Detta gäller när HBO Max blir Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av JCman:

Du får ursäkta ifall det lät en del irriterat men det är så tröttande att höra HBO/MAX gå fram och tillbaka om vad som gäller hela tiden. Deras första kundtjänst är ibland skrämmande oupplyst. Man gör sitt yttersta, men de skiter i vilket.

Jag har svarat 5-6 gånger nu på deras svar om just detta. Så ifall de har upphört med webOS 3.5 så fallerar deras kommunikation något hiskeligt(!).

På LGs hemsida står det dock fortfarande att stöd ges för 3.5 (vilket det gör i.o.m. att det går att ladda ned), samt att den uppdaterades senast förra månaden - vilket stämmer. Av LG och HBO/MAX så litar jag på LG 9:1. <Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Ingen fara. Ja att Max fungerar är ju en sak, det gör det. Men säger Max att stödet för 4k/DV upphört för webOS4 så är ju det en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Skaffa en separat spelare med Androidtv eller tvOS istället.
Ingen tv med inbyggda tjänster fungerar för evigt...

Ja, jag kommer nog köpa en ny 85" TCL eller 83" LG OLED så då får min Google TV dongel flytta från min nuvarande 82" från 2017 till min lilla LG OLED i sovrummet så löser jag den biten och slipper webOS.

Permalänk
Medlem

Fick precis detta via mejl

Citat:

Kommande ändringar i ditt abonnemang
Hej Namn,

Det här e-postmeddelandet är till för att informera dig om att vi ändrar de funktioner och funktionaliteter som är tillgängliga som en del av ditt abonnemang. Detaljer om ändringarna och dina alternativ med avseende på dessa ändringar anges nedan.

Hur ändras mitt abonnemang?
Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 24 mars 2025, i enlighet med klausul 22.5(iv) i Max Användarvillkor, kommer de funktioner och funktionaliteter som är tillgängliga för dig som en del av ditt nuvarande abonnemang att ändras för att överensstämma med funktionerna och funktionaliteten i Max Standard-abonnemang som anges nedan.

HBO Max-abonnemang
Streama på 3 enheter samtidigt
30 nedladdningar
HD och Dolby 5.1 + UHD/4K*
HDR

Max Standard-abonnemang
Streama på 2 enheter samtidigt
30 nedladdningar
HD och Dolby 5.1
SDR

*om tillgängligt

Vad händer med min livet ut-rabatt?
Dessa ändringar påverkar inte din rabatt på 50 % livet ut som kommer att fortsätta att gälla för det då gällande månadspriset för Standard-abonnemanget (för närvarande 129 kr per månad, men med din rabatt tillämpad 64,50 kr per månad), så länge du håller ditt abonnemang aktivt och följer reglerna och villkoren för kampanjen.

Alternativt vill vi, endast under en begränsad tid, erbjuda dig möjligheten att tillämpa din rabatt på 50 % livet ut på det då gällande månadspriset för Max Premium-månadsabonnemanget, som kan ändras över tid (för närvarande 169 kr/månad, men med din rabatt, 84,50 kr/månad). Priserna inkluderar tillämpliga skatter.

Funktionerna och funktionaliteten som ingår i Premium-abonnemanget anges också i tabellen nedan.

Max Standard-abonnemang
Streama på 2 enheter samtidigt
30 nedladdningar
HD & Dolby 5.1
SDR

Max Premium-abonnemang
Streama på 4 enheter samtidigt
100 nedladdningar (begränsningar gäller)
4K UHD och Dolby Atmos*
HDR

*beroende på tillgång

Detta nya erbjudande på Premium-abonnemanget är tillgängligt till och med den 24 mars 2025 och är föremål för de regler och villkor som anges nedan.

Mer information om hur du utnyttjar erbjudandet finns i "Så här löser du in ditt erbjudande" nedan.

