Kingdom Come: Deliverance 2 säljs i 2 miljoner exemplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det håller sig klart över medel på en hel del områden, men inlevelsen är tyvärr ganska haltande. Många bryr sig inte om det, men för min del får spelet åka in i ugnen igen i 6 månader och hoppas på att det kommer ut lite mer finslipat.

Vem är de många som inte "bryr sig om inlevelsen" i ett historie-baserat första persons episkt rpg?

Permalänk
Avstängd

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jan_Pt%C3%A1%C4%8Dek_of_Pirk%...

Hans är 15 år. Konstigt att spelet inte anmälts eller bojkottats.

Permalänk
Medlem

Japp. Precis sådär ser det ut om du filmar med en gammal Samsung S2. Så fotorealistiskt är det.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av redberg32:

Va, det är ju otroligt detaljrikt.

Nja? Titta på filmen ovan så ser du att distansen för foliage är sjukt kort. Titta framförallt på marken och grus/stenar som poppar in när du är, vad som ser ut som <2m ifrån.
Samma med gräset som är ganska smetigt på medeldistans. Taket på första huset man ser har en konstigt struktur på nedre halvan i mitten, ser ut som det saknas objekt i skillnad mot resten samt onaturlig glans på reflektionen....

Det stör iaf mig när man kör first person. Sen kanske detta inte stör just dig!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Bra, quicksave here we go.

Permalänk
Skrivet av Smedone:

De är ju en gammal motor. Självklart är de inte cyberpunk med full RT. men drar du upp de till experimental (max inställning) på en schysst skärm så ser de otroligt ut redan vid 1440p. Detaljstuderar du trädgrenar så ser man ju att de är ganska "platt" men med tanke på att UE5 inte ens löser en relativt gles skog utan att totalt krossa på gpu o cpu så kan ja inte tänka mig att de hade varit bättre. Assassins Creed shadows ser ju inte bättre ut heller så jag vågar ändå säga att de är väldigt snyggt för vad de är! (Ett väl optimerat spel från en relativt liten studio med 3eparts motor!)

EDIT: där spelet gör vissa kompromisser för vegetation måste jag säga att staden är otroligt läcker attt detaljstudera! Tittar man noga ser man "slarvigt spackel" o små sprickor etc!

Jo men tycker själva distansen av allt är så kort, så det blir väldigt lite detalj i hela bilden. Titta på marken hur stenar träder fram väldigt nära inpå.
i min mening är det väldigt viktigt med lång view distance på foliage I first person spel.

Nu kanske detta ordnas I framtida patcher men detta år nog varför spelet flyter så "bra" för de gjort avvägningar på saker. Om det är rätt eller fel saker låter jag var och en tag beslut om.

Dock verkar gameplay väldigt unikt och häftigt!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jo men tycker själva distansen av allt är så kort, så det blir väldigt lite detalj i hela bilden. Titta på marken hur stenar träder fram väldigt nära inpå.
i min mening är det väldigt viktigt med lång view distance på foliage I first person spel.

Nu kanske detta ordnas I framtida patcher men detta år nog varför spelet flyter så "bra" för de gjort avvägningar på saker. Om det är rätt eller fel saker låter jag var och en tag beslut om.

Dock verkar gameplay väldigt unikt och häftigt!

Ja har inte spelat pre relase versionen! Men finns rätt bra settings för draw distance! Tom med skuggorgår igenom alla settings

Permalänk
Skrivet av Smedone:

Ja har inte spelat pre relase versionen! Men finns rätt bra settings för draw distance! Tom med skuggorgår igenom alla settings

Jo men såg på videon som postades här som jag gissar är med ultra settings....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalle-Puh:

Jag har spelat datorspel sedan tiden då dom kom i kassetformat och det här är nummer 2 bäst av alla spel jag spelat, inget hokuspokus som hårdavrutillverkarna prackar på folk som ändå aldrig har fungerat som tänkt.

Oj, det säger inte lite det!

Jag är lite inne på samma spår... också spelat datorspel sedan 80-talet, och senast jag fastnade i ett spel i samma utsträckning var nog Half-Life 2.

Som så många andra redan påpekat, det går att göra BRA spel. Väldigt få buggar, ser riktigt bra ut, flyter på magiskt, så sanslöst fullkomligt spel. Detta är vad Starfield borde ha varit. Så alla andra spelutvecklare, se och lär!

Av mig får detta spelet 9,5/10!

Visa signatur

Livet är för kort för långsamma datorer

Permalänk
Medlem

Jag köper det när GOG har det drm fritt.

