Missa inte Amazon Primedays i Dagens fynd
Permalänk
Medlem

Att korruption och demoralisering ökar alltmer i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

men så länge man försöker vara genomgående konsekvet och lyhörd brukar det gå bra.

Det är väl där problemet ligger kanske

Permalänk
Medlem

När man lagt över 10 lök på en TV och den kommer med inbyggda ads i menyn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

När man lagt över 10 lök på en TV och den kommer med inbyggda ads i menyn...
<Uppladdad bildlänk>

Därför man inte ansluter tv:n till internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Därför man inte ansluter tV:n till internet

Eller så bannar man bara ads.samsung.com i routern. Men det är fortfarande förjävligt att dom försöker smälla in fucking ads i huvudmenyn på en TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Eller så bannar man bara ads.samsung.com i routern. Men det är fortfarande förjävligt att dom försöker smälla in fucking ads i huvudmenyn på en TV.

Okej kanske funkar, aldrig testat blocka något genom router, men jo håller med, för jäkligt med ads överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Okej kanske funkar, aldrig testat blocka något genom router, men jo håller med, för jäkligt med ads överallt.

I mitt fall fick jag ställa in till 94.140.14.14 som DNS på TVn istället, den tar bort alla ads.
Men jo, som du säger, ads på ALLT idag xD Det är nära att bli som det där black mirror avsnittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sixten64:

Lögner, gnäll, korkade, elaka, otrevliga, & så varelser som tar nästan nypris eller nypris på begagnat (lol).

Skönt att helvetet finns mwehehe.

Klassiska måste ändå vara en vara som de köpt 1-2 år sedan, och sedan skriver " helt ny endast använt 1 timme".

Eller att de säljer en helt ny vara som uppenbarligen är begagnad men att de packade upp varan för att endast ta bilder på varan, sjukt provocerande att höra denna ursäkten.

Permalänk
Skrivet av sixten64:

Lögner, gnäll, korkade, elaka, otrevliga, & så varelser som tar nästan nypris eller nypris på begagnat (lol).

Skönt att helvetet finns mwehehe.

Ett bidragande orsak är dock att det finns konsumenter som är villiga att betala fullt nypris för gammal dritt. Det finns ett speciellt dator/mobilmärke som är speciellt, folk kan köpa en gammal surfplatta från dessa där priset är nästan densamma som en sprillans ny.

Om man slöscrollar på TikTok så kan man komma förbi en dam som gör reklam för hur man kan köpa en dyr mobil trots man har skuld till kronofogden och så visar hon upp en iPhone 15/16 PRO eller liknande.
I ett annat klipp gör en annan dam gör reklam för att köpa datordelar begagnat, där hon visar upp en MacBook. Den kanske är prisvärt, men hon visar ingen specifikation eller pris.

Det är för många som idag inte bryr sig om vilken teknik de har, det viktiga är loggan och rätt utseende.

Mycket skit finns det reklam för på olika sociala medier, konstigt att folk köper där. Mycket är bedrägeri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Klassiska måste ändå vara en vara som de köpt 1-2 år sedan, och sedan skriver " helt ny endast använt 1 timme".

Eller att de säljer en helt ny vara som uppenbarligen är begagnad men att de packade upp varan för att endast ta bilder på varan, sjukt provocerande att höra denna ursäkten.

Det är är vanligast på AirPods. Och i ungefär 100% av fallen rör det sig om falska AirPods. Ingen bryter förpackningen bara för att ta bilder, som det står i varenda av dessa annonser.

Ibland kan det dock vara ett äkta laddfodral och falska lurar. Vissa som har tappat bort eller gjort sönder en lur köper nya original och använder sitt gamla etui. Sen beställs ett par falska för en hundring som läggs i det nya originaletuiet och säljs "som original". Riktigt avskum som sysslar med sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

I mitt fall fick jag ställa in till 94.140.14.14 som DNS på TVn istället, den tar bort alla ads.
Men jo, som du säger, ads på ALLT idag xD Det är nära att bli som det där black mirror avsnittet.

Snart lär man väl få upp rullande ads i AR displayen på bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NDanielN:

Snart lär man väl få upp rullande ads i AR displayen på bilen.

Riskerar man ändå böter om reklamen täcker hastighetsmätaren?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja gnälla på Logitech för att dom med jämna mellanrum ska byta ut deras usb-mottagare för trådlösa enheter, så nu har jag tre stycken att hålla reda på!

• MX Master 3S - Unifying receiver

• G502 X - Lightspeed receiver

• MX Keys Mini - Bolt receiver

Nu kanske det inte är så lätt men jag skulle önska att dom kunde köra med någon form av bakåtkompatibilitet i deras produkter.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av immutable:

Jag skulle vilja gnälla på Logitech för att dom med jämna mellanrum ska byta ut deras usb-mottagare för trådlösa enheter, så nu har jag tre stycken att hålla reda på!

• MX Master 3S - Unifying receiver

• G502 X - Lightspeed receiver

• MX Keys Mini - Bolt receiver

Nu kanske det inte är så lätt men jag skulle önska att dom kunde köra med någon form av bakåtkompatibilitet i deras produkter.

Du glömde den där fjärde de har i budgetprodukter som inte är kompatibel med någon av de andra.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Du glömde den där fjärde de har i budgetprodukter som inte är kompatibel med någon av de andra.

