Tävla och vinn ett Geforce RTX 5080 från Asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Fast jag gjorde ju fel. Så du är ju antagligen nämre än mig..

Ja original frågan, inte nuvarande frågan, den är nog närmare typ 700-800 watt som max.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ja original frågan, inte nuvarande frågan, den är nog närmare typ 700-800 watt som max.

Om man nu inte räknar med spikar.. Igors lab mätte ju spikar upp mot 900w

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Nu så! Ös på med svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nu så! Ös på med svar!

Tack! Nu kan jag gissa fel med rätt ställd fråga!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nu så! Ös på med svar!

Så om man svarade på er förra fråga då? Jag kollade ert senaste test där ni körde med effekt från väggen innan ert 5090 test... Så då svarade man fel? Bra upplägg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Så om man svarade på er förra fråga då? Jag kollade ert senaste test där ni körde med effekt från väggen innan ert 5090 test... Så då svarade man fel? Bra upplägg..

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/31034?key=ab33c4393dd267b1a8274c37d152d23d

Han har ju nollställt? Du kan ju svara på nytt.

Visa signatur

Mousepad:

Permalänk
Medlem

Skulle börjat med att läsa kommentarerna flippade helt på utslagsfrågan. Det sjuka är att jag funderade på att sätta mig ner och räkna ut hur mycket som hela systemet drog genom att kolla igenom alla komponenter i systemet för att få just en rimlig effekt att gissa på men tänkte att det är för avancerat. Hade ju varit värt det i efterhand 😅 lycka till för er andra som inte har lika bråttom

Permalänk
Medlem

Då inget test fanns med upplåst strömbudget så undrar jag körde ni testet även med upplåst för cpu? 🤔 Jag vet att det nämns lite siffror om tdp dock.

Sen är frågan om eran utrustning kan mäta spikarna eller inte... Oavsett så gissade jag något 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

5090 kan dra korta stunder hela 800w. Så man ska gissa på vad korta toppar ger och inte vad drar i medel och inte vilket spel man spelar och intställningar. Nej jag vill inte ens gissa. Vill inte ens ha ett 5070 som man bytt namn till 5080.ASUS bojkottar jag sedan många år efter dom vägrar ge mig pengarna tillbaka för ett känt fel som dom inte kunde lösa på ett moderkort och som hade chipset Nvidia.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD73:

5090 kan dra korta stunder hela 800w. Så man ska gissa på vad korta toppar ger och inte vad drar i medel och inte vilket spel man spelar och intställningar. Nej jag vill inte ens gissa. Vill inte ens ha ett 5070 som man bytt namn till 5080.ASUS bojkottar jag sedan många år efter dom vägrar ge mig pengarna tillbaka för ett känt fel som dom inte kunde lösa på ett moderkort och som hade chipset Nvidia.

Asus Moderkort med chipset nvidia?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD73:

Festens givna mittpunkt, välkommen 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Asus Moderkort med chipset nvidia?

Ja Nvidia gjorde chipset för moderkort förr, googla Nforce.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemor:

Ja Nvidia gjorde chipset för moderkort förr, googla Nforce.

Jo men det släpptes 2001...

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av slusk:

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/31034?key=ab33c4393dd267b1a8274c37d152d23d

Svara samma igen och se om du vinner! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jo men det släpptes 2001...

Vissa är mer långsinta än andra 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nu så! Ös på med svar!

Tack

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Svara samma igen och se om du vinner! 😊

Jag trodde det var en kuggfråga i och med att det inte stod i artikeln. Det kan ju vara lämpligt att formulera frågan "Gissa hur mycket hela riggen drog, närmst vinner" typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Jag trodde det var en kuggfråga i och med att det inte stod i artikeln. Det kan ju vara lämpligt att formulera frågan "Gissa hur mycket hela riggen drog, närmst vinner" typ.

De har det ju mer eller mindre gjort nu?

OBS alltså för de som svarade på quizzen väldigt tidigt:
Utslagsfrågan är uppdaterad strax efter kl 20 den 11/2 och de tidiga svaren före den tidpunkten är borttagna så ni måste svara igen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag råkade trycka enter efter jag skrev en 6a, tror den drog mer än 6 watt egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Jag råkade trycka enter efter jag skrev en 6a, tror den drog mer än 6 watt egentligen

Mer än 6 watt är korrekt, du vinner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Mer än 6 watt är korrekt, du vinner!

Nice! Första gången jag har vunnit något! wohoooo!

Permalänk
Medlem

Är ni inte oroliga över att kontakten ska smälta om ni vinner ett kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Värt det, då kan man posta bilder och gnälla om det här!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nu så! Ös på med svar!

Räknas skärmens strömförbrukning med? Eller bara testriggen i sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Räknas skärmens strömförbrukning med? Eller bara testriggen i sig?

Det står hela testrigg från väggen och skärm är listad i testriggen så borde rimligtvis vara med skärm, tänker jag iaf..!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

de där skiten korten kan dom få behålla för sig själva

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncox:

Tycker ju att frågan borde isåfall skrivas "Hur mycket tror du att vår testrigg drog" eller något

Det är ju en utslagsfråga så det är väl underförstått tänker jag. 😀

Permalänk
Medlem

Gillar upplägget på den här tävlingen, utslagsfrågan är bra... den här vinsten blir näst intill slumpmässig och det är bra med en tävling där fler än poeter eller designers har en chans att vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Perfekt tillfälle att lära sig hur man undervoltar ett grafikkort... om man nu vinner.

Permalänk
Medlem

Gäller garantin om kablarna brinner upp?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV