Detta gäller när HBO Max blir Max

Permalänk
Medlem

Det är lite tråkigt om man inte får en chans att rätta till betalkort om man glömmer att byta kort i tid när ett går ut, men det är nog uträknat från deras sida. Går iaf bra att byta kort och ha kvar rabatten om man gör det i tid innan något går ut, gjorde jag för några månader sedan.

Än så länge har MAX-appen fungerat som det ska för mig, en del hade problem med undertexter och andra problem. Har en LG C3.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

De skryter att vi får sport nu, men ser att sport kräver annat tillägg som drar upp kostnaden rejält. Dvs bryr du dig inte om Pernilla Wahlgren och hennes bortskämda nepobarn så är detta att betraktas som en nergradering. Säger upp mig. Strömmande har blivit hopplös.

Permalänk
Medlem

Jag äter hellre en hamburgare från Max å dricker hellre en Pepsi Max än att ha ett abb på (HBO) Max.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Japp. Och dom var tydliga med att det var det som gällde.
Blev av med min rabatt när jag tappade kortet och behövde spärra det.

Aj. Jag bytte kort en gång för något år sen, det viktiga är ju att det finns ett fungerande kort kopplat när (HBO) Max drar pengarna. Men det är ju inte det första man tänker på att fixa när man tappar ett kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Aj. Jag bytte kort en gång för något år sen, det viktiga är ju att det finns ett fungerande kort kopplat när (HBO) Max drar pengarna. Men det är ju inte det första man tänker på att fixa när man tappar ett kort.

Jag tänkte t.o.m på det men hade sån otur att dom försökte dra pengarna några timmar efter att jag spärrat kortet. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Sitter du med ett grafikkort som är 12 år gammalt? Skärm som är 12 år gammal?
4k-standarden är 12 år gammal och Känner ingen som inte har en 4k tv. Dessutom så är ju hbo's bitrate långt ifrån riktig 4k så blir lite kaka på kaka.

Jag ställer mig mer frågan, hur kan folk vara nöjda med 1080p år 2024 ( 20 år+ gammal upplösning ) då allt annat har utvecklats på den tiden.

Hade de kunnat leverera 1080p till en riktigt 1080p-bitrate hade det kanske accepterats men det är bara en våt dröm.

Blir nog att säga upp HBO och lägga pengarna på 4k-blurays som jag kan lagligt kopiera och dela ut digitalt och fysiskt till vänner istället. Samt mina egenrippade filmer försvinner aldrig.

Tycker 1080p fungerar bara fint. Som jag har sagt senaste ja.. faktiskt 20 åren så beror det på hur bra uppskaleringen är. Måste man ha screenshot för att jamföra bild så kan åtminstone jag tycka att det är dags att börja titta på story istället för pixelpeeping.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Appen låter inte en se utbudet de har om man inte prenumererar…

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det när man laddar ned, får man behålla det man laddar ned även om man säger upp abonnemanget?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur fungerar det när man laddar ned, får man behålla det man laddar ned även om man säger upp abonnemanget?

Troligtvis inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Troligtvis inte

Lagras det som vanliga filer lär det inte vara jättesvårt att kopiera?

Visa signatur

Permalänk

Fick så dålig känsla direkt efter att jag loggat in i det nya. Möttes dessutom utav rekommendationer av den där Ingrosso och Pernilla Wahlgren vilket var droppen. Sa upp abonnemanget direkt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av person:

De är fan patetiskt att de ska ta extra betalt för 4k år 2024.

Är det verkligen det? Det tar mer utrymme, tar mer bandbredd och lär kräva mer generellt etc?

Skrivet av Aka_The_Barf:

Lagras det som vanliga filer lär det inte vara jättesvårt att kopiera?

Förutsatt att det sparas i "vanliga filer" och inte krypterade/obskyra filformat som bara appen kan spela?
Ni som har kanske kan pröva

Permalänk
Medlem

San upp mitt någon vecka innan. HBO fungerade bra hade bra content men åt helvete för lite content.
Att fippla med appen var dock mer eller mindre uteslutet för då ballade allt ur. Inte alls förtjust i deras filter de lägger på heller, hade varit trevligare utan. Men sett till kvalite/content så ligger de i topp.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är det verkligen det? Det tar mer utrymme, tar mer bandbredd och lär kräva mer generellt etc?

Förutsatt att det sparas i "vanliga filer" och inte krypterade/obskyra filformat som bara appen kan spela?

Japp det är det. En komprimerad 4k film tar inte särskilt mycket utrymme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

San upp mitt någon vecka innan. HBO fungerade bra hade bra content men åt helvete för lite content.
Att fippla med appen var dock mer eller mindre uteslutet för då ballade allt ur. Inte alls förtjust i deras filter de lägger på heller, hade varit trevligare utan. Men sett till kvalite/content så ligger de i topp.

Har en Apple tv och appen har aldrig strulat, vad använder ni där den är dålig ? Usla inbyggda system i tv apparater eller lågpresterande Google stickor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Har en Apple tv och appen har aldrig strulat, vad använder ni där den är dålig ? Usla inbyggda system i tv apparater eller lågpresterande Google stickor?

