Actina speldatorerna (från fyndtråden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Av de som finns i lager så är varenda FBA. Inklusive min dator med 4080S för 18k.

Zapa i tråden har summerat det bra. Det är SBA och inte FBA på dom produkter som förekommit i denna tråd.

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/ACTINA-I5-14400-16GB-1TBSSD-RTXA4000/dp...

ACTINA WS I5-14400/16GB/1TBSSD/RTXA4000/600W/W11P

9164:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

1. Konsensus verkar väl vara att kylaren är böjd för att kylaren är tung och har inte klarat transporten. Det är nog ingen som har varit inne och snokat i paketet, bara att den skadats i transporten. Detta har hänt med flera av den modellen av kylare i tråden.

2. Lådan är ursprungslådan för chassiet. Självklart är den genomskinliga tejpen uppskuren. För Actina har tagit ur allt, monterat, och lagt tillbaka i lådan.

3. Det ser ut som att din är skickad i chassielådan, utan mer emballage. Andra har fått den kartongen i en annan kartong, med Actina tryckt på utsidan. Det enda som medföljde av övrigt emballage var kartongen till moderkortet. Den kartongen innehöll lite småkablar och papper och jag tror en DVD... Tyvärr fick man inte med lådorna till övriga komponenter. Vilket hade varit trevligt.

Men eftersom du har pappret med listan på komponenter, som låg i moderkortslådan (för andra), så borde lådan inte bara "kommit bort"... För då hade väl pappret också kommit bort. Alla papper låg i moderkortslådan. Så någonstans måste ett val gjorts att inte skicka med kartongen till moderkortet. Har du några andra papper än listan på komponenter? T.ex. manualen till moderkortet.

Precis, verkar inte varit nått fuffens. Var bara jag som var lite paranoid efter att ha läst i den här tråden... Bara en böjd kylare och saknad strömsladd. Pappret med komponenter låg i chassilådan, ingen annan låda medföljde. Ska väl inte klaga då jag fick 2000 tillbaka. Det kanske en lite böjd kylare (och en strömsladd som jag kan köpa för en hundring) kan vara värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piscis:

Precis, verkar inte varit nått fuffens. Var bara jag som var lite paranoid efter att ha läst i den här tråden... Bara en böjd kylare och saknad strömsladd. Pappret med komponenter låg i chassilådan, ingen annan låda medföljde. Ska väl inte klaga då jag fick 2000 tillbaka. Det kanske en lite böjd kylare (och en strömsladd som jag kan köpa för en hundring) kan vara värt.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nucky:

Man får ej med Windows på Actina burkarna...

I WS-burken så var det med en äkta Windows 11 Pro-licens i alla fall.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Haha...min dator blev levererad med saknad CPU, lös CPU-kylare, lös lucka, deformerade fästen för luckan och en massa lösa skruvar/muttrar.

Tur att man handlade via Amazon...😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Haha...min dator blev levererad med saknad CPU, lös CPU-kylare, lös lucka, deformerade fästen för luckan och en massa lösa skruvar/muttrar.

Haru bilder på eländet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Fan inte igen... Skandal.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Vilken beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Haru bilder på eländet?

https://tinypic.host/image/IMG20250311194555.3VJxwU
https://tinypic.host/image/IMG20250311194537.3VRBg2
https://tinypic.host/image/IMG20250311192524.3VRDK4
https://tinypic.host/image/IMG20250311191732.3VR2zf

Jävligt synd...gillar annars bygget överlag, förutom det som saknas/sönder.

Skrivet av wootz91:

Vilken beställde du?

Den med 4080S för 18k!

Permalänk
Medlem

Inga RAM minnen heller nu märker jag...😂

Det var så mycket annat som saknades att jag inte tänkte på det.

Fattar inte varför man lät bli GPUn som är det mest värdefulla!

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa, du saknar NVMe också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Låt mig gissa, du saknar NVMe också?

Ahh...ännu en sak jag inte tänkte på, givetvis är båda M2-slotten tomma.

Permalänk
Medlem

Amazons kundtjänst är stängd, så får kontakta dem imorgon...Blir det att jag måste skicka tillbaka en datorlåda där hälften av komponenterna saknas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Amazons kundtjänst är stängd, så får kontakta dem imorgon...Blir det att jag måste skicka tillbaka en datorlåda där hälften av komponenterna saknas?

Japp, dom kommer vilja ha tillbaka skrotet. Du kan ju nämna att detta är inte första gången det händer och att dom bör se över sina transportled. Sen kommer du såklart inte få så mycket gehör för denna klagan, men lika bra att nämna det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Japp, dom kommer vilja ha tillbaka skrotet. Du kan ju nämna att detta är inte första gången det händer och att dom bör se över sina transportled. Sen kommer du såklart inte få så mycket gehör för denna klagan, men lika bra att nämna det.

Jag tänker att fler komponenter kan bli stulna under tillbakaresan...aja så länge jag får tillbaka pengarna. :/

Permalänk
Medlem

Någon drar garanterat in en hacka på att sno dessa cpuer... synd att det inte tas mee seriösr ifrån amazons sida bara vad man antar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Jag tänker att fler komponenter kan bli stulna under tillbakaresan...aja så länge jag får tillbaka pengarna. :/

Vore ju tråkigt om grafikkortet råkade försvinna..

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Ah jag vet, och risk för pajjad gpu också med en aio som flyger runt. Men det verkar amz skita i, det gjorde dom iaf vid returen av min med ett xtx kort i.

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Vore ju tråkigt om grafikkortet råkade försvinna..

Vore också omoraliskt och olagligt att sno och ljuga... 😔

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Inga RAM minnen heller nu märker jag...😂

Det var så mycket annat som saknades att jag inte tänkte på det.

Fattar inte varför man lät bli GPUn som är det mest värdefulla!

Det är säkert lättare för den som snor sakerna att smussla undan mindre komponenter; minnen, CPU och nvme-diskar kan du stoppa i fickorna, men inte en GPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Det är säkert lättare för den som snor sakerna att smussla undan mindre komponenter; minnen, CPU och nvme-diskar kan du stoppa i fickorna, men inte en GPU.

Sant!

Men försäkringspremien lär väl skjuta i taket för Actina? Jag antar att stölderna sker någonstans i Polen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Sant!

Men försäkringspremien lär väl skjuta i taket för Actina? Jag antar att stölderna sker någonstans i Polen.

Nej. Dom har inget med detta att göra.

Permalänk
Medlem

Jäklars! Handlar massor på Amazon, aldrig någonsin vart med om liknande!
Har senaste tiden också tittat på en av Actinas datorer speciellt en med ett rtx4090 och i7 14700kf, de sänkte precis igår priset till 37k på denna och tyckte det kanske var värt, men nu törs jag absolut inte beställa.

Sjysst att denna tråd fanns! Tack alla

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Fick min WS igår och den hade tydligen också en trasig kylare...

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Medlem

Vilken speditör hade denna senaste sönderplockade datorn? UPS har vi ju ett antal fall av i tråden som råkat ut för detta, och tror en Airmee faktiskt. Finns även vissa datorer som har reviews från andra länder som beskriver likadant öde. Men hur det kan fortgå nu flera månader senare är synd och märkligt.
Tror anledningen till att GPUn blir kvar är för att den