Här är priserna på Geforce RTX 5070 Ti-korten

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Någon som kommit längre än ”Mottagen” hos Netonnet än? Vore ju trevligt med ett besked så man visste om man borde jaga någon annanstans istället.

Jag hade nog tittat på alternativ och behållit bokningen, så tar du bara det som du får tag i först

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon358741:

Dör du av att spela i 1080p60? Nej. Om du nu "måste" uppgradera så finns 40-serien, eller AMD.

Med ditt resonemang behöver ju ingen uppgradera!
Men detta är ju ett forum för oss som gillar datorer så jag förstår inte vad du gör här..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Med ditt resonemang behöver ju ingen uppgradera!
Men detta är ju ett forum för oss som gillar datorer så jag förstår inte vad du gör här..?

Man kan ju vara intresserad av datorer och hårdvara utan att för den skull ha råd, eller vilja betala överpriser för det allra senaste? Sist jag köpte nytt grafikkort var R290, dollarn var historiskt låg och det var innan crypto och AI, sen dess har det blivit begagnat och en del andra delar på drop.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Någon som kommit längre än ”Mottagen” hos Netonnet än? Vore ju trevligt med ett besked så man visste om man borde jaga någon annanstans istället.

Min order står också med status ’mottagen’.
Jag fick min orderbekräftelse från Netonnet kl 15:04, gjorde beställningen vid 15:01.
Asus 5070 ti Prime OC.

Fick det här härliga svaret på fråga ang ’mottagen’-statusen av Netonnet i fredags:

Skrivet av Netonnet@email:

Hej!
Tack för att du kontaktar oss.

Jag har kikat på din order och kan se att XXXXXXXX som du har beställt inte finns i lager.
Jag kan även se att vi inte fått ett förväntat leveransdatum från vår leverantör.
Detta innebär att vi inte har någon information om när du kan förvänta dig leverans utav produkten, men så fort vi har mer information så kommer vi att maila dig.

Så lär väl bara vara att vänta eller beställa från annan plats likt andra sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoacimG:

Min order står också med status ’mottagen’.
Jag fick min orderbekräftelse från Netonnet kl 15:04, gjorde beställningen vid 15:01.
Asus 5070 ti Prime OC.

Fick det här härliga svaret på fråga ang ’mottagen’-statusen av Netonnet i fredags:
Så lär väl bara vara att vänta eller beställa från annan plats likt andra sagt.

Tack! Snyggt att sälja något man inte har i lager. Jag ligger en minut efter, på samma kort, så då kan jag sluta hoppas på det.

Problemet med att beställa från annat ställe är att jag inte gärna vill ha en dyrare variant.

Permalänk
Skrivet av 0cool:

Menar du detta?

Känns som du blandar ihop raytracing med frame generation? Raytracing är ett steg närmare en korrekt representation av den verkligheten man försöker simulera i spel. Om något är det alltså "mer äkta".

Om utvecklingen hade gått åt andra hållet skulle man kunna säga att man ökar prestandan genom att skippa raytracing och fejka ljuset istället. Nackdelen är att man märker att det är fejk.

Något som moderna spel belyser (haha) redan nu.

Nej det gör jag inte, men personligen ser jag fortfarande RT m.m lika mycket som ai-genererade frames som en selling point för NVIDIA och att det är där de valt att lägga sitt fokus. Har bl.a. en poll HardwareUnboxed gjorde 2024 i huvudet, där 52% av typ 50 000 röster inte använder RT även om de kan. Jag säger inget om framtiden eller hur "mer äkta" det är, mer att konventionell prestanda i spel oftast mäts utan RT fortfarande, vilket gjorde att jag tyckte din jämförelse av "hur värt det är" också är orättvis om du inte ska belysa båda delarna. Det är väl också därför bl.a. sweclockers har RT som en helt egen testkategori.

