någonsin, uppdaterade non stop varje sekund från 15:58 till 16:25... Trist att slösa tid och inte ens se att korten fanns i lager. Kanske testa ett annat system nästa gång @webhallen? Skapade mer badwill för mig än goodwill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Är Void och såg aldrig korten någonsin, uppdaterade non stop varje sekund från 15:58 till 16:25... Trist att slösa tid och inte ens se att korten fanns i lager. Kanske testa ett annat system nästa gång @webhallen? Skapade mer badwill för mig än goodwill.

Fick iaf igenom en beställning på 5090, men det står "saknas i lager", men förhoppningsvis så står jag i kö och kanske kan få ett kort nästa gång det kommer in på lager.

Permalänk
Inaktiv

Jag tog ett msi 5090 på webbis, se om det har mindre coilwhine

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Va ju dock bara 5st 5090 som släpptes. Inte direkt oväntat att dom gick direkt, satt säkert 100+ pers och spammade F5 trots kravet på bonusnivå. 5080 tog det 2-3 min innan dom var borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Ja, det fungerade helt klart på ett ganska underligt vis.

De dök definitivt inte upp 16:00 som utannonserat utan snarare typ 16:16 eller något åt det hållet, och fanns förstås bara en kort stund.

Ännu en nivå av konstighet att du aldrig såg dem alls om du uppdaterade regelbundet hela den tiden, måste vara någon cache-grej eller något känns det som(?)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Haha, ja, där var man sen på bollen, såg nu att jag fått det där mailet från webhallen XD

Permalänk
Webhallen

Om ni satt och F5ade under vårt extrasläpp av en begränsad mängd MSI 5080 och 5090-kort ber vi om ursäkt för att upplevelsen inte var perfekt. Antalet kort vi hade idag var väldigt litet (13 st av 5080 och 5 st av 5090). Vi valde därför att erbjuda dessa till kunder med void (lvl 21+) och högre i vårt medlemssystem, för att så många kort som möjligt ska hamna i händerna på verkliga kunder snarare än scalpers. Tyvärr lirade inte systemen helt som vi ville. Korten blev tillgängliga ca 16.17, och låg öppet någon minut längre än de borde. De kunder som la en beställning efter att de tog slut i lager kommer bli kontaktade av vår kundtjänst under morgondagen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Elgiganten har lagt en del kort som går förbeställa för företag
https://www.elgiganten.se/foretag/search?q=Rtx+5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali Sina Assadinia:

Elgiganten har lagt en del kort som går förbeställa för företag
https://www.elgiganten.se/foretag/search?q=Rtx+5080

Trodde dom hade gjort rabbat på korten men såg sen att det var företag ja😅

Permalänk
Medlem

Dyker upp PNY kort på Amazon då å då. 35k... Om någon är sugen o hinner.

https://www.amazon.se/PNY-GeForce-RTXTM-Triple-Graphics/dp/B0...

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Jag tog ett msi 5090 på webbis, se om det har mindre coilwhine

Så ditt tredje 5090 kort du köper ? Du ser inget problem alls med detta ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The man swe 90:

Så ditt tredje 5090 kort du köper ? Du ser inget problem alls med detta ?

@The man swe 90
Ett är tillbaka på öppet köp då det va hög coilwhine.
Hoppas detta är bättre.

Är väl inga problem och du hade gjort detsamma om du va drabbad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@The man swe 90
Ett är tillbaka på öppet köp då det va hög coilwhine.
Hoppas detta är bättre.

Är väl inga problem och du hade gjort detsamma om du va drabbad?

Jag hade i den situation inte köpt ett nytt utan låtit butiken hantera det ärendet.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Jag hade i den situation inte köpt ett nytt utan låtit butiken hantera det ärendet.

Hade han reklamerar så hade han nog få väntat ett par månader på att få ett nytt. Det är kö som du vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om ni satt och F5ade under vårt extrasläpp av en begränsad mängd MSI 5080 och 5090-kort ber vi om ursäkt för att upplevelsen inte var perfekt. Antalet kort vi hade idag var väldigt litet (13 st av 5080 och 5 st av 5090). Vi valde därför att erbjuda dessa till kunder med void (lvl 21+) och högre i vårt medlemssystem, för att så många kort som möjligt ska hamna i händerna på verkliga kunder snarare än scalpers. Tyvärr lirade inte systemen helt som vi ville. Korten blev tillgängliga ca 16.17, och låg öppet någon minut längre än de borde. De kunder som la en beställning efter att de tog slut i lager kommer bli kontaktade av vår kundtjänst under morgondagen.

@Inet
Ni skulle göra likadant med medlemsnivåer hos er, istället för att gå efter dem som hann först under samma minut.

Permalänk

@Inet @Webhallen Bästa och mest rättvisa metoden att dela ut korten vid brist måste ju ändå vara lotten (förutsatt att man kan rensa för fejkkonton och dubletter). Till exempel att lotta bland de som är intresserade och gjort minst 1-2 köp eller något sånt (eller är över en viss medlemsnivå) och så får vinnarna erbjudandet via mail. Kanske något att fundera på inför kommande RTX 50 leveranser och switch 2 releasen (om det skulle bli extrem brist där också)

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem

Omg, void på webhallen men hade nyhetsbrev avstängt så missade hela grejen. Surt när man för en gångs skull kunde få någon nytta av det.

Permalänk
Medlem

5090 FE var precis på lager hos Proshop. Tror jag lyckades knipa ett!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

Fick iaf igenom en beställning på 5090, men det står "saknas i lager", men förhoppningsvis så står jag i kö och kanske kan få ett kort nästa gång det kommer in på lager.

Lucky guy!

Skrivet av Bizzro:

Va ju dock bara 5st 5090 som släpptes. Inte direkt oväntat att dom gick direkt, satt säkert 100+ pers och spammade F5 trots kravet på bonusnivå. 5080 tog det 2-3 min innan dom var borta.

Satt och försökte beställa ett 5080 också, samma problem. Såg dem aldrig i lager. Testade till och med att rensa cash och körde två olika webläsare (chrome och edge)

Skrivet av evil penguin:

Ja, det fungerade helt klart på ett ganska underligt vis.

De dök definitivt inte upp 16:00 som utannonserat utan snarare typ 16:16 eller något åt det hållet, och fanns förstås bara en kort stund.

Ännu en nivå av konstighet att du aldrig såg dem alls om du uppdaterade regelbundet hela den tiden, måste vara någon cache-grej eller något känns det som(?)

Ingen aning, känns bara så snopet.. Testade rensa cash och köra två olika webläsare dessutom. Men trots det såg jag aldrig köpknappen ändras. Därav besvikelsen. Vilken webläsare körde du?

Permalänk
Medlem

Fick in en beställning på 5090 FE!
Synd att man ska behöva bli helt skakis av att köpa ett grafikkort nuförtiden

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 5090 FE | Corsair RM1000X 3.1 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650 + Kali LP-UNF

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Fick in en beställning på 5090 FE!
Synd att man ska behöva bli helt skakis av att köpa ett grafikkort nuförtiden

haha samma - kändes som pulsen låg på runt 200.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Skrivet av Toss3:

haha samma - kändes som pulsen låg på runt 200.

Var fick ni en länk ifrån till det?