Prova tusentals demos under Steam-fest

Permalänk
Melding Plague

Prova tusentals demos under Steam-fest

Steam Next Fest pågår fram till den 3 mars.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det mesta är numera (sedan Steam började växa exponentiellt med spel från kreti och pleti) skräp som aldrig kommer att spelas av någon.

As We Descend ser spännande ut från svenska Coffee Stain (Deep Rock Galactic).

Permalänk
Medlem

Man måste fråga sig hur relevant detta är numera med demos då alla spel på Steam kan ses som sitt eget demo iom att du får lämna tillbaka det om speltiden understiger två timmar.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alltså demos skall ju var gratis… det är hela grejen?!
Så varför gör man en stor sak av det här ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Man måste fråga sig hur relevant detta är numera med demos då alla spel på Steam kan ses som sitt eget demo iom att du får lämna tillbaka det om speltiden understiger två timmar.

Håller inte med. Betydligt smidigare slippa hålla på med att återlämna och ligga ute med pengar bara för att testa ett spel som man kanske är intresserad av. Även att behöva tänka på hur länge man spelat. Extra problematiskt om det är ett spel som man behöver trixa med inställningar eller dylikt innan man ens kan fokusera på att spela.

Sedan kan även demos innehålla mer än bara första 1-2 timmarna av spelet för att visa hur spelet är längre fram.

Absolut älskar demos! Har gjort så jag testat många spel jag annars aldrig skulle ens fundera på att testa.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Intel ARC B580

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Det mesta är numera (sedan Steam började växa exponentiellt med spel från kreti och pleti) skräp som aldrig kommer att spelas av någon.

As We Descend ser spännande ut från svenska Coffee Stain (Deep Rock Galactic).

Coffee Stain är bara utgivare. Vet inte hur mycket inflytande de brukar ha i utvecklingen av spel de ger ut. Men de brukar ge ut bra spel. Deep Rock Galactic utvecklas av danska Ghost Ship Games. De har dock minst en svensk i teamet.

Permalänk
Medlem

Tycker det är superkul att testa lite olika demos, man vet aldrig om man hittar något nytt kul och det är ju väldigt trevligt att det ger chansen till många mindre utvecklare att förhoppningsvis synas. Fattar inte varför man ska vara så negativt inställd till det här, är man inte intresserad så är det bara att skippa hela eventet.

Permalänk
Medlem

Demos det var länge sedan. Fanns en tid då detta var standard. Bättre än EA som gör att man drar sig eftersom soelet kanske aldrig blir av trots att man lägger pengar på...ett demo.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Alltså demos skall ju var gratis… det är hela grejen?!
Så varför gör man en stor sak av det här ?

För att folk ska hitta på dessa demos, förstås
Att 2000 utvecklare har demos på sina spel gör inte att folk vet om det och kan hitta dem.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

Coffee Stain är bara utgivare. Vet inte hur mycket inflytande de brukar ha i utvecklingen av spel de ger ut. Men de brukar ge ut bra spel. Deep Rock Galactic utvecklas av danska Ghost Ship Games. De har dock minst en svensk i teamet.

Det har du såklart rätt i, men det är en bra utgivare, tycker jag, därav flaggningen för As We Descend

typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Håller inte med. Betydligt smidigare slippa hålla på med att återlämna och ligga ute med pengar bara för att testa ett spel som man kanske är intresserad av. Även att behöva tänka på hur länge man spelat. Extra problematiskt om det är ett spel som man behöver trixa med inställningar eller dylikt innan man ens kan fokusera på att spela.

Sedan kan även demos innehålla mer än bara första 1-2 timmarna av spelet för att visa hur spelet är längre fram.

Absolut älskar demos! Har gjort så jag testat många spel jag annars aldrig skulle ens fundera på att testa.

Bra poänger, det tänkte jag inte på. Sen kom jag på att ett demo kan vara bättre anpassat med en sektion av spelet som ger en bättre inblick än de första två timmarna. Jag är med på demotåget 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Demos det var länge sedan. Fanns en tid då detta var standard. Bättre än EA som gör att man drar sig eftersom soelet kanske aldrig blir av trots att man lägger pengar på...ett demo.

Det var tider när man köpte en datortidning typ "PC för Alla" och man fick med en skiva med lite program och demos på. Age of empires eller quake 1 demot var något jag provade den vägen.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.