Permalänk
Skrivet av JakeHimself:

Nej det gör jag inte, men personligen ser jag fortfarande RT m.m lika mycket som ai-genererade frames som en selling point för NVIDIA och att det är där de valt att lägga sitt fokus. Har bl.a. en poll HardwareUnboxed gjorde 2024 i huvudet, där 52% av typ 50 000 röster inte använder RT även om de kan. Jag säger inget om framtiden eller hur "mer äkta" det är, mer att konventionell prestanda i spel oftast mäts utan RT fortfarande, vilket gjorde att jag tyckte din jämförelse av "hur värt det är" också är orättvis om du inte ska belysa båda delarna. Det är väl också därför bl.a. sweclockers har RT som en helt egen testkategori.

Fast även om 50k kan använda RT så kan förmodligen majoriteten inte använda det med tillräcklig fps.
för den personen som inte tycker att vissa spel är som ett helt annat spel med korrekt ljussättning måste gå på synundersökning....

Cyberpunk är ju extremt, även AW2. Indiana Jones verkar inte så dåligt heller. Och fler kommer. Och skillnaden kommer bli än större så fort konsoler får bättre stöd och spel börjar utveckla mer mot det.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Fast även om 50k kan använda RT så kan förmodligen majoriteten inte använda det med tillräcklig fps.
för den personen som inte tycker att vissa spel är som ett helt annat spel med korrekt ljussättning måste gå på synundersökning....

Cyberpunk är ju extremt, även AW2. Indiana Jones verkar inte så dåligt heller. Och fler kommer. Och skillnaden kommer bli än större så fort konsoler får bättre stöd och spel börjar utveckla mer mot det.

Det är väl klart RT är bättre än annan ljussättning? Förstår inte riktigt din poäng.

Permalänk
Skrivet av JakeHimself:

Det är väl klart RT är bättre än annan ljussättning? Förstår inte riktigt din poäng.

Du skrev att 52% inte använder det fast de kan, men 100% av anledningen är att de inte får spelbar fps.

Du nämner själv att RT är oviktigt men egentligen är det super viktigt för det kommer göra saker bättre i längden.
Tyvärr verkar ju inte amd hängt med alls, vilket gör att konsoler är efter och därav är det mycket sämre implementerat, för marknaden har haft för dålig hårdvara för att få en vettig implementering med optimeringar.

Nu vet man redan att konsoler inte kan ha rt på, förutom ps5 pro I viss mån. Vilket betyder att de 10% på pc som kanske kommer köpa spelet, som har hårdvara att driva rt, gör att de är för få så implementera blir sekundärt och det blir "half arse" och tungdrivet

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Du skrev att 52% inte använder det fast de kan, men 100% av anledningen är att de inte får spelbar fps.

Du nämner själv att RT är oviktigt men egentligen är det super viktigt för det kommer göra saker bättre i längden.
Tyvärr verkar ju inte amd hängt med alls, vilket gör att konsoler är efter och därav är det mycket sämre implementerat, för marknaden har haft för dålig hårdvara för att få en vettig implementering med optimeringar.

Nu vet man redan att konsoler inte kan ha rt på, förutom ps5 pro I viss mån. Vilket betyder att de 10% på pc som kanske kommer köpa spelet, som har hårdvara att driva rt, gör att de är för få så implementera blir sekundärt och det blir "half arse" och tungdrivet

Tror du ska backa och läsa sidorna innan för att hänga med i vad jag skriver med den andra personen om och vad jag syftar på.

Har aldrig sagt att RT är oviktigt, men om man ska jämföra prestanda kort emellan så bör man inte kolla på enbart med eller utan RT, utan båda delarna - DET är min poäng.

Permalänk
Skrivet av JakeHimself:

Tror du ska backa och läsa sidorna innan för att hänga med i vad jag skriver med den andra personen om och vad jag syftar på.

Har aldrig sagt att RT är oviktigt, men om man ska jämföra prestanda kort emellan så bör man inte kolla på enbart med eller utan RT, utan båda delarna - DET är min poäng.

