Permalänk
Medlem

5080 aero kommer släppas på Proshop också idag:
https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-5080-A...
18 490 SEK 5 st

Själv har jag gett upp om att lyckas köpa nått från PS...

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk

Undrar hur så många kan slänga ut nästan 40k på ett 5090

Permalänk
Medlem

Proshop har höjt priset på 5090 astral oc från 34990kr till 36090kr

Visa signatur

AMD 9800X3D OC @ 5.7GHz FCLK 2200MHz | ASUS ROG CROSSHAIR X870E APEX | Caselabs SMA8-A
Corsair AXi 1600W | G.Skill Trident Z5 RGB 32GB OC @ 8000Mhz CL36 DDR5
Asus 5090 Astral OC | Vattenkylning TG, Supercool, EK, Singularitycomputers, Hardware Labs, Bitspower | 2x SSD Samsung 980 PRO 2TB | Asus XG27AQM 270hz 1440p
Builds.gg Pcpartpicker.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

Fick precis mail från Inet om att min beställning på 5090 gaming trio X fortfarande inte har något leveransdatum (står 25/04/03 på mina ordrar), men att de nu har 5090 Vanguard SOC Launch Edition i lager och att jag kunde justera ordern till ett vanguard och få det skickat idag.

Tack så mycket säger jag. Order bokad!

Någon mer som fått samma erbjudande?

Jag fick samma erbjudande och har nu ett ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC som skickades idag! Nice gjort av inet! Hatten av!

Speciellt nice för jag bara idiotklickade vad som helst och hamna på ett Gigabyte -- ville egentligen ha ASUS från början

Permalänk
Skrivet av Moseby:

Proshop korten lär ryka innan man ens hinner trycka på "Köp nu"

Ja knappen blev då aldrig grön för mig.

Permalänk
Medlem

Proshop 🤣🤣

Permalänk

Ännu ett falskt drop på proshop. Värdelös butik

Permalänk

Borta på botshop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Proshop korten lär ryka innan man ens hinner trycka på "Köp nu"

Yep :/

Och sen dyker samtliga upp på Blocket eller Tradera för 45-50 papp.
Körde refresh direkt vid 14 men gick direkt till slut i lager.

Visa signatur

Silverstone Raven RV03B-W Black | ASUS Sabertooth Z77 | NZXT HALE 90 1000W | Core i5 2500k @ 4.5 GHZ | 16GB Corsair VENGEANCE | 2xCorsair Force GS RAID 0 | 2TB Seagate Barracuda Green 5900rpm| EVGA GTX 980Ti SC+ ACX2.0 | Acer 27" Predator XB270HU G-Sync IPS 2K | Corsair K70 Cherry MX Red | Razer Deathadder Chroma | Philips Fidelio X2 + V-Moda Boompro

Permalänk
Medlem
Skrivet av phromo:

Jag fick samma erbjudande och har nu ett ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC som skickades idag! Nice gjort av inet! Hatten av!

Speciellt nice för jag bara idiotklickade vad som helst och hamna på ett Gigabyte -- ville egentligen ha ASUS från början

Blir de byte rakt av lr ni betalar mellanskillnaden?

Permalänk

Så jäkla tragiskt detta... Helt omöjligt att köpa under dessa premisser. Låt oss förboka istället så får vi snällt stå i kö!

Visa signatur

Vattenkyld konservburk

Permalänk
Medlem

Gick in direkt efter 14:00 på proshop och ända fram till 14:00:40 stog det 10 i lager men fortfarande bara "Meddela mig", dök aldrig upp någon "Köp"-knapp, och vid 14:00:45 var det slut i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Tror mellanskillnaden får betalas/återbetalas. I mitt fall var det kort jag fick 1000kr billigare.

Permalänk
Medlem

Knappen blev då grön för mig, alltså "Köp" knappen, men ni kan gissa hur det gick när jag klickade på den. Proshop.

Permalänk
Skrivet av crille631:

Gick in direkt efter 14:00 på proshop och ända fram till 14:00:40 stog det 10 i lager men fortfarande bara "Meddela mig", dök aldrig upp någon "Köp"-knapp, och vid 14:00:45 var det slut i lager.

Samma för mig bara meddela mig ända tills det var slut

Permalänk
Medlem

Lyckades norpa ett kort från proshop just nu, använda inga script o.s..v i huvud taget, använda mig av https://time.is för att matcha tid och spamma f5 med musen på plats där köp knappen är, aja. Det är mitt enda tips, 1 sec över så dök knappen upp i alla fall.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Det känns nästintill omöjligt att få till ett köp på proshop om man inte har script eller bot. Kommer låtsas som att proshop inte ens existerar i framtiden, i alla fall inte för normala dödliga. Grattis om någon här lyckades knipa ett 5090!

