Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Håller inte alls med om sista halvan av 2:an. Gillar varken de nya fienderna eller vad som händer med kartan, och eftersom det är ett Spiderman-spel så kan de inte ta storyn nånstans barnförbjudet heller vilket hindrar dom från att faktiskt visa upp konsekvenserna av vad som händer.

Okej. Jag håller inte med. De tar det väl så långt de kan i 2:an angående det där med ”barnförbjudet”. Jag tycker att framför allt boss-fighterna är markant bättre i 2:an. När det gäller andra halvan av spelet tycker jag att nästan allt förutom storyn är bättre.

Permalänk
Medlem

Hur kommer Kingdom Come: Deliverance II funka på konsol? Lika bra som pc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Hur kommer Kingdom Come: Deliverance II funka på konsol? Lika bra som pc?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jag menar ju inte främst prestanda utan hur det är att spela på konsol jämfört med pc. Jag funderar på att kanske bygga en pc senare i år. Är det bättre på pc väntar jag med att spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag menar ju inte främst prestanda utan hur det är att spela på konsol jämfört med pc. Jag funderar på att kanske bygga en pc senare i år. Är det bättre på pc väntar jag med att spela det.

Vad skulle det vara som gör att det inte går att spela på konsol menar du? Är det m/k du vill åt så är det väl bara vänta tills du byggt din pc.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Vad skulle det vara som inte går att spela på konsol menar du? Är det m/k du vill åt så är det väl bara vänta tills du byggt din pc.

Ibland är menyerna knöliga på konsol. Jag har inte spelar Cyberpunk 2.0. Men i t ex patch 1.5 var menyerna bökiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Ibland är menyerna knöliga på konsol. Jag har inte spelar Cyberpunk 2.0. Men i t ex patch 1.5 var menyerna bökiga.

Då spelet släpps imorgon så är det väl inte så många som kan svara på det just nu ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har ett problem.

Konsol 1. Där har jag Primärt konto med PS+ som jag delar med min fru. Hon spelar Baldurs Gate och allt är frid och fröjd.

Men, under julen köper vi en till PS5, konsol 2.

När jag loggar in på Konsol 2 wå kan jag installera och spela spel, all sparad data kommer utan problem.

Men när min fru vill spela BG3 på konsol 3, så säger den att hon inte har PS+.

Jaha.. går till konsol 1. Min data kan synka. Försöker synka fruns data. Då säger den att hon inte har PS+.

Nähä. Gör om konsol 2 till primär konsol, men ändå kan hon inte använda PS+

Så. Är.hon låst till vår "konsol 1" för att komma åt sin sparade data.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

As the Bloodborne PSX Demake Becomes the Latest Fan-Project to Suffer a Copyright Claim, the Creator of Bloodborne's 60fps Mod Has Offered His ‘Copium’ Official Remake Theory
https://www.ign.com/articles/as-the-bloodborne-psx-demake-bec...

Permalänk
Medlem

Age of Empires II: DE and Age of Mythology: Retold coming to PlayStation 5
https://www.ageofempires.com/news/whats-coming-in-2025-for-ag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Jag har ett problem.

Konsol 1. Där har jag Primärt konto med PS+ som jag delar med min fru. Hon spelar Baldurs Gate och allt är frid och fröjd.

Men, under julen köper vi en till PS5, konsol 2.

När jag loggar in på Konsol 2 wå kan jag installera och spela spel, all sparad data kommer utan problem.

Men när min fru vill spela BG3 på konsol 3, så säger den att hon inte har PS+.

Jaha.. går till konsol 1. Min data kan synka. Försöker synka fruns data. Då säger den att hon inte har PS+.

Nähä. Gör om konsol 2 till primär konsol, men ändå kan hon inte använda PS+

Så. Är.hon låst till vår "konsol 1" för att komma åt sin sparade data.

Är spelet köpt på ditt konto? Om ja, så är det anledningen. Man kan bara ha en PS5-konsol som "primär" konsol, och om din nya PS5 är den primära så kan inte din fru spela spelet från ditt konto på den gamla.

Lösningen är att göra den gamla konsolen som primär. Du kommer alltid kunna spela dina köpta spel med din profil på alla konsoler, men du kan bara "dela" dina köp på en konsol. Samma sak med PS+, du kan bara dela det med alla användare på en konsol.

Edit: Jag missförstod nog problemet först;
Hon har inte PS+, så hennes sparfiler synkas inte mot molnet överhuvudtaget. All hennes speldata finns på konsol 1.

Gör backup på alla sparfiler till ett USB-minne och importera till konsol 2.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Spenderar du tillräckligt är det bättre. Föredrog originalet med mus och tangentbord men det går ju att köra på ps 5 också. Går också utmärkt köra gamepad på pc.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Spelar Kingdom Come Deliverance 2 på PS5 Pro och det går alldeles utmärkt att spela med DualSense handkontroll.

Spelet är för jävla bra och det flyter på i 60 fps i AI-uppskalad 4K (PSSR).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Lösningen är att göra den gamla konsolen som primär. Du kommer alltid kunna spela dina köpta spel med din profil på alla konsoler, men du kan bara "dela" dina köp på en konsol. Samma sak med PS+, du kan bara dela det med alla användare på en konsol.