Vad har jag för alternativ?
Om du inte godkänner dessa ändringar kan du säga upp ditt abonnemang:

genom att stänga av automatisk förnyelse i abonnemangssinställningarna för ditt konto eller via din appbutik eller abonnemangssleverantör före ditt förnyelsedatum efter den 24 mars 2025, eller

genom att kontakta kundtjänst inom 30 dagar efter förnyelsedatumet. I det här fallet kommer du att få tillbaka den senaste betalningen som du gjorde på förnyelsedatumet.

Om du inte avslutar ditt abonnemang enligt ovan godkänner du dessa funktions- och funktionalitetsändringar.

Om du avslutar ditt abonnemang kommer din livstidsrabatt att upphöra.

Vad händer om jag redan har avslutat mitt abonnemang?
Om du redan har avslutat ditt abonnemang när du får det här meddelandet behöver du inte vidta några ytterligare åtgärder. Om du har avslutat men senare ångrar dig gäller ändringarna ovan även för dig.

Så här löser du in ditt erbjudande.
För att lösa in din nya 50 % livet ut-rabatt på månadsabonnemanget Premium, vänligen kontakta kundtjänst.

När du har aktiverat ditt erbjudande kommer dina abonnemangsuppgifter att uppdateras och din livstidsrabatt på 50 % kommer att tillämpas på Premium-abonnemanget med omedelbar verkan.

Rabatten 50 % livet ut kommer att fortsätta gälla på månadsabonnemanget Premium så länge du följer de regler och villkor som anges nedan.

Om du väljer att byta till Standard- eller Basic med Reklam abonnemanget i framtiden kommer din livstidsrabatt att upphöra.

Som alltid kan du kontakta oss och få svar på dina frågor i vårt Hjälpcenter och vi hoppas att du fortsätter att gilla Max.

Regler och villkor

1. 1. 50 % livet ut rabatt på Premium månadsabonnemang ("Erbjudande").

2. Erbjudandet är tillgängligt fram till den 24 mars 2025 ("kampanjperioden") och endast för befintliga kunder som redan har en livstidsrabatt i Andorra, Danmark, Finland, Norge, Spanien och Sverige som är 18 år eller äldre.

3. Erbjudandet gäller endast det automatiskt förnyande månatliga Max Premium -abonnemanget, som är tillgängligt via max.com. Det gäller inte för något annat abonnemang eller för sporttillägget och gäller inte för något abonnemang som erbjuds av någon tredjepartsleverantör.

4. Erbjudandet kan endast lösas in en gång per person och måste lösas in under kampanjperioden – erbjudandet är personligt och kan inte överföras till en annan person/juridisk person. Det kan inte kombineras med något annat erbjudande för Max, har inget kontantvärde och inget alternativ kommer att erbjudas för det.

5. Berättigade kunder som utnyttjar detta erbjudande kommer att få 50 % rabatt på det då gällande månatliga abonnemangsspriset för Premium-abonnemanget i tillämpligt område, vilket kan ändras med tiden.

6. Rabatten gäller endast så länge kunden behåller sitt månatliga abonnemang med en giltig betalningsmetod och i övrigt följer de villkor och policyer som generellt styr tillgången till Max. Abonnemang kan inte överlåtas.

7. OM DU VID NÅGOT TILLFÄLLE AVSLUTAR DITT ABONNEMANG, ÄNDRAR DITT BASABONNEMANG (INKLUSIVE GENOM ATT BYTA BASABONNEMANG) ELLER OM DU INTE LÄNGRE HAR EN GILTIG BETALNINGSMETOD GÅR DU MISTE OM FÖRMÅNEN AV DETTA ERBJUDANDE.

8. Erbjudandet upphör därför om du senare byter till ett annat abonnemang, inklusive Standard-abonnemanget.

9. Dessa Regler och Villkor är ett tillägg till Användarvillkoren som reglerar din användning av Max, som du samtycker till att följa.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Fick precis detta via mejl

Fick snarlikt mail, dock har ju jag torskat rejält iochmed att jag betalat årligen. Tydligen gäller inte "legacy" eller s.k livstidsrabatten för årsprenumeranter. Det kan ligga på mig att jag inte läst det finstilta, för mig blir det lite för dyrt att dubbla priset så det blir att säga upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Fick precis detta via mejl

Själv sa jag upp mitt 50%-livstidsabonnemang förra månaden. Tjänar mer på att ta 1-2månad om året o bänka igenom vad som kommit under året.

