Hej!
Ny på forumet, men lurkat av och till genom åren. Skulle uppskatta tips och råd.
Min nuvarande dator är en Acer-laptop som var ganska kraftig 2015 när den köptes, men som nu nått vägs ände när Win 10 slutar supportas. Jag är överraskad av att den levt så länge som den gjort. Under de åren har jag skaffat barn och sånt, och det har inte funnits tid för spel på senare år. Men det börjar ändras nu när dottern är lite äldre.
Jag vill ha en laptop med 15-skärm som klarar allt vardagsgöra, klarar att redigera film och bild, klarar viss 3D-rendering. Och som också klarar spel. Jag är inte intresserad av att maxa alla inställningar, men jag vill kunna spela igenom en del titlar jag har missat (Cyberpunk, Red Dead 2) och jag vill hänga med i några år.
Datorn kommer vara kopplad till extern skärm 90% av tiden, men eftersom jag reser en del och inte vill ha två så är det laptop som gäller.
Bra byggkvalitet och minimalt med bloatware är plus. Pristak är ca 15 000 kr.
Jag har kikat på den här, men sen läste jag någonstans att Asus hade kass support och att Lenovo rekommenderades istället. Stämmer det? Är datorn ett bra val eller finns det bättre för samma pengar?
https://www.inet.se/produkt/1975461/asus-tuf-f15-i7-16gb-1tb-...
Tack på förhand!