Det skulle iofs inte vara någon ursäkt om andra appar funkar på samma enhet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av person:

Japp det är det. En komprimerad 4k film tar inte särskilt mycket utrymme.

Fortfarande mer än 1080p och mer bandbredd va?

Permalänk
Medlem

Har (hade) ett avtal med inbunden med telia, bättre pris och 4K. Men nu är de osäkra, bara högre pris. Se om jag kan får någon rabatt genom telia igen

Eller skit i allt

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför Discovery+ fortsätter som fristående tjänst? (https://support.discoveryplus.com/se-sv/Answer/Detail/0000044...)
Vad är det då för sammanslagning egentligen?
Ser heller inte ut som allt innehåll på discovery+ finns i Max-appen. Någon som vet? Max/Discovery/Hbo är ju själva skitdåliga på att förklara.

Helt otroligt förvirrande:
”Max och discovery+ tjänsten är separata streaming tjänster. För att se Max, kommer du behöva en Max prenumeration.”
Var det inte just HBO Max och Discovery+ som skulle slås ihop och bli MAX, men nu är MAX och Discovery+ separata tjänster? Och dom är själva som sagt skitdåliga på att förklara. Nästan värt att säga upp prenumerationen bara för att dom är
så sjukt otydliga.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Laddade ner två säsonger av The Expanse från Prime. Gick bara att spelas upp med Prime-appen på datorn. Filerna sparades krypterat och dessutom togs de bort helt plötsligt utan förvarning och det fast jag hade och fortfarande har kvar abonnemanget. Kommer tyvärr inte ihåg hur långt efter nedladdningen de togs bort.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Som sp1k3n skriver så verkar det krypteras.

Skrivet av sp1k3n:

Laddade ner två säsonger av The Expanse från Prime. Gick bara att spelas upp med Prime-appen på datorn. Filerna sparades krypterat och dessutom togs de bort helt plötsligt utan förvarning och det fast jag hade och fortfarande har kvar abonnemanget. Kommer tyvärr inte ihåg hur långt efter nedladdningen de togs bort.

Ja något visste man väll att de skulle göra men trodde det kanske var mer enkla saker för att "noviser" inte ska kunna göra något.

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av SanTeoX:

Fattar inte varför Discovery+ fortsätter som fristående tjänst? (https://support.discoveryplus.com/se-sv/Answer/Detail/0000044...)
Vad är det då för sammanslagning egentligen?
Ser heller inte ut som allt innehåll på discovery+ finns i Max-appen. Någon som vet? Max/Discovery/Hbo är ju själva skitdåliga på att förklara.

Helt otroligt förvirrande:
”Max och discovery+ tjänsten är separata streaming tjänster. För att se Max, kommer du behöva en Max prenumeration.”
Var det inte just HBO Max och Discovery+ som skulle slås ihop och bli MAX, men nu är MAX och Discovery+ separata tjänster? Och dom är själva som sagt skitdåliga på att förklara. Nästan värt att säga upp prenumerationen bara för att dom är
så sjukt otydliga.

Det där är verkligen jättekonstigt. Varför ens bemöda sig att slå samman om de inte ska slå samman på riktigt?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Aka_The_Barf:

Som sp1k3n skriver så verkar det krypteras.
Ja något visste man väll att de skulle göra men trodde det kanske var mer enkla saker för att "noviser" inte ska kunna göra något.

Jo det är ju självklart, annars skulle varenda en ladda ned allt de hittar och spara, för att slänga in på sin medieserver:)
Men önsketänkande hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jo det är ju självklart, annars skulle varenda en ladda ned allt de hittar och spara, för att slänga in på sin medieserver:)
Men önsketänkande hehe.

Det är förvånande många som knappt vet vad en fil är fortfarande och inte kan "data". Så de som gjorde sådant skulle nog vara rätt få.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Fortfarande mer än 1080p och mer bandbredd va?

Och priset för det obvious går till dig! Grattis

Permalänk
Medlem

Såg 2 reklamer om Max idag, den ena om burgare och den andra, ja ni vet.. Lagom förvirrande när två helt olika brands kör samma namn hehe

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som hänt med säsong 8 av GoT, bara borta på Max nu!?. Har också haft problem med ljudet på Max appen... någon som har koll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Det där är verkligen jättekonstigt. Varför ens bemöda sig att slå samman om de inte ska slå samman på riktigt?

Verkligen. Fattar inget just nu. Får kanske dra iväg ett mail och fråga vad de pysslar med egentligen..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Funkade det för dig? Bytte men tjänsten försvann helt hos Max då och Telia säger att det är strul när man bytt men att det kommer ordna sig men vet inte när.

Jag gjorde det, fick ett OK, det står tillsvidare 0 Kronor än så länge och sist vi såg på Max, ingen reklam och vi tittade mer än en timma. Så... Tror det funkar.

Permalänk
Medlem

Från upp till 4K och 44.50 kr/mån till 1080p och 64:50 kr/mån. Eller upp till 4K, då säkerligen allt inte är i den upplösningen, för 169 kr/mån. Nej du, tror inte det.