Permalänk

Arctic freezer iii rgb

Hej!

Vet inte om denna tråd hamnade i rätt kategori men provar!

Nyligen uppdaterat chassit samt fläktar till datorn och har nu ett skumt problem som jag inte lyckas lösa.
Själva pump rgb'n funkar inte längre. Den går igång ihop med att jag startar datorn och såfort windows bootar så släcks den.
Jag kopplar det till något program som krockar.
Hur som helst så har jag provat att stänga dessa program så som ICUE och Lconnect men det hjälper inte. Även provat att ladda ner openrgb vilket inte gjorde någon skillnad.

Är det någon här som har något tips?

Tack.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem

Wow, jag skulle PRECIS skriva en tråd om exakt detta då min kylare beter sig likadant.

Jag installerade precis windows och Gigabyte Control Center + dess RGB-program. Först fungerade alla RGB - men vips, så slocknade pumpen och ena fläkten till kylaren.

Det enda som funkade för mig, var att ominstallera windows och skita i Gigabyte Control Center och dess RGB fusion program. Men har inte löst hur jag kan styra RGB ännu...

Följer tråden iallafall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | Fractal Design North XL White | Gigabyte B650 UD AX | Arctic Liquid Freezer III 280 A-RGB | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD | be quiet! PURE POWER 12 M 750W | Kingston FURY Beast DDR5-6000 - 32GB - CL30

Permalänk
Medlem

Testat typ OpenRGB?