Du har ju benämnt det som något nvidia lanserat för att få amd att se dåliga ut.... Även fast RT kom innan nvidia grundades...
Läs dina egna inlägg, de uppfattas inte speciellt neutrala. Även om din poäng är att man bör jämföra båda. Vilket är vettigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vivace:

Förlåt, men hela situationen med NVIDIA är äcklig... Jag förstår dels att man vill storsatsa på AI, men för en som det inte är intressant för så går NVIDIA bort... Speciellt med ockerpriser..

Håller med dig. Ngreedia är giriga mot vanliga konumenter, priserna är för galna, värsta modellen är liksom en någorlunda bra beggad bil, om man inte behöver senate tech i bilen Modeööen under är också galet dyr om man vill äga en OC modell, alldeles för dyrt att motivera ett köp öht (ca 18000-21000).
Jag köpte nyligen ett Asrock 7900XTX PG OC pga Nvidias prissättning med 16gb minne.
Har nyss installerat mitt XTX, så jag har inte hunnit spela med det ännu, men jag tror det kommer att hålla för mig många år framåt, hade ju ett 5700xt i några år före detta.

Visa signatur

Asus X570-E Gaming, Ryzen 5800x, Corsair Vengeance RGB PRO SL 64GB@3600, Asrock 7900 XTX PGOC, Noctua D15S.c.b, EVGA 750W G2, Sandisk 256 GB SSD, Samsung 980 PRO 512GB / 2TB, Cheifetc ca01b, Innocn 27M2V

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeHimself:

Aha då förstår jag nog var du kommer från, men här får man ju hålla i åtanke att Raytracing inte är en hjulkäpp likt Hairworks. Det är en genuint viktig utveckling för 3D-grafik.

De teoretiska funktionerna som krävs för att generera realistiska 3D-bilder på en dator existerar helt oberoende av vilken hårdvara som finns på marknaden, och definitivt oberoende av vilket bolag som råkar vara först med att hårdvaruaccelerera något av dem. De har beskrivits i teori länge innan det fanns 3D-kort.

Raytracing är ett av dessa (hairworks är det däremot inte!)

Som entusiast har man velat se realtids-raytracing sedan datorer började rita 3D-grafik. Vi är fortfarande långt från mål men det börjar likna något i och med path tracing.

Personligen struntar jag nästan helt i vem som kommer med det, bara jag kan få det!

Anledningen till "nästan" där är att jag måste medge att det hade varit bättre för oss kunder om någon annan var före Nvidia denna gången. Just nu kan Nvidia pytsa ut raytracing en munsbit i taget och vi är på generation 4 innan det faktiskt börjar bli användbart. Hade AMD eller Intel varit före hade Nvidia varit tvungna att ta i lite mer och utvecklingen hade troligen gått snabbare.

Permalänk

Du har ju benämnt det som något nvidia lanserat för att få amd att se dåliga ut.... Även fast RT kom innan nvidia grundades...
Läs dina egna inlägg, de uppfattas inte speciellt neutrala. Även om din poäng är att man bör jämföra båda. Vilket är vettigt.

Det har jag inte alls sagt. Jag säger att NVIDIA är bättre i RT än AMD är med motsvarande kort, vilket såklart kommer ifrån att företaget lagt resurser på att utveckla en produkt som är bättre för dessa ändamål. Om det var så enkelt som att 5070 Ti var bättre p.g.a sina specs och mjukvara inte spelade roll alls hade ju kortet antingen överträffat eller underpresterat konsekvent genom alla tester, vilket inte är fallet.

Jag har NVIDIA själv och jag uppfattar det som att du inte bara vill försvara NVIDIA, utan lägger mycket värdering i mina inlägg Jag bryr mig faktiskt inte om någon av dem, mitt inlägg handlade bara om rättvis jämförelse.

Skrivet av 0cool:

Aha då förstår jag nog var du kommer från, men här får man ju hålla i åtanke att Raytracing inte är en hjulkäpp likt Hairworks. Det är en genuint viktig utveckling för 3D-grafik.

