Logitech uppgraderar trådlös musladdare

Permalänk
Melding Plague

Logitech uppgraderar trådlös musladdare

Powerplay 2 är tunnare, laddar effektivare och blir dessutom billigare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En av de bästa tillbehör jag köpt.
Sjukt praktiskt att ha en trådlös mus och aldrig behöva tänka på att ladda den

Permalänk
Medlem

Hur många timmar per dag måste man sitta vid datorn innan batteritiden blir ett så stort problem att man måste ladda kontinuerligt?

Jag har inte bytt batteriet på min Logitech G305 på över en månad tror jag 😅

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

En av de bästa tillbehör jag köpt.
Sjukt praktiskt att ha en trådlös mus och aldrig behöva tänka på att ladda den

Kan bara instämma, köpte den vid release och har varit otroligt nöjd med den, en av de absolut bästa prylarna jag någonsin köpt relaterat till dator och gaming.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Tycker mig se en tråd där på laddaren? 1300 pix för (s)laddaren?

Äh, för 59:- får man STENKOL på läget och slipper sladdar whatsoever.

Permalänk
Medlem

Aldrig använt själv men det är en smart teknik. Flera möss borde ha riktig Qi laddning inbyggt. Och sedan köper man en egen Qi laddare och lägger den på när man inte använder den.

Här är en review för dom som är intresserade. Inte helt positiva av det lilla jag läste.
https://www.tomshardware.com/peripherals/gaming-mice/logitech...

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Hur många timmar per dag måste man sitta vid datorn innan batteritiden blir ett så stort problem att man måste ladda kontinuerligt?

Jag har inte bytt batteriet på min Logitech G305 på över en månad tror jag 😅

G305 har väl AAA batterier och väger då en del mer än t.ex superlight?

Det handlar inte om timmar per dag utan mer att man aldrig behöver bry sig om att ladda musen.
T.ex om du sitter och spelar ett FPS spel, hamnar i fight och helt plötsligt dör musen.
Eller att man sitter och spelar och helt plötsligt så måste man ladda musen, Det är inte bekvämt att spela med sladd längre eftersom man är så van vid att ha en trådlösmus.

Har en powerplay liggandes hemma, hade önskat att den var större dock så använder den inte längre..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Har använt powerplay sedan flera år tillbaks och jag kommer aldrig gå tillbaks till kabel och bungee. Testade även trådlöst som skulle laddas men det var ju i tid och otid som man behövde ladda.
Gav upp trådlöst tangentbord - hoppas det kommer en powerplay variant även för detta även om kabeln till tangentbordet är ett smärre problem så jag inte flyttar tangentbordet särskilt ofta
Var nästan orolig över att Logitech skulle lägga ner denna teknik så detta var en positiv nyhet!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Läste Review

Riktig nedgradering IMHO, borde kallas Powerplay Lite eller Powerplay SE

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming Wifi | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 Chromax | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X | MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed med Powerplay| Dell Alienware AW3225QF 32" | 136TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody

Permalänk
Medlem

Puh! Jag var så nära att köpa en powerplay i julas! Tur man väntade lite!

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5700X3D (Arctic Liquid Freezer III 280mm) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS Prime 5070 ti OC
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem

Enligt Tom's Hardware-recensionen verkar den vara en besvikelse. Mattan agerar inte längre som mottagare så man behöver fortfarande ha dongeln inkopplad vilket är ett stort minus enligt mig. Tidigare fick man tydligen med både en mjuk och en hård mattyta. Sen att sladden till musmattan inte är löstagningsbar är ingen höjdare (vet dock inte om den var det på tidigare varianten heller).

Permalänk
Medlem

Haft nuvarnade powerplay sen det släpptes för en massa år sen förvånad över att det tog så lång tid att komma med en powerplay2.

Hade ju dock varit nice om de kunde byggt in en bättre mottagare så man bara behöver nyttja en usb samt kunde paira upp sitt trådlösa logitech tangentbord till den samtidigt också.

Får fundera på om man byter till denna främst för att slippa RGBn kanske, om jag idag tex väljer att köra min superlight2 med dongeln istället för parad med powerplay så slutar aldrig blinka för att den väntar på att man ska paira en mus till den.

Går att gå runt det lite med att ha dongeln inkopplad och då kan man ofta välja högre polling än 1000hz men den har en tendens att hoppa tillbaka till powerplay och fastna på 1000hz igen.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Dominator Platinum RGB 6400cl36
GPU: RTX 4090 Suprim X Main Display: MSI Optix MAG281URF
SSD: Samsung 980 Pro & 990 Pro 1TB, WD SN850X 2TB, Kingston KC3000 4TB
Cooler: h150i Elite LCD PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Peripherals: Logitech G915, Superlight 2 DEX, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av talleN^:

Enligt Tom's Hardware-recensionen verkar den vara en besvikelse. Mattan agerar inte längre som mottagare så man behöver fortfarande ha dongeln inkopplad vilket är ett stort minus enligt mig. Tidigare fick man tydligen med både en mjuk och en hård mattyta. Sen att sladden till musmattan inte är löstagningsbar är ingen höjdare (vet dock inte om den var det på tidigare varianten heller).

Att den inte jobbar som mottagare är verkligen en nedgradering. Användare med få USB-portar kommer ju lida av det, men samtidigt går det ju att ha mattan kopplad till vägguttaget.

Den tidigare hade löstagbar kabel, ja.