Japp, upptäckte detta när jag köpte ny, då fick sonen ärva gamla konsollen. Då jag köper alla spel och har PS+ på mig, så måste den gamla konsollen (sonens) vara primär. Jag kan spela allt på vilken som helst, och han kan bara spela allt på den primära.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Star Wars Outlaws - Title Update 1.5.1
PSSR has been updated to the latest version for PS5 Pro users
https://www.ubisoft.com/en-gb/game/star-wars/outlaws/news-upd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Star Wars Outlaws - Title Update 1.5.1
PSSR has been updated to the latest version for PS5 Pro users
https://www.ubisoft.com/en-gb/game/star-wars/outlaws/news-upd...

Men vafan... Varför tänkte inte Sony steget längre och såg till att PSSR kan uppdateras manuellt av användarna genom en enkel meny? T.ex. med olika val som;

- v1.0.0
- v1.0.1
- v1.0.3 (shipped with game)
- v1.1

På det viset hade spel kunnat ta del av förbättringar av PSSR utan att utvecklaren/utgivaren aktivt måste gå tillbaka till gamla spel för att uppdatera dom, vilket vi vet att dom allra flesta inte kommer göra.

Suck...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Men vafan... Varför tänkte inte Sony steget längre och såg till att PSSR kan uppdateras manuellt av användarna genom en enkel meny? T.ex. med olika val som;

- v1.0.0
- v1.0.1
- v1.1

På det viset hade spel kunnat ta del av förbättringar av PSSR utan att utvecklaren/utgivaren aktivt måste gå tillbaka till gamla spel för att uppdatera dom, vilket vi vet att dom allra flesta inte kommer göra.

Suck...

Ja, får väl hoppas att de tänker ut något till PS6.
Nu kommer det säkert bli en del titlar som aldrig uppdateras.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Ja, får väl hoppas att de tänker ut något till PS6.
Nu kommer det säkert bli en del titlar som aldrig uppdateras.

Vilka titlar tänker du på? Alla spel som fått flimmer har ju fått nya uppdateringar med val möjligheter att använda pssr eller stänga av det helt.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Gör backup på alla sparfiler till ett USB-minne och importera till konsol 2.

Kan man verkligen det?
Behövde göra samma sak igår och via texten med backup så står det att all befintlig data raderas och ersätts av backupen.
Jag blev iskall och avstod eftersom jag inte ville bli av med mina saves för att sonen skulle få saves från familjens PS5 till min Pro.

Det sätt som jag körde och funkar bra är överför data. Båda konsolerna måste vara på samma nätverk men det relativt fort att föra över just hans Astrobot saves från en konsol till den andra.
Smidigast hade så klart varit via USB som på PS4an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vilka titlar tänker du på? Alla spel som fått flimmer har ju fått nya uppdateringar med val möjligheter att använda pssr eller stänga av det helt.

PSSR är ju inte (förhoppningsvis) färdigutvecklad. Jämför med DLSS så kan det hända en hel del på några år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

- v1.0.0
- v1.0.1
- v1.1

Suck...

Spelet måste ju patchas för att få in de nya filerna? Eller ska det ske i typ bakgrunden?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Spelet måste ju patchas för att få in de nya filerna? Eller ska det ske i typ bakgrunden?

Som det är idag så verkar det ju vara så att spelet måste patchas för att få in nya versioner av PSSR (om man ska tro Ubisofts patch notes) och det är ju det som är problemet.

På PC har man alltid kunnat byta .dll-fil för Nvidias motsvarighet DLSS och nyligen implementerade Nvidia officiellt stöd för att byta DLSS-version via Nvidias kontrollpanel.

Om Sony hade varit det minsta smarta så hade dom gjort detsamma - gett användaren möjligheten att själv byta PSSR-version.

Det skulle göra att spel som har PSSR-stöd men är gamla (läs: spel som släpps idag men är övergivna av utgivaren om två år) kan få ännu bättre prestanda, bättre grafik och mindre PSSR-artifakter + att man även skulle kunna gå tillbaka och välja en äldre version om utvecklaren/utgivaren fuckar upp något.

Skrivet av ktd:

Kan man verkligen det?
Behövde göra samma sak igår och via texten med backup så står det att all befintlig data raderas och ersätts av backupen.
Jag blev iskall och avstod eftersom jag inte ville bli av med mina saves för att sonen skulle få saves från familjens PS5 till min Pro.

Det sätt som jag körde och funkar bra är överför data. Båda konsolerna måste vara på samma nätverk men det relativt fort att föra över just hans Astrobot saves från en konsol till den andra.
Smidigast hade så klart varit via USB som på PS4an.

Jag har bara importerat backups till mitt egna PS5 så jag har aldrig behövt fundera över hur det är om man vill kombinera saves från Konsol 1 med Konsol 2, så det vet jag faktiskt inte. Men det förvånar mig inte om Sony har gjort en sådan begränsning utan annan anledning än att sälja mer PS+.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

anledning än att sälja mer PS+.

Det är jag övertygad om att det är. Funkar ju hur bra som helst med PS4-saves så tekniskt sett så hade Sony kunnat om de velat.
Nu är det rätt ok med att använda Överför Data isf Backup men det är lite mer tidskrävande än USB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har nu en ps5 slim. Bör jag lyssna till varningar om att inte ha den stående, kyl pastan eller liknande rinner isåfall ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmmoGT:

Har nu en ps5 slim. Bör jag lyssna till varningar om att inte ha den stående, kyl pastan eller liknande rinner isåfall ner?

Nej, det var OG Ps5 som hade flytande metall mellan cpu/gpu/kylare där några fått problem. Slim har jag inte sett något om att den skulle ha samma problem, jag skulle inte oroa mig, den är ju gjord för att kunna stå upp. Min son har en OG Ps5 från release som står upp, inga problem med den heller. (än?)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Visa signatur