De teoretiska funktionerna som krävs för att generera realistiska 3D-bilder på en dator existerar helt oberoende av vilken hårdvara som finns på marknaden, och definitivt oberoende av vilket bolag som råkar vara först med att hårdvaruaccelerera något av dem. De har beskrivits i teori länge innan det fanns 3D-kort.

Raytracing är ett av dessa (hairworks är det däremot inte!)

Som entusiast har man velat se realtids-raytracing sedan datorer började rita 3D-grafik. Vi är fortfarande långt från mål men det börjar likna något i och med path tracing.

Personligen struntar jag nästan helt i vem som kommer med det, bara jag kan få det!

Anledningen till "nästan" där är att jag måste medge att det hade varit bättre för oss kunder om någon annan var före Nvidia denna gången. Just nu kan Nvidia pytsa ut raytracing en munsbit i taget och vi är på generation 4 innan det faktiskt börjar bli användbart. Hade AMD eller Intel varit före hade Nvidia varit tvungna att ta i lite mer och utvecklingen hade troligen gått snabbare.

Fattar Jag reagerade enbart på valet av att välja enbart test med RT för att avgöra om 5070 Ti är prisvärd. Sen kanske det i praktiken inte spelar någon roll ändå även om 5070 Ti skulle vara 100% snabbare, när det ändå rör sig om t.ex. 10 och 20 FPS - som ju de flesta inte anser spelbart.

Yes, det är nästan ett monopol - för djävligt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JakeHimself:

Det har jag inte alls sagt. Jag säger att NVIDIA är bättre i RT än AMD är med motsvarande kort, vilket såklart kommer ifrån att företaget lagt resurser på att utveckla en produkt som är bättre för dessa ändamål. Om det var så enkelt som att 5070 Ti var bättre p.g.a sina specs och mjukvara inte spelade roll alls hade ju kortet antingen överträffat eller underpresterat konsekvent genom alla tester, vilket inte är fallet.

Jag har NVIDIA själv och jag uppfattar det som att du inte bara vill försvara NVIDIA, utan lägger mycket värdering i mina inlägg Jag bryr mig faktiskt inte om någon av dem, mitt inlägg handlade bara om rättvis jämförelse.

Fattar Jag reagerade enbart på valet av att välja enbart test med RT för att avgöra om 5070 Ti är prisvärd. Sen kanske det i praktiken inte spelar någon roll ändå även om 5070 Ti skulle vara 100% snabbare, när det ändå rör sig om t.ex. 10 och 20 FPS - som ju de flesta inte anser spelbart.

Yes, det är nästan ett monopol - för djävligt!

10-20 fps...? RT+uppskalning ser bättre ut än icke-RT+native, så att kolla native-siffror blir inte så rimligt i praktiken.

Kompisens 4070 Ti S fixar runt 80 fps i Cyberpunk 1440p maxat med DLSS B, runt 150 fps med FG påslaget också. Ser grymt bra ut och jag är faktiskt förvånad över hur lite input lag det är, så han kör med FG på. Även jag som är känslig stör mig inte på det och jag skulle sannolikt ha det på själv i det fallet.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Skrivet av Thomas:

10-20 fps...? RT+uppskalning ser bättre ut än icke-RT+native, så att kolla native-siffror blir inte så rimligt i praktiken.

Kompisens 4070 Ti S fixar runt 80 fps i Cyberpunk 1440p maxat med DLSS B, runt 150 fps med FG påslaget också. Ser grymt bra ut och jag är faktiskt förvånad över hur lite input lag det är, så han kör med FG på. Även jag som är känslig stör mig inte på det och jag skulle sannolikt ha det på själv i det fallet.

Ursprungligen länkades det här: https://tpucdn.com/review/msi-geforce-rtx-5070-ti-gaming-trio... för att poängtera att 5070 Ti skulle vara mer prisvärd gentemot 7900XTX även om man tittar på RT utan DLSS4.

