Permalänk
Medlem
Skrivet av ena931:

En del av mig vill verkligen försöka möta upp de där människorna på allmän plats ”för att inte bli rånad” eller med annan likvärd ursäkt och sen inte dyka upp för att slösa deras tid.

Fullständiga svin.

Snälla gör det och lägg upp konversationen här sen när hen frågar vart fan du är 😂

Permalänk
Medlem

https://www.ikea.com/se/sv/p/uppspel-cpu-staell-med-hjul-moer...

Inte Blocket men IKEA säljer CPU-ställ! En sån måste man ju ha! 😂

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Här kommer skattjägarna. Köp ett 5080 för nästan samma pris som ett 5090

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: MSI GeForce RTX 5080 16GB SUPRIM LIQUID SOC https://www.blocket.se/annons/stockholm/msi_geforce_rtx_5080_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ena931:

Du måste beakta nypriset😁

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Just nu på endast 44 000 kr och reservationspriset är inte uppnått...

https://www.tradera.com/item/341372/660503936/msi-geforce-rtx...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAvliden:

Just nu på endast 44 000 kr och reservationspriset är inte uppnått...

https://www.tradera.com/item/341372/660503936/msi-geforce-rtx...
<Uppladdad bildlänk>

Fyfan.. giriga jävla as 🤮

Permalänk
Medlem

Sålänge det finns behov så kommer folk att köpa oavsett pris tyvärr

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Sålänge det finns behov så kommer folk att köpa oavsett pris tyvärr

Jo just för 5090 är ju högsta budet tyvärr dess faktiska värde. Om folk är beredda att betala 44k är den värd 44k. Det är inte riktigt samma sak som blocketannonserna för 10 år gammal hårdvara till nypris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ena931:

Jo just för 5090 är ju högsta budet tyvärr dess faktiska värde. Om folk är beredda att betala 44k är den värd 44k. Det är inte riktigt samma sak som blocketannonserna för 10 år gammal hårdvara till nypris.

Sant, det är bara lathet/okunnighet OM säljarna får det sålt till en av alla stackars köpare som inte har kunskaperna.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ena931:

Jag håller inte med för 5 öre. Varken 5090 eller 5080 är värd inköpspriset. Bara för att någon tycker att den är värd vilket fantasi pris som helst betyder det inte att varans prestanda = pengarna. Vad skulle anledning vara att behöva betala 44k för 5090 annat än att det är häftigt att ha den före alla andra? Så småningom kommer antalet öka i världen och scammers kommer inte kunna tjäna några pengar på att sälja till ett överdrivet pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Sant, det är bara lathet/okunnighet OM säljarna får det sålt till en av alla stackars köpare som inte har kunskaperna.

Vill man använda det professionellt kan man argumentera för att 5090 är värt det oavsett priset, extra bandbredden och VRAM går långt. Sen är det vidrigt att scalpa och jag hoppas scalpers trampar på lego.

Permalänk

Kompisen visade mig denna bilden.
Suck.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av lptrp:

”There goes my hero
Watch him as he goes”

Fint av honom att inte ta i från tårna
Å andra sidan: att ett kort i 5080-serien ligger på försäljningspris på 19000 spänn är ju rätt sjukt dyrt, även om det är ett vattenkylt kort.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

https://www.tradera.com/item/653675704

Fake Samsung 980 Pro säljes, uppmanar alla att anmäla annonsen.

Edit: Kontaktade säljaren utan svar. Det visar sig att han även sålt denna https://www.tradera.com/item/652668449

Går detta att på något sätt polisanmäla? Hade varit kul om flera engagerade sig och anmälde på samma diarienummer. Det är extremt tråkigt för de som blir lurade.

Såg att han sålt flertalet, och även fått positivt betyg, haha hur pantade är folk? De fungerar ju inte ens som en riktig, så hur har man inte upptäckt felet? Dessa säljs ju på wish bla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fint av honom att inte ta i från tårna
Å andra sidan: att ett kort i 5080-serien ligger på försäljningspris på 19000 spänn är ju rätt sjukt dyrt, även om det är ett vattenkylt kort.