Just ja, den finns också. Och nästa gång jag byter tgtbord / mus är det säkert en ny igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Just ja, den finns också. Och nästa gång jag byter tgtbord / mus är det säkert en ny igen.

Man kan koppla flera enheter till samma dongel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Man kan koppla flera enheter till samma dongel.

Ja om dom använder samma protokoll. Du kan inte koppla en Lightspeed mus till en unifying receiver och vice versa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilket grötigt ljud det är på Melodifestivalen. Men det låter ännu värre sedan på Spotify. Autotune, autotune, överallt.

Tur att låtarna är så dåliga att man inte vill höra dem igen.

Min hörsel är givetvis perfekt, jag hör bara det jag vill.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Gamla människor...
Jag förstår att dom vill ha sällskap men att studerat dra ut på tiden så man inte kommer därifrån varenda jävla gång är ju bara så tröttsamt..jag har mer jag behöver hinna göra denna helg om jag vill ha några timmar för mig själv ikväll innan det är dags att för en ny arbetsvecka. Den andra pensionären hade kunnat åka å handla efter frukost och inte sitta å rulla tummarna och sen när jag ska åka komma på att han ska handla medans jag finns kvar och håller nästa pensionär sällskap.. sen att det tar två timmar att köpa lite grönsaker på lidl.. sen går ju klockan så då är det klart att det ska lagas å ätas lunch, för varför ska jag hem å äta när dom har mat här... Och så börjar samtalen om allt jag ska komma å hjälpa till med, som vi inte han med den här gången, för man bara sitter å håller sällskap.. och det är såååå viktigt att man sover över fast de två pensionärerna sitter i en varsin fåtölj så sover framför tvn på kvällen...

Återigen, jag förstår att dom vill ha sällskap men... Har ju faktiskt ett eget hem och hälsa att ta hand om också.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Gamla människor...
Jag förstår att dom vill ha sällskap men att studerat dra ut på tiden så man inte kommer därifrån varenda jävla gång är ju bara så tröttsamt..jag har mer jag behöver hinna göra denna helg om jag vill ha några timmar för mig själv ikväll innan det är dags att för en ny arbetsvecka. Den andra pensionären hade kunnat åka å handla efter frukost och inte sitta å rulla tummarna och sen när jag ska åka komma på att han ska handla medans jag finns kvar och håller nästa pensionär sällskap.. sen att det tar två timmar att köpa lite grönsaker på lidl.. sen går ju klockan så då är det klart att det ska lagas å ätas lunch, för varför ska jag hem å äta när dom har mat här... Och så börjar samtalen om allt jag ska komma å hjälpa till med, som vi inte han med den här gången, för man bara sitter å håller sällskap.. och det är såååå viktigt att man sover över fast de två pensionärerna sitter i en varsin fåtölj så sover framför tvn på kvällen...

Återigen, jag förstår att dom vill ha sällskap men... Har ju faktiskt ett eget hem och hälsa att ta hand om också.

Jag hänger inte riktigt med i din text här, men du låter frustrerad i alla fall.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Gamla människor...

Hade liknande situation

Lösning. Klart säga att jag måste iväg klockan xx för att jag har bestämt tid att möte y eller göra z. Var konsekvent vecka efter vecka.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Hade liknande situation

Lösning. Klart säga att jag måste iväg klockan xx för att jag har bestämt tid att möte y eller göra z. Var konsekvent vecka efter vecka.

Jag har försökt den några gånger men då får man sig alltid en avhyvling för att jag bokar in annat när jag ska hit...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Varför ska olika tjänsteleverantörer envisas med skicka ut pappersfaktura som man får betala 49kr för, varför kan de inte skicka via epost eller ha fakturan på "mina sidor", det räcker väl? *fnys*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Varför ska olika tjänsteleverantörer envisas med skicka ut pappersfaktura som man får betala 49kr för, varför kan de inte skicka via epost eller ha fakturan på "mina sidor", det räcker väl? *fnys*

Det är en inkomstkälla

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag har försökt den några gånger men då får man sig alltid en avhyvling för att jag bokar in annat när jag ska hit...

Lite det jag menade med att vara konsekvent, att ta "skiten" och fortsätta att göra det.

Om de äldre är familj så vill de säkert det som är bäst för dig, att du inte ska stressa, må dåligt och inte ha tid för dig själv. Bara att de i stunden ser sitt egoistiska begär först.

Eller så låter du bli att åka dit varje vecka och säger att det inte går då du har annat som måste göras den dagen/helgen. Det är ju inte ljug då du säkert har saker som måste göras.

Alternativt är ju att komma en kväll efter jobbet och sedan behöva åka tidigt för att hinna hem och handla innan etc...

Hoppas det löser sig till det bättre för dig.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Apoteket...
Varför ska det ta 25 minuter att lämna ut en burk Alvedon på recept?!?!?! Herre. Gud.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Apoteket...
Varför ska det ta 25 minuter att lämna ut en burk Alvedon på recept?!?!?! Herre. Gud.

Prova handla läkemedel i USA, där ska någon sitta och räkna för att sedan fylla en burk med antalet som står på receptet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Apoteket...

Köp alvedon på Ica då

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Köp alvedon på Ica då

De hanterar väl inte recept på ICA?
På Apoteket Hjärtat kanske, men.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

De hanterar väl inte recept på ICA?
På Apoteket Hjärtat kanske, men.

Eller köpa online? Hur smidigt som helst.