Vad jag skrev var inte faktiskta siffror, utan mer illustrativt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JakeHimself:

Ursprungligen länkades det här: https://tpucdn.com/review/msi-geforce-rtx-5070-ti-gaming-trio... för att illustrera att 5070 Ti skulle vara mer prisvärd gentemot 7900XTX även om man tittar på RT utan DLSS4.

Nja, "utan fakeframes" stod det ju, inte utan uppskalning.
Så 5070 Ti utan fakeframes 45 fps (med DLSS Quality), 7900XTX 28 fps (med FSR Quality). Inga "10-20" fps där.

Baserat på det:
5070 Ti är 60.7% snabbare; räknar då man att det är värt 60.7% mer och 7900XTX kostar 12000 kr är det alltså värt 19284 kr, dvs exakt som det påstods: 5070 Ti skulle rent tekniskt ge bättre perf/kr vid 19000:- än 7900XTX för 12000:- i det testet.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Nja, "utan fakeframes" stod det ju, inte utan uppskalning.
Så 5070 Ti utan fakeframes 45 fps (med DLSS Quality), 7900XTX 28 fps (med FSR Quality). Inga "10-20" fps där.

Baserat på det:
5070 Ti är 60.7% snabbare; räknar då man att det är värt 60.7% mer och 7900XTX kostar 12000 kr är det alltså värt 19284 kr, dvs exakt som det påstods: 5070 Ti skulle rent tekniskt ge bättre perf/kr vid 19000:- än 7900XTX för 12000:- i det testet.

Uppfattade inlägget som att han pratade om native, my bad då Oavsett var det en bildlig poäng. Ett förtydligande av mitt exempel skulle vara att det inte spelar någon jättestor roll om ena kortet är 1000% bättre i ett givet scenario, om det t.ex. skulle ge 10 istället för 1 FPS, eftersom det inte är spelbart ändå.

Vad säger du om titlar som inte stöder RT och DLSS? Där har du poängen med att ta fram native, utöver att det såklart är viktigt att avgöra just hur väl både kort och spel är optimerat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JakeHimself:

Uppfattade inlägget som att han pratade om native, my bad då Oavsett var det en bildlig poäng. Ett förtydligande av mitt exempel skulle vara att det inte spelar någon jättestor roll om ena kortet är 1000% bättre i ett givet scenario, om det t.ex. skulle ge 10 istället för 1 FPS, eftersom det inte är spelbart ändå.

Nej, det håller jag ju med om i princip, bara att i detta exemplet är det snarare spelbart på 5070 Ti (speciellt om man sänker till DLSS Balanced eller Performance, som kan se helt OK ut med DLSS 4) och ospelbart på 7900XTX.

Skrivet av JakeHimself:

Vad säger du om titlar som inte stöder RT och DLSS? Där har du poängen med att ta fram native, utöver att det såklart är viktigt att avgöra just hur väl både kort och spel är optimerat.

Jag säger väl främst att de ofta är tillräckligt lättdrivna att man inte behöver uppskalning, så de kort som klarar RT+DLSS klarar antagligen de spelen helt okej också.
Självklart är det värt att kolla native-prestanda också för de spelen (eller snarare i alla spelen).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Nej, det håller jag ju med om i princip, bara att i detta exemplet är det snarare spelbart på 5070 Ti (speciellt om man sänker till DLSS Balanced eller Performance, som kan se helt OK ut med DLSS 4) och ospelbart på 7900XTX.

Jag säger väl främst att de ofta är tillräckligt lättdrivna att man inte behöver uppskalning, så de kort som klarar RT+DLSS klarar antagligen de spelen helt okej också.
Självklart är det värt att kolla native-prestanda också för de spelen (eller snarare i alla spelen).