Absolut, var mer grejen att han säljer för samma pris som han köpte för. Tyckte det var snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Kompisen visade mig denna bilden.
Suck.
<Uppladdad bildlänk>

Brukar inte bry mig om isär skrivning, jag fattar vad man skriver men i detta fall så höjdes i varje fall ett ögon bryn

Men 15k kr?

Permalänk
Medlem

RX 580 burk för 8200 riksdaler med halvtam CPU!
iofs 400:- prutmån!
Hittade en goding till från samma säljare!

https://www.blocket.se/annons/skane/ny_gaming_pc/1209531068

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffo792000:

32000mhz minne 🤯 Är de det minnerna man betalar för kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffo792000:

Jag hoppas såna där idioter aldrig lyckas sälja datorerna. Liksom det är ju uppenbart en dator han precis smällt ihop iom att plasten sitter kvar på chassit, så påståendet att han är oförståndig och prissätter datorn fel av okunskap funkar inte. Den är väldigt uppenbart byggd för att lura någon stackare som inte vet bättre med fina lampor och extremt falska FPS-siffror.

Fan mitt GTX 1080 och 5700x3d får inte ens 280 FPS i CS2 med lägsta inställningar och FSR quality, och 1080 är ett avsevärt mycket bättre kort än RX580, om än fortfarande svagt och föråldrat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ena931:

Jag hoppas såna där idioter aldrig lyckas sälja datorerna. Liksom det är ju uppenbart en dator han precis smällt ihop iom att plasten sitter kvar på chassit, så påståendet att han är oförståndig och prissätter datorn fel av okunskap funkar inte. Den är väldigt uppenbart byggd för att lura någon stackare som inte vet bättre med fina lampor och extremt falska FPS-siffror.

Fan mitt GTX 1080 och 5700x3d får inte ens 280 FPS i CS2 med lägsta inställningar och FSR quality, och 1080 är ett avsevärt mycket bättre kort än RX580, om än fortfarande svagt och föråldrat.

Vill bara meddela att det gör ont i mig att 1080 numera kan benämnas som "svagt och föråldrat"

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Vill bara meddela att det gör ont i mig att 1080 numera kan benämnas som "svagt och föråldrat"

Jag vet

Permalänk
Medlem

Skrev lite med han igår. Verkar som att 8 lax är vettigt pris för den där skrothögen 🤨

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffo792000:

Såg nu hans andra annons. Med 3 gen intel och rx570 för 5k. Vart får han priserna från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzyk:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Skrev lite med han igår. Verkar som att 8 lax är vettigt pris för den där skrothögen 🤨

Om han inte bara rakt av ljuger undrar jag hur han kommer fram till FPS-siffrorna han påstår.

Undrar om han går in på typ en tom värld och tittar rakt ned i marken med 1080p lägsta inställningar och FSR ultra performance och letar efter den absolut högsta siffran han ser för att komma fram till de påstådda FPS-siffrorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ena931:

Om han inte bara rakt av ljuger undrar jag hur han kommer fram till FPS-siffrorna han påstår.

Undrar om han går in på typ en tom värld och tittar rakt ned i marken med 1080p lägsta inställningar och FSR ultra performance och letar efter den absolut högsta siffran han ser för att komma fram till de påstådda FPS-siffrorna.

Jag skulle tro det 😂 rx 580 klarar ju inte ens över 150fps i 1080p med alla inställningar på lägsta. 23 fps average med ultra. https://youtu.be/9Ivb1cjDjfg?si=ez8uzwofthHNEi4S
Scammer så det bara skriker om det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzyk:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Har jiddrat lite mer med honom. Han ljuger sjukt dåligt om att han har bud för listpriset. Han är också den sämsta förhandlaren jag någonsin har sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ena931:

Har jiddrat lite mer med honom. Han ljuger sjukt dåligt om att han har bud för listpriset. Han är också den sämsta förhandlaren jag någonsin har sett.

Men Kööööp

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Skrivet av ena931:

Ser detta ofta på tradera, inte uteslutande scalpers, man lägger upp ett objekt för en sjuk summa med skyhögt reservationspris sen har man vänner som lägger in bud som är långt över vad den är värd men under reservationspriset.
Efter annonsen tar slut utan att ha nått reservationspriset så läggs den upp igen men denna gången utan det skyhöga reservationspriset och hoppas att folk tror den är värd vad de andra människorna budade tidigare..

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M