Permalänk
Medlem

Snart få stöd? Jag har testat mods sen förra veckans tisdag iaf

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Skrivet av mrkhaglund:

Snart få stöd? Jag har testat mods sen förra veckans tisdag iaf

Samma här. Köpte spelet i förra veckan, la in de två moddar som är viktigast för mig. Quick save samt Instant herb picking

Permalänk
Medlem
Skrivet av g1_En4cer:

Samma här. Köpte spelet i förra veckan, la in de två moddar som är viktigast för mig. Quick save samt Instant herb picking

Är ju fusk att använda quicksave!!!!!!!! brygg massa Saviour Schnapps för bövelen! eller sov en timme så är det klart
Lärde mig i första spelet att man kan inte ha för många Saviour Schnapps, speciellt om man ska smyga runt i en byggnad och sno saker. Med de flesta bra perks i alchemy får man 6st åt gången och är i stort sett omöjligt att misslyckas, man får även en "special" Henry's Schnapps om man har en viss perk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

Bra, quicksave here we go.

Finns en toppen mod på Nexusmods! bara tryck f5 fär en quick save. (se till o ta bort mellan varven bara annars blir molnet ledset)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Är ju fusk att använda quicksave!!!!!!!! brygg massa Saviour Schnapps för bövelen! eller sov en timme så är det klart
Lärde mig i första spelet att man kan inte ha för många Saviour Schnapps, speciellt om man ska smyga runt i en byggnad och sno saker. Med de flesta bra perks i alchemy får man 6st åt gången och är i stort sett omöjligt att misslyckas, man får även en "special" Henry's Schnapps om man har en viss perk

100%, håller med. Om man frångår det ordinarie save-systemet så blir det alldeles för lätt att save-scumma. Att inse att man gjort något mindre optimalt, och måste välja mellan att spela om 30 minuter eller gå vidare i livet, är bland det bästa i spelet. Oftast landar man i att man går vidare och lever med sina misstag, vilket blir en mycket autentisk upplevelse.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

100%, håller med. Om man frångår det ordinarie save-systemet så blir det alldeles för lätt att save-scumma. Att inse att man gjort något mindre optimalt, och måste välja mellan att spela om 30 minuter eller gå vidare i livet, är bland det bästa i spelet. Oftast landar man i att man går vidare och lever med sina misstag, vilket blir en mycket autentisk upplevelse.

Jo, hela nöjet är ju att rollspela och respektera utfallet. Att folk inte agerar så som man tänkt sig och ens beteenden inte faller ut direkt fördelaktigt är ju det som är hela tjusningen med att spela som Henry.

Save-systemet är ju ett av spelens absoluta genidrag.

Men vi är såklart alla olika.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Bra spel, kommit väldigt långt men tänker leta mods för att fixa stridssystemet.

Vad behöver fixas? Snabbare animationer för att fixa realismen, samt sköld anti-parry buff.

I början av spelet om man har en klubba och sköld kan man parera bort någons svärd och slå ett tungt slag mot deras huvud. Eller man borde, istället låses man in i en animation där deras bortslagna svärd glitchar in under ens klubba och parerar bort ens klubba (??). Ser helt knäppt ut och känns oerhört frustrerande. "MEN SLÅ DÅ FÖR BÖVELEN!!"

Samma sak senare när man möter tre tungt utrustade soldater då klubban med sköld borde skina men nope - och även om man har kortsvärdet som är snabbast har man problem. Lösningen runt det är att dodge:a och slå, samt master strikes. Inte försöka med timing och känsla, animationerna inväntar deras svärd så allt känns supertrögt ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Jag köper det när GOG har det drm fritt.

Vilket DRM har KCD2 idag menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Hur fan är frame gen trevligt???

För att det känns trevligare med högre upplevd bildfrekvens.
Jag tycker det fungerar utmärkt till mindre snabba spel som tex RPG's

Vet du vad Frame Gen är?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Välförtjänt. Har gjort mainquest och är 120timmar in i spelet. Visst jag har stött på en del buggar, men inget som stör spelupplevelsen. Det är såhär spel ska vara vid release. Enda spelet jag dessutom köpt på senare tid för fullpris och "deluxe" edition.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Ser väldigt kul ut men väntar på en GOG release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

KCD2 har väll inget DRM alls. Rätt säker på att utvecklarna själva sagt de

Permalänk
Medlem
Skrivet av koops:

KCD2 har väll inget DRM alls. Rätt säker på att utvecklarna själva sagt de

Exakt därför jag frågade honom vilket DRM det var han menade 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Inte en aning, jag köper bara från gog där allt jag köper är drm fritt så slipper jag bry mig.

Permalänk
Skrivet av Snubb1:

Inte en aning, jag köper bara från gog där allt jag köper är drm fritt så slipper jag bry mig.

Okej milord