Permalänk
Skrivet av Tiiii86:

Behövde inte betala någon mellanskillnad trots att Vanguard var ca en tusenlapp dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlphaOmega:

Undrar hur så många kan slänga ut nästan 40k på ett 5090

På samma sätt som andra slänger ut massor av pengar på dyra hobbys.
Fiske, golf, bilar, båtar, motorcyklar, snöskoter, hemmabio, pool, fina hem.
Det är en lyxprodukt som konsumeras av de som har tillräckligt hög inkomst.
Ett 5090 är för mig en månadslön. Jag har inga problem med att slänga ut det en gång vartannat år.
Gaming är min största hobby så där vill jag spendera.

Sen finns det väl de som tar stora lån för allt detta men det är ju en annan sak...

*Själv har jag inte köpt något 5090, tycker det är för liten uppgradering från 4090 för pengarna och 4090 klarar av det jag spelar just nu ändå.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

Behövde inte betala någon mellanskillnad trots att Vanguard var ca en tusenlapp dyrare.

ok, jag fick meddelande om att det överskott jag betalat skulle återbetalas, så man får väl ge ännu en eloge till inet ...

Permalänk
Skrivet av Tenerezza:

Lyckades norpa ett kort från proshop just nu, använda inga script o.s..v i huvud taget, använda mig av https://time.is för att matcha tid och spamma f5 med musen på plats där köp knappen är, aja. Det är mitt enda tips, 1 sec över så dök knappen upp i alla fall.

<Uppladdad bildlänk>

Samma här, samma kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av hansemannen:

Samma här, samma kort

Försökte få tag på samma kort. Jag var dock lite skakis, kombinerat med att använda touchpad (på jobbet) att jag klickade på knappen långt från lika snabbt som min hjärna reagerade. Blev väl mitt fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

<Uppladdad bildlänk>

Gött att veta att det går att lyckas iaf.. jag spammade också F5 men fick i vanlig ordning aldrig ens se en köpknapp.

Tycker ProShops "släpp" är ett skämt. Bättre att pytsa ut korten då och då, ordna någon köfunktion eller bara köra tombola. Detta känns bara som badwill och premierar skalpers med skript framför "vanliga" konsumenter.

Permalänk
§9 reflänk raderad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonisbabonis16:

18 200 på Komplett får räcka. Det kändes saftigt nog

Permalänk

Finns fortfarande kort kvar hos komplett

50+ TUF
https://www.komplett.se/product/1318012/datorutrustning/dator...

28st Ventus
https://www.komplett.se/product/1319049/datorutrustning/dator...

Och åter igen håll er till lagerstatus på 5080/90 ENDAST! Skiter i vad ni tycker om Proshop osv. Då får ni göra en egen tråd där ni kan gnälla istället:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob_To_Computers:

Finns fortfarande kort kvar hos komplett

50+ TUF
https://www.komplett.se/product/1318012/datorutrustning/dator...

28st Ventus
https://www.komplett.se/product/1319049/datorutrustning/dator...

Och åter igen håll er till lagerstatus på 5080/90 ENDAST! Skiter i vad ni tycker om Proshop osv. Då får ni göra en egen tråd där ni kan gnälla istället:)

Lagerstatus på Ventus är samma som för 24h sen, så de har sålt 0 Ventus på ett helt dygn. Efterfrågan är helt död.

Permalänk
Medlem

PNY GeForce RTX™ 5080 16GB ARGB OC
3st kvar, leverans 9 mars. Beställ inom 12 tim 10 min
Amazon

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 OC
3st kvar, leverans 13 - 15 mars.
Amazon

Edit:

Visa signatur

Monitor: |Samsung Odyssey G9, 49", 1000R curved| 2x Lenovo 32" |

PC: AMD Ryzen 9800X3D | Gigabyte GeForce RTX 5080 AERO OC SFF | ASUS X870-P Prime WIFI | Kingston Fury Beast RGB DDR5 6000MHz | Lian Li O11 Dynamic EVO White | Samsung 990 PRO M.2 NVMe 2TB |

Laptop: ASUS ROG Strix Scar III G731GV | i7 (9750H) | RTX 2060 6 GB | 16GB DDR4 3200 MHz | 14.568 kg | xD

Permalänk
Medlem

Beror säkertligen på priserna, inte på att intresset inte finns. Den svarta versionen Ventus oc är egentligen ett msrp-kort och det är en saftigt extrakostnad för att få den i vitt. Om man drar i prisintervallreglagen på Komplett ser man att den svarta Ventus visserligen inte är msrp-kort längre där (har höjts med ca 2400 kr), men den är det på t ex Inet

Sen är dessa modeller på Komplett 1000 kr dyrare än hos Inet och detta från ett redan högt prisläge. Hos Elgiganten kan man förresten beställa Ventus 3 oc i vitt för 1500 kr mindre (16990 kr, ska komma in den 17:e)

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Är säkert för priset är saltat rejält men sen går väll Ventuskorten varma och lever om väldigt mycket när de bara är ett 2slots kort.