Corsairs VD: GTA VI kommer i tid till PC

Permalänk
Medlem

Äsch jag har börjat tröttna på allt som har med GTA att göra, känner mig inte alls sugen på det längre och då jag kommer köra på PC så kommer jag ändå får vänta längre än vanligt så jag skiter i det nu. När det kommer så får jag se då men jag kommer definitivt inte ligga sömnlös och vänta på spelet efter försening efter försening!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Person säger sak av ren spekulation:
Medlemm(ar) på forumet blir till sig och attackerar dess företag istället.

Sket han även i er frukost eller?

Tyckte inte han sa något helvilt. Kan hända. Kanske inte händer. Att det kommer till pc är helt klart. Men efter. Nångång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Var det inte någon annan spel Studio som konverterade över konsol versionen till pc (tror det var nummer 4) ?

Vet inte om det var samma sak med 5:an, poängen är att Rockstar inte tekniskt sett rört PC (men det beror på om också 5 gjordes av någon annan).

Men har de inte alltid varit en konsol Studio först och främst (redan från Playstation 1)?

Njae, Rockstar North har ursprunget i DMA Design som gav oss bland annat Lemmings, först på bland många hemdatorformat (såsom Amiga, Atari, PC) och första GTA kom till PC först, någon månad innan Playstation. Efter det har PC legat efter i de flesta spel som Rockstar släppt. Så delvis är de en konsolstudio, men ursprunget såg annorlunda ut.

De senaste släppen till PC ,GTA V och RDR2, har Rockstar själva gjort då spelen utvecklats på PC. Kan inte hitta någon info om att de lagt konverteringen av GTA IV på entrepenad heller. Den PC-konverteringen har alltid kritiserats på grund av att spelet var väldigt dåligt optimiserat på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är Rockstar.
Vad menar du med tekniskt sett ej rört PC?
GTA och RDR2 är PC versionen dom bästa så jag vill nog påstå att dom tekniskt rör PC på en rätt hög nivå.
Du kanske blandar ihop med den oomtyckta remastern av GTA3/VC/SA om att det är annan studio

Har inte så bra koll, vet var något av spelen som inte fick så lyckat släpp. Var mest lite av ett skämt runt att de ej rört PC, när du skrev att det troligen hatade PC (låtit någon annan göra jobbet för slippa).

Skrivet av underd0g76:

Njae, Rockstar North har ursprunget i DMA Design som gav oss bland annat Lemmings, först på bland många hemdatorformat (såsom Amiga, Atari, PC) och första GTA kom till PC först, någon månad innan Playstation. Efter det har PC legat efter i de flesta spel som Rockstar släppt. Så delvis är de en konsolstudio, men ursprunget såg annorlunda ut.

De senaste släppen till PC ,GTA V och RDR2, har Rockstar själva gjort då spelen utvecklats på PC. Kan inte hitta någon info om att de lagt konverteringen av GTA IV på entrepenad heller. Den PC-konverteringen har alltid kritiserats på grund av att spelet var väldigt dåligt optimiserat på PC.

Jag vet att det var ett spel som kritiserades på PC, kommer inte ihåg vilket (verkar varit 3:an). Som sagt var lite av ett skämt att det inte rört PC.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kleine:

Det har inte släppts nåt bra GTA sen Grand Theft Auto: Vice City 2002 ändå så.

Skrivet av Patrik356b:

Föredrar San Andreas själv men Vice City var bra.

Ja San Andreas var också bra.
Om man jämför Vice City och San Andreas så rent tekniskt sett är San Andreas bättre.
GTA 3, Vice City och San Andreas bygger väl alla på i grunden samma spelmotor.
Men att de gjort någon form av uppdatering och/eller tweaks eller dylikt så rent tekniskt är SA > VC > 3 (nyare är bättre).
San Andreas gav lite nya möjligheter som att cykla trampcykel och träna på gym och grejer.
Men annars är stora skillnaden mellan Vice City och San Andreas att Vice City är 80-tals inspirerat med miljöer och musik medan San Andreas är 90-tals inspirerat.
Där finns väl egentligen inget rätt eller fel om man föredrar 80 eller 90-tal.
Utan mer personlig preferens.

På PS2 har jag trilogin. En box med GTA 3, Vice City och San Andreas (separata skivor).
På PC har jag Vice City och San Andreas.

När GTA 3 släpptes så var det ju fräckt med första GTA i 3D.
Men efter Vice City släpptes känns det inte som att det finns någon mening att spela GTA 3 längre.
Att Vice City och San Andreas helt enkelt är bättre och att GTA 3 tillför inget om man ändå kan spela Vice City eller San Andreas istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag vet att det var ett spel som kritiserades på PC, kommer inte ihåg vilket (verkar varit 3:an). Som sagt var lite av ett skämt att det inte rört PC.

Jag tror det var trilogin.

GTA 3, Vice City och San Andreas är från ett tekniskt perspektiv ganska lika.
Använder väl i grunden samma spelmotor, även om de gjort någon form av förbättring från GTA 3 -> VC -> SA.

Ska man ändå porta GTA 3 så borde det inte vara så mycket merarbete att även porta Vice City och San Andreas eftersom de är såpass lika (från ett tekniskt perspektiv).