Fattig studentpappa söker instegsdator som duger till CS för min son på 12år!

Permalänk
Medlem

Fattig studentpappa söker instegsdator som duger till CS för min son på 12år!

Tjena! Som rubriken lyder, jag studerar och ekonomin är inte på topp. Min son har blivit väldigt intresserad av framförallt CS. SÅ söker en dator/komponenter som pallar med det på 60hz Skärm, all kringutrustning finns! Så behöver endast pc/delar

min req för cs2 är OS: Windows® 10
Processor: 4 processortrådar för maskinvara – Intel® Core™ i5 750 eller bättre
Minne: 8 GB RAM
Grafik: Grafikkortet måste ha minst 1 GB minne och bör vara kompatibelt med DirectX 11 samt ha stöd för Shader Model 5.0
DirectX: Version 11
Lagring: 85 GB ledigt utrymme

Så går mao o typ köra på en miniräknare. Viktigaste är SSD

Tänker typ 2-3k

Kan hämta upp i sjuhäradsområdet med omnejd Borås/Ulricehamn/Göteborg/Alingsås osv osv

Väl mött!

Mvh Victor

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har två burkar, som dock finns i Stockholm men kan skickas.

1: AMD Ryzen 5 3500X, 5600XT 6 GB, 16 GB 3600 MHz DDR4, 500 GB SSD, ASUS B350-PLUS, 750W PSU, ARGB-kylare & Kolink Observatory MX MESH Svart

2: Intel Core i7-6700K, MSI ARMOR GTX 1070 8 GB, 16 GB 3200 MHz DDR4, 250 GB SSD + 2 TB HDD, Z170-A-S02, 750W PSU, ARGB-kylare & Kolink Observatory MX MESH Svart.

3000:- styck inkl frakt?

Permalänk
Medlem

Den här borde funka för ditt behov.

Chassi: Aerocool Shard
MB: MSI H510M-A Pro
CPU: 10100F + arctic luftkylning
RAM: 2x8GB
HD: Ingen. Kan fixa om du vill ha den färdiginstallerad med win 11. Har en oöppnad kingston renegade 1TB
GPU: Nvidia 1030GT
PSU: Aerocool White 600W

1500 kr?

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte vara elak. Men det finns inga belägg att trådskaparen är en fatig studentpappa!Hen kan lika gärna vara rysk spion eller rektor på en svensk skola med en fetish på att spara pengar

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Lenovo legion
Rgb i front
I5 8400
16 gb ram (2x8 ddr4)
1050 ti 4 gb
256 ssd m.2
Wifi
Blåtand
2300 kr plus frakt ,, har en bra kartong

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddush:

Lenovo legion
Rgb i front
I5 8400
16 gb ram (2x8 ddr4)
1050 ti 4 gb
256 ssd m.2
Wifi
Blåtand
2300 kr plus frakt ,, har en bra kartong

Skulle stå 2000 kr plus frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Nu vill jag inte vara elak. Men det finns inga belägg att trådskaparen är en fatig studentpappa!Hen kan lika gärna vara rysk spion eller rektor på en svensk skola med en fetish på att spara pengar

True. Men jag funnits på sweclockers ganska länge Kan gärna lämna utdrag på min taxerade inkomst/csn och mecenat 😁

Permalänk
Medlem

Har fått flera bra förslag! Tack så mycket allihopa kikar lite över helgen ♥️ Älskar er sweclockare