Permalänk

Värderingshjälp, ASUS ROG GL752V

Hej!

Är det någon som skulle kunna tänka sig att lite halvgrovt uppskatta värdet på en ASUS ROG GL752V i, verkar det som, originalutförande och utan kända problem?

Skärm: 17.3" Full HD (1920 x 1080), TN
CPU: Intel i7-6700HQ/BGA
GPU: (sannolikt) NVIDIA GeForce GTX 960M
HDD: 1TB mekanisk + 128GB SSD
RAM: 8GB DDR4
Laddadapter medföljer. Oklar status på batteri-, hårddisk och RAM-hälsa.

Mer specs, om relevant: https://laptopmedia.com/series/asus-rog-gl752/

Tanken är att jag eventuellt ska köpa loss den av en vän och vill försöka få fram ett så rättvist värde (för båda) som möjligt.

Om inte min ekonomi vore så ansträngd så hade jag betalat i något övre prisspann, men det lutar nog mer åt att vännen kan tänka sig att släppa den för ett "kompispris" varpå jag såklart kommer erbjuda teknisk hjälp om problem skulle dyka upp på annat håll.

Tack för eventuell input!

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommenderat att hålla det på kompisnivå med en så gammal laptop.
- Den saknar garanti, av förklarliga skäl då den snart är 10 år gammal.
- Den kan inte uppgraderas till windows 11 med den processormodellen. Att man kan göra work-arounds för att lyckas med det är inga garantier i framtiden heller tyvärr.
- Det är så klart inget krav, men många kunniga på denna sida hade nog också sagt att ett byte av hårddisk samt uppgradering av ram är ett måste. 16gb ram och SSD-hårddisk kan du nog komma undan med omkring 500-1000kr, beroende på om du köper nytt eller begagnat.

Hade jag sålt till en kompis hade jag nog satt nivån på 1500-2000kr.
Men det är ju högst subjektivt

Permalänk
Medlem

Mekanisk hårddisk
128gb ssd
8 år gammalt så batteriet lär ju vara kört
Fläktar som lär behöva bytas.

0 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glaurunga:

Hej!

Är det någon som skulle kunna tänka sig att lite halvgrovt uppskatta värdet på en ASUS ROG GL752V i, verkar det som, originalutförande och utan kända problem?

<Uppladdad bildlänk>

Skärm: 17.3" Full HD (1920 x 1080), TN
CPU: Intel i7-6700HQ/BGA
GPU: (sannolikt) NVIDIA GeForce GTX 960M
HDD: 1TB mekanisk + 128GB SSD
RAM: 8GB DDR4
Laddadapter medföljer. Oklar status på batteri-, hårddisk och RAM-hälsa.

Mer specs, om relevant: https://laptopmedia.com/series/asus-rog-gl752/

Tanken är att jag eventuellt ska köpa loss den av en vän och vill försöka få fram ett så rättvist värde (för båda) som möjligt.

Om inte min ekonomi vore så ansträngd så hade jag betalat i något övre prisspann, men det lutar nog mer åt att vännen kan tänka sig att släppa den för ett "kompispris" varpå jag såklart kommer erbjuda teknisk hjälp om problem skulle dyka upp på annat håll.

Tack för eventuell input!

Hade en aningen bättre Asus ROG laptop som jag sålde till en kompis för en tid sedan. Välvårdad men 8 år gammal, inte något större värde pga sin ålder. Sålde den för runt 1500:- men då ingick ominstallation, ny Windows 11 licens samt en 24” extern skärm. I princip fick han datorn gratis och betalade för skärmen.

Permalänk

Ett sent tack för all input, den kommer att komma till användning!