Permalänk
Medlem

HBO Max erbjuder nu halva-priset kunder att uppgradera till Premium med 4K och HDR och får halva priset på Premium-abbet.
För närvarande blir det 84:50 (full pris 169:-)

Känns som en bra deal att få 4K och HDR för 20 spänn extra livet ut.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Med tanke på att de gör en serie med de in*****e bröderna Paul så sa jag upp mitt abonnemang.

§ 7 - MOD
Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tycker det är en bra deal. Tog erbjudandet själv.

Permalänk
Medlem

Det där löste dom snyggt måste jag erkänna. Just möjligheten att få tillbaka det vi haft med livstidserbjudandet intakt var det jag ville. Blir att haka på Premium-varianten så kan man släppa den här känslan av att man lever på lånad tid med "specialaren".

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt, vad är det som är bra, de försämrar, tar bort 4k och vi betalar det samma för att samtidigt erbjuda allt igen för 20 kr mer?

Kanske missar något??

Permalänk
Medlem

Nappade också. Känns väl rätt ok med en mild höjning och att 4k kommer tillbaka.

Visa signatur

Intel i9-11900K | Asus GeForce RTX 5080 Prime OC | Jonsbo UMX4 Black | Gigabyte Z590 UD AC | Corsair Vengeance 32GB DDR4 4600MHz CL18 | Corsair RM850x | Zalman Alpha 2 A24 | Windows 11 Pro

https://www.sweclockers.com/medlem/80207/gallerier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phalcore:

Förstår inte riktigt, vad är det som är bra, de försämrar, tar bort 4k och vi betalar det samma för att samtidigt erbjuda allt igen för 20 kr mer?

Kanske missar något??

Vi måste komma ihåg att det här inte är HBO längre utan MAX. Vi får nu en permanent specialare (Standard eller Premium till 50% av priset "livet ut".)

Permalänk
Medlem

Lite väntat väl, i.o.m. att de ändrat i planerna och separerat HD och 4K nu med ökat 4K-utbud. Kommer de ändra mer i framtiden? Höja priserna för 4K ännu mer där man dåmera inte kan gå tillbaka utan att förlora sin rabatt?

Den dagen kommer väl, med alla höjningar de större verkar göra nu. Men för nu? Jag hakar nog på med,..

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått mail om att alla enheter måste vara på hemmanätverket minst en gång per månad? (Som Netflix har gjort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zanoyski:

Är det någon som fått mail om att alla enheter måste vara på hemmanätverket minst en gång per månad? (Som Netflix har gjort)

Jag hade inte fått mail, men jag kontaktade supporten så fick jag en kod som man kunde ange på max.com/redeem för uppgradera för 50%

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zanoyski:

Är det någon som fått mail om att alla enheter måste vara på hemmanätverket minst en gång per månad? (Som Netflix har gjort)

Fick samma meddelande på Viaplay.

Permalänk

Jeefla svin. Alltid denna satans krymplation, det genomsyrar ju fan allt nuförtiden. Ingen tanke på kunder överhuvudtaget. Det är inte många spänn det gäller. Men det är principen, denna förbannade mentalitet som råder hos de fläskiga bolagen. Att köra över kunden, vaddå livstid liksom. Dom är ju på och fular sig med alla som har livstids rabatt på tjänsten. Nej åt helvete med Max. En stor Jeefla stopp smäll ska ni ha, ja en verbal sådan alltså... Svin 👊🏻👎🏻🤬

Visa signatur

Hellbound73

Permalänk
Medlem

Vad är det för kampanjkod som man ska lösa in.var får man tag i den

Visa signatur

OLED55C35LA.AEU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joab:

Vad är det för kampanjkod som man ska lösa in.var får man tag i den

Jag fick lov att ringa kundtjänst, dock har jag min premunation igenom google då blev det lite bökigare men fick ett mail med instruktioner.