Yttrandefriheten gäller även för vapen, knark och horor och politisk inkorrekthet. Det är något som Respektabla Kälkborgare (https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4lkborgare) har svårt att förstå. Censur marknadsförs först som "skydd mot barnporr" (något jag aldrig sett på ett internetforum) för att sedan konstant utökas för att gälla diskussioner om allt möjligt som är politiskt inkorrekt för "vi har rätt att censurera och vi har bestämt att det här är oacceptabelt sådeså". En analog är knivlagen som ursprungligen var till för att ge polisen möjlighet att plocka knivar och knogjärn från fotbollshuliganer och kolorerade personer från socialt utsatta förorter, men nu används den för att plocka knivar av jägare på väg hem för jakten "för att det är olagligt att ha en kniv i bilen sådeså".
Svenskar är inte ett folkslag som värdesätter intellektualism och diskussion och det är därför de tolererar en växande censur och allt mer absurda lagar. På varje genuint intelligent svensk jag möter så går det också ett tjog av dumhuvuden, ofta med akademisk utbildning vilket gör dem ännu värre att ha att göra med.
Det roliga är att staten nu infört "asset forfeiture" (beslagtagslagar) lagar likande de i USA. Svensken tolerar sådana lagar för att svensken tror att de endast är till för att begränsa möjligheten för den lokala faunan av arabicus africanus att ståta med högstatusobjekt som lyxiga bilar och dyra klockor, objekt som svensken själv suktar efter för deras statushöjande effekt, men den här lagen kommer till slut att användas för att plocka teslan eller SUVen av svennebananer som inte anses ha en inkomst hög nog för att motivera ägandet av en sådan dyr bil. Sedan får svenne träta med den lokala tingsrätten i sex månader för att få tillbaka sin bil. Polisen kommer inte att bry sig ett skit för att "de har rätt att göra så sådeså" precis som med knivlagen. Bli invinkad vid en trafikkontroll, polistjänstehenen gillar dig inte av någon anledning, din bil blir beslagtagen bara för att, nääää hur kan de göra så mot mig jag är ju en svensk! Lagen skulle ju bara gälla sådana där du vet vad jag talar om! Inte mig!
Apropå sprit och tobak så är marknadsförandet av sådant kraftigt begränsad för att sådan marknadsföring fungerar (!). Om du kollar på sprit och tobaksannonser i äldre tidningar så är den väldigt enkel och direkt konstig om du inte förstår den. Sådan marknadsföring består av en bild på snygga rika människor i dyra kläder som dricker en viss whisky eller röker en viss cigarett och inget mer. Den fungerar för att den är riktad till den stora pöbeln av enkla kälkborgarmänniskor som är helt drivna av suget efter social status. Iden här är att få dessa människor att tänka att deras social status ökar om de apar efter snygga rika människors vanor och drinker en viss typ av sprit eller röker cigaretter av ett visst märke. Här är ett typiskt exempel på sådan här reklam, "känt folk röker Kent". https://sparosverige.blogspot.com/2016/09/kant-folk-roker-ken...
En intelligent människa biter inte på sådan här reklam för rökning får dig att lukta skit, tappa fysisk förmåga, förstör dina lungor och får dig att åldras i förtid. Men intelligenta svenskar är onormala. Den normala pöbeln hugger på sådan här reklam. Jag har mött svenskar som trott att tobak och alkohol är ofarligt "för det är ju lagligt". Det finns narkotikaklassade substanser som är nästintill ofarliga i jämförelse med sprit och tobak.
När internet var till för människor som hade en dator med tangentbord och viljan att betala för en DSL-uppkoppling så var den íntellektuella nivån högre eftersom det stora trashsegmentet av populationen inte var intresserade av att "nörda" (sweclockers!) och betala 15000-20 000 spänn för en surrande låda kopplad till en konstig liten TV och 400 spänn i månaden för en liten box som gjorde att man kunde ha det där internetprogrammet i datorn. Internet är ju bara för nördar med tjocka glasögon och töntiga kläder! Och det kostar pengar! Pengar som hellre ska gå till cigg, sprit och krogen!
Men när Apple släppte den första Iphonen med inbyggd internetaccess så trillade den här pöbeln ut på internet för de gillar högstatusleksaker som mobiltelefoner. Med dem så kom också en mycket lägre intellektuell nivå och censuren. Jag började använda internet 1993 och då var det begränsat till universitet och statliga instutitioner. SnittIQ på en användare av Usenet (ett globalt diskussionsforum) var typ 115 med mängder av IQ 130+ användare och nivån var ojämförligt mycket högre än idag. När AOL (America Online, en ISP) kopplade upp sina diskussionsforum till Usenet cirka 1998-99 så började spammandet av reklam och mängder av inlägg från dumhuvuden dök upp. Med dessa dumhuvuden kom också etablissemangets behov av censur och yttrandefrihetsbegränsningar för dessa dumhuvuden utgör nästan hela väljarkåren och deras åsikter måste kontrolleras så de inte börjar rösta på Hitler eller Trump.
Ledsen för ett sådan här långt inlägg men jag ville förklara anledningen till all denna censur. Det handlar ytterst om att kontrollera icketänkandet och driften efter social status hos pöbeln. Censur införs först för att kontrollera något som ingen vill se (barnporr) och som redan självsaneras av uppenbara skäl vilket accepteras för det är ju bara en formalisering av något som redan finns, för att sedan utökas för allt möjligt som är politiskt inkorrekt. Det är därför yttrandefrihet är så viktigt. Kontrollagar som knivlagen och beslagtagslagar är krypande och leder till slut till lagar och myndighetsagerade som är icke acceptabelt. Det är upp till dig som gillar att tänka att argumentera mot införandet av dessa lagar. Kämpa!
Trådstarten handlar om yttrandefrihet men jag är osäker på om det här inlägget är tillåtet enligt Sweclockers trivselregler så ta bort det om det är för kontroversiellt. Men det här är något som måste förklaras för de som kan se vad som händer men inte ännu förstår varför.