Snabbkoll: Vad rullar mest på din TV?

Permalänk
Medlem

Det enda jag tittar på i linjär-TV är de reklamfria kanalerna och mest nyheter och "På spåret"
Resten av tiden är det strömningstjänster (SVT, Netflix etc), enbart reklamfria alternativ

På min ytterdörr står det "Ingen reklam tack"

Permalänk

har ingen tv

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Är det fler är Boxer som slutat med marksänd tv?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Inget av ovanstående. Kör egen variant.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Inget av ovanstående. Kör egen variant.

Tror IP går under annan streaming.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Jag saknar samtliga alternativ som applicerar på mig, heh.

Spelar mest fysisk media dels via min trofasta Oppo BluRay-spelare och dels via min NAS (orkar inte byta skivor med serier, de rippar jag alltid). TV'n har ingen internet-access och kommer aldrig få det heller så ingen streaming alls.

YouTube förekommer, dock då via min HTPC. Saknar även spelande som alternativ, även detta via HTPC. Har inget TV-abbonemang så linjär-TV existerar inte (fri från eländet sedan 2005).

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, Asus Swift PG32UCDM OLED + LG 32GP850 IPS

Permalänk
Medlem

Kodi och Youtube via HTPC körs varmt.

Permalänk
Medlem

Svar: Inget Av Ovan.

Kör enbart Blu-Ray och DVD på min TV.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Kör inte så mycket youtube på tvn, det är mer på plattor/telefon dator. På tvn går mest Jellyfin, Netflix, Prime och Max ( i den ordningen).

Körde Kodi innan, men ogillar att så mycket data läggs i klienten (problem med utrymme på min android tv), så har gått över till Jellyfin.
Fördelen med streaming ifrån server är ju att oavsett klient du loggar in via, så kan du fortsätta där du var (istället för att det ligger / klient).

Har en plex server med, men det är mest för media sharing till syrran, då jellyfin inte är godkänd app i Samsung store än. Tittar inte själv via den. Så fort Jellyfin är godkänd hos Samsung, så kommer jag switcha över syrran på jellyfin med och skippa plex helt.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk

Internet, programvara, spel (använder alltså tv:n som dataskärm). Hade jag inte använt den mest till det, så hade det varit till tv-spel. Hade jag inte använt den mest till det, så hade det varit videoband. Men frågan gäller kanske just vilken "rörlig bild-källa" som går mest varm, och då är det Youtube.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Andra streamingtjänster aka Kodi.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Kodi och lokalt säkerhetskopierad media.. Inte sett en reklam på åratal

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Just nu är det 99% youtube och vid få enstaka tillfällen Prime eller Disney. Fördelen med youtube är att man kan engagera sig i innehållet med kommentarsfält. Det blir mer levande än att bara streama någon serie.

Permalänk
Medlem

YouTube (premium) via Apple TV. Om jag nångång mot förmodan följer en serie eller kollar en film blir det via Plex.

Visa signatur

Main MacBook Pro 16", M3 Max, 48 GB RAM
Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, 32GB DDR5
Kringutrustning PG32UCDP, G915 TKL, Superlight

Permalänk

Typ 95% Jellyfin, 5% Xbox.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB, EVGA Supernova G2 650W, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP, ASUS Z87-A ATX, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz, Samsung 840 EVO 250GB, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB, Win 7 x64.

Permalänk
Medlem

Streaming på TV:n i form av Netflix och dylikt tillsammans med tjejen, men när hon går och lägger sig är det youtube på datorn.
Det är lite konstigt hur stor skillnad det är, jag avskyr reklam så mycket att jag vägrar youtube på tv:n.
Men på datorn går det bra, och jag är storkonsument. Flera timmar varje dag.

Permalänk
Medlem

Streamingtjänster som Netflix, Apple TV+, MAX samt Prime Video, men det snurrar fortfarande filmer och serier i skivform. Men om man räknar timmar så blir det mest spelande på PS5 Pro.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

"Andra streamingtjänster"

Vet inte om det är YouTube eller Netflix vi ser mest på. Sen är det en bunt andra också, såsom SVT Play och Curiosity Stream.

Slutade glo på linjär-tv för länge sedan.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem

Är i princip bara "andra strömningstjänster" via appleTV. Har telias puck för det telia erbjuder, men den aktiveras sällan då deras gränssnitt är bedrövligt långsam och tjänsten för plottrig med massa onödiga saker som hyr- och köpfilmer/serier hopblandat med det jag faktist betalar för. Youtube tänker jag inte köra i appleTV (förrän något uBlock-alternativ finns till den, men det kanske finns redan?)

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Stremio

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Endast Plex och
Bluray 4k UHD på min TV

Permalänk
Medlem

Musikmixar och konserter på Youtube.

Permalänk
Medlem

None of the Above? På min tv rullar antingen DVD/Bluray eller USB-stick fylld med mp4 eller mkv filer. Streaming har jag lagt av med och vanliga tv-sändningar har jag inte följt regelbundet på 15 år eller så.

Permalänk
Medlem

Plex, Kodi, Stremio och SmartTube.

Använder Plex till det mesta, Kodi för filmer/serier i .ISO format. Stremio för allt annat och SmartTube för YouTube.

Händer att jag använder HBO och Netflix men är smidigare att bara öppna Stremio.

Permalänk
Medlem

Ingetdera, spelar på den enbart.

Permalänk
Medlem

TV'n går igång då man har bekanta över och vi ska njuta dåliga B-skräckisar eller spela nåt.
Annars vill jag inte veta av skiten. 😅

Permalänk
Medlem

Apple tv med typ alla appar 😅

Permalänk
Medlem

Det blir mest Bluray (inkl 4) + DVD
Utöver det lite spel - mest bilspel
Utöver det lite lite lite linjärTV om jag blir sjukt uttråkad nån gång

Fanns inga vettiga val för ovanstående så avstod röst

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jellyfin & Youtube!

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem

Fördelar sig nog ganska lika mellan blu-ray, inspelad linjär-tv (se när jag vill och skippa reklam), SVT play, egen media-server och andra streaming-tjänster. Eller ungefär allt utom Youtube (som dock kan synas på min datorskärm ibland).