När var du senast på konsert?

Permalänk
Hedersmedlem

Senast blev Rammstein i Köpenhamn i juli förra året.

Brukar inte gå på konsert så ofta. Skulle dock gått två gånger i höstas men det krockade med annat (Maustetytöt i Malmö och PROGRESS 20 YEARS FESTIVAL 2004-2024 i Göteborg).. sen blev jag sjuk när Little Big spelade live i Stockholm förrförra? året.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Börjar vara några år sedan, främsta raden i mitten. Hård konsert med endast sittplatser! Sjukt bra.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Vad räknas som konsert och vad räknas som föreställning? Var på premiären av Orup Bara för drygt året sen.

Förra helgen var jag i alla fall på konsert, Mozarts Jupitersymfoni i Berwaldhallen. Sjuuukt cool dirigent Maxim Emelyanychev, honom skulle jag gärna se mer av!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Börjar vara några år sedan, främsta raden i mitten. Hård konsert med endast sittplatser! Sjukt bra.

Dags igen då!
https://www.berwaldhallen.se/konsert/score/

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Springer konstant. Senast var Malmös Metal Mayhem (Lokala band i Malmö) förra helgen.
Är väl generellt mindre under vintern, men under varmare tider, så är det säkert 4-5 i månaden plus festival.
Inte billigt att vara Metalhead....

Skrivet av CCWarlock:

Senast blev Rammstein i Köpenhamn i juli förra året.

Brukar inte gå på konsert så ofta. Skulle dock gått två gånger i höstas men det krockade med annat (Maustetytöt i Malmö och PROGRESS 20 YEARS FESTIVAL 2004-2024 i Göteborg).. sen blev jag sjuk när Little Big spelade live i Stockholm förrförra? året.

Var även på Rammstein, satan med folk, men kom knappt förbi öltälten.
Ja Maustetytöt oli tosi hyvää myös!
Synd att du missade dem. Tyckte det var en riktigt bra show

Permalänk

Torsdags i förra veckan var jag och såg Queensryche i Köpenhamn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Fantastiskt tips! Det var faktiskt så bra att det skulle vara värt att åka ner specifikt för detta.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Senast var nog Anna Ternheim på Cirkus runt 2009... 😀

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Nån gång 1982-83 vill jag minnas. Där upplevde jag Meat Loaf.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

tribulation på hotel cecil i köpenhamn igår. går ofta själv då antalet kompisar som går på konserter regelbundet och delar min musiksmak är väldigt lätträknade nu på gamla dar. föredrar generellt mindre ställen framför arenor och liknande. men det brukar falla sig ganska naturligt för de flesta banden jag lyssnar på. brukar bli några konserter i månaden och 2-3 festivaler under sommaren.

Permalänk
Medlem

David Bowie i Globen, 2003.

Kan tilläggas att jag är introvert och ungefär lika musikintresserad som en dövstum valross, så jag går bara om jag verkligen måste.

Edit: Såg förresten Sean Banan på ett tivoli för 6-7 år sedan. Säkert ett trettiotal personer i publiken. Räknas det? Gratis inträde och ca 200 meter hemifrån. Kändes som något jag kunde ställa upp på för dotterns skull xD

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Senast var nån gång i slutet på 80 talet när jag såg Iron Maiden.

Permalänk
Medlem

Senaste var Thin Lizzy eller ELO, kommer inte ihåg vilken.

Permalänk
Medlem

Senaste var nog In Flames i november och imorgon blir det The Halo effect i Göteborg, ska bli trevligt!

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Sist var Hellsongs på Fasching. Skulle ha varit First Aid Kit i Berwaldhallen, men så klart fick man vara hemma sjuk istället >_> Missar även Björn Rosenström på Berns ikväll pga samma jäkla mög =(

Permalänk
Medlem

I somras faktiskt så var jag och en polare här, sjukt kul! Jävligt otippat när Loreen dök upp på en av scenerna

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

www.rockthenightfestival.com Kalmar 2024
www.hx.se 2024
Queen 2023(?)

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Tenacious D för något år sedan! Och några andra i samma veva minns jag, kort minne 😅

Permalänk
Medlem

~2004.
Lutar mig hellre tillbaka och blundar med musik i hörlurarna.

Permalänk
Medlem

Kalle Baah i Uppsala i oktober, riktigt bra!

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | LG 42C4 |

Permalänk
Medlem

Slutade av ren princip betala för inspelad musik när Metallica stämde Napster år 2000. Har aldrig betalat för någon video-streaming. Lägger å andra sidan antagligen flera gånger mer på live-kultur än medelsvensson, jag har bland annat varit på två Metallica-konserter trots att dom är idioter.

Senaste konserten var In Flames och Arch Enemy på Scandinavium i november förra året. Har biljetter till två konserter och några andra arrangemang liggande.

Permalänk
Medlem

Är 31 år gammal och aldrig varit på konsert.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Slutet av november, Sigur Ros i oslo <3

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

I Fredags var jag och såg Bloodread Hourglass och THe Halo Effect, stabil spelning på Fållan som lämnade mig med ett leende på läpparna!

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Senast va F.K.U för typ ett år sen, hade även biljetter till Cannibal Corpse senast dom var här men fick skita i det pga sjukdom.
Går alldeles för lite på spelningar numera, men försöker bättra mig.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Var på Mimfest i Borlänge i helgen, riktigt bra.
Nästa helg blir det Smash Into Pieces med barnen.

Permalänk
Medlem

Ikväll bär det av på Frank Turner på Alexandra Palace i Losnon.

Hans spelning nr 3000! Blir min.. tror det är femte gång jag ser honom.

Fan va kul!

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Bråvallafestivalen 2013 - Bandet jag har starkast minne av var Rammstein med deras eldshow!

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk

Ikväll var jag och såg The Night Flight Orchestra - dom var alla på hugget och det var en toppenkonsert

Permalänk
Medlem

Det där var nog min senaste konsert