Jo men det var mer som en parentes till poängen, inte min faktiska poäng. Återigen uppfattade jag det som att man i första inlägget jag svarade på sa "även om man jämför native så är NVIDIA bättre", och i det specifika scenariot spelar inte 10 eller 20 FPS någon roll. Jag säger ingenting om något annat. La till brasklappen om låga FPS i sista sekund, och tvekade med hänsyn till att det säkert kommer attackeras och tas alldeles för bokstavligt, men gjorde det ändå mot mitt bättre vetande.

Vad jag svarat upprepade gånger på samtliga inlägg är att om man ska ta fram statistik så ska man göra det riktigt - exakt som du säger. Det finns en anledning till ett prestandaindex på sweclockers tester

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Min åsikt är att native prestanda är det enda som räknas. Uppskalning, visst är det kul att det finns en sådan teknik, men du kör fortfarande spelet på en lägre upplösning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yxan:

Min åsikt är att native prestanda är det enda som räknas. Uppskalning, visst är det kul att det finns en sådan teknik, men du kör fortfarande spelet på en lägre upplösning.

Vet inte om jag håller med att man "kör" på en lägre upplösning för att render-upplösningen är lägre.

Vilken har högst upplösning?
Den första renderas i 4K och den andra i 1080p. Jag föredrar den andra ändå. Ännu större skillnad i rörelse då 4K-varianten använder TAA, som är sämre än DLSS i rörelse.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hembrygd:

Man kan tänka utanför lådan och lägga pengar på drivmedel i stället och besöka intressanta platser utanför datorvärlden.

Man skulle ju såklart ha en helt annan hobby. Men nu har man inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Vet inte om jag håller med att man "kör" på en lägre upplösning för att render-upplösningen är lägre.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Vilken har högst upplösning?
Den första renderas i 4K och den andra i 1080p. Jag föredrar den andra ändå. Ännu större skillnad i rörelse då 4K-varianten använder TAA, som är sämre än DLSS i rörelse.

Dum fråga, men varför använda TAA när det är så dåligt?
Och hur det ser ut om man stänger av det?

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sweisdapro:

Dum fråga, men varför använda TAA när det är så dåligt?
Och hur det ser ut om man stänger av det?

I många spel går det inte att stänga av, om man inte kör något som DLSS/FSR istället. Och i de spel som har möjligheten att stänga av det utan att använda annan AA ser det väl i regel ut som skräp, åtminstone i 1440p och nedåt. Har inte testat 4K utan AA själv vad jag kan minnas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En nvidia användare talar ut:

Visa signatur

Zalman i3 Neo (Asus TUF Gaming B650-E Wifi/R5 7600/32GB ram/Intel Arc B580 12gb/2TB M.2 SSD)
Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem

10577:- tycker jag va bra pris, men ska nog sälja o köra på 5080 som jag egentligen ville ha!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Tack! Snyggt att sälja något man inte har i lager. Jag ligger en minut efter, på samma kort, så då kan jag sluta hoppas på det.

Problemet med att beställa från annat ställe är att jag inte gärna vill ha en dyrare variant.

Fick min status uppdaterad på förmiddagen idag till ”redo att plockas”, inte för att det säger så mycket mer. Men det händer något iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoacimG:

Fick min status uppdaterad på förmiddagen idag till ”redo att plockas”, inte för att det säger så mycket mer. Men det händer något iaf.

Kul! När fick du din bekräftelse?
Jag mejlade lite med kundtjänst tidigare idag, men det var tyvärr lite goddag yxskaft-svar som jag tror kokade ner till att de sålt många fler än de hade i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Kul! När fick du din bekräftelse?
Jag mejlade lite med kundtjänst tidigare idag, men det var tyvärr lite goddag yxskaft-svar som jag tror kokade ner till att de sålt många fler än de hade i lager.

Fick min bekräftelse 15:04.
Fick nyss även meddelande från PostNord med kolli, så verkar röra på sig idag.
Håller tummarna att fler ordrar går iväg, Netonnet har knappast haft tydligaste leveransflödet på nätet.. Deras kundtjänst verkar inte heller ha någon insyn att tala om, ger bara standardsvar.