Jag är lite kluven. Blev initialt sjukt taggad på mattan, men efter lite reflektion har jag nog ändrat mig. När första Powerplay släpptes fanns det ett större behov då batteritiden i möss var betydligt lägre än vad den är nu. Har sedan några månader tillbaka kopplat ur min Powerplay-matta pga ville få bort kablar från skrivbordet och jag saknar den inte. Musen behöver laddas typ en kort stund varannan eller var tredje månad, så behovet av Powerplay-matta är verkligen inte så stort för mig längre. Då kör jag hellre på en bred SweC-matta.

Permalänk
Medlem

Varför inte göra den större när de äntligen släpper en ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smd:

Hade ju dock varit nice om de kunde byggt in en bättre mottagare så man bara behöver nyttja en usb samt kunde paira upp sitt trådlösa logitech tangentbord till den samtidigt också.

Jag har för mig att mjukvaran frågade mig om jag ville använda en och samma dongel även till min nyköpta G703-mus när jag skulle ersätta den äldre, slitna G703:an. Dvs två möss till samma mottagare, den som är inbyggd i powerplay-mattan.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 9070 XT
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem

Kunde de inte skicka med någon storleksadapterplatta i samma tjocklek åtminstone så att man kan ha en större musmatta.
De där billiga musmattorna slits ut så snabbt..

EDIT:
Inte reciever längre? wtf
Kommer väl en "Powerplay 2 Pro" om någon månad med reciever när de inser sitt misstag.

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av liten_lemmel:

Jag har för mig att mjukvaran frågade mig om jag ville använda en och samma dongel även till min nyköpta G703-mus när jag skulle ersätta den äldre, slitna G703:an. Dvs två möss till samma mottagare, den som är inbyggd i powerplay-mattan.

Intressant, detta alternativ har jag aldrig fått upp och har flera logitech "lightspeed" enheter.

Skrivet av SKaKIG:

Kunde de inte skicka med någon storleksadapterplatta i samma tjocklek åtminstone så att man kan ha en större musmatta.
De där billiga musmattorna slits ut så snabbt..

Jag kör min powerplay under en XXL musmatta men för att inte få ett stort "gupp" så köpte jag en lite tunnare xxl musmatta och klippte ut plats för powerplay musmattan och placera den och sedan la jag den större tjockare musmattan över.
Blev helt ok och man är inte begränsad till att bara köra powerplay ytan med sin mus.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Dominator Platinum RGB 6400cl36
GPU: RTX 4090 Suprim X Main Display: MSI Optix MAG281URF
SSD: Samsung 980 Pro & 990 Pro 1TB, WD SN850X 2TB, Kingston KC3000 4TB
Cooler: h150i Elite LCD PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Peripherals: Logitech G915, Superlight 2 DEX, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem

Powerplay är fan något av det bästa jag har. Sjukt nöjd med den.
Sen vet jag inte riktigt vad 15% snabbare laddning ska göra, min sitter konstant på 80% laddning oavsett vad jag gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Powerplay är fan något av det bästa jag har. Sjukt nöjd med den.
Sen vet jag inte riktigt vad 15% snabbare laddning ska göra, min sitter konstant på 80% laddning oavsett vad jag gör.

Större yta var det väl?

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med min PP matta, men tycker jämfört med en del andra att den är på gränsen till för stor.
Kanske dax att uppa sensen lite ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Vad händer med eventuell usb-sticka eller sd-kort som ligger på en sådan matta (och inte bara i några sekunder utan längre tid)? Potentiell risk för att sabba usb-stickan eller sd-kortet?

(Betal)kort med RFID-antenn?

Om man t.ex. har en tumring (av låt säga stål eller annat magnetiskt material), kommer den att märkbart värmas upp?

Rent spontant känner jag mig tämligen skeptisk mot att ha en musmatta med integrerad trådlös laddning, pga risken för oönskade konsekvenser.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk

skulle hellre se att de fixar sin sketna programvara

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Känns som en synnerligen onödig pryl när de redan 20 år sedan sålde MX1000, och då kunde man själv fritt välja musmatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Varför inte göra den större när de äntligen släpper en ny?

Det funkar bra att lägga en större matta över.
Jag har t o m två mattor över min.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag hade en PowerPlay-matta (eller jag har den kvar, men använder den inte). Tyckte den var för liten och att det aldrig blev bra att lägga en annan matta över och man har då ändå en sladd på bordet. G Pro Wireless behöver ändå laddas så sällan och laddar såpass fort att jag inte kände behovet. Har istället en USB-kabel med magnetkontakt som jag snabbt kan rycka fram och ladda med om det behövs.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Fortfarande alldeles för liten för att vara relevant

Permalänk
Medlem

Känns som att problemet med dessa alltid handlat om att de är för små. Och ja, jag vet att man kan lägga större matta över osv, men släpp denna i XL format istället?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem

Allt fler artiklar känns som att de nästan kunde vara sponsrade, texten här är allt för nära hur en reklamartikel skulle låta.

Inser att det alltid blir en balansgång i tech att man såklart rapporterar om nya produkter, delvis baserat på hur företaget säljer/marknadsför produkten och att det lätt kan låta som reklam då. Men känns som det borde gå att komma längre med att undvika det. Hade det tex också rapporterats att enligt tidiga recensioner inte helt lever upp till förväntningar och vissa funktioner saknas mot föregångaren hade det känns mer som nyheter än reklam.

Eller att original powerplay faktiskt säljs för 1300kr (1180kr på amazon till och med) oss de stora återförsäljarna, inte 1500kr som rapporteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

T.ex om du sitter och spelar ett FPS spel, hamnar i fight och helt plötsligt dör musen.

Då dör man. Det bli samma resultat även om musen inte har slut på batteri

Med det sagt har jag en power play.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Power play är det bästa som hänt datorn sen T&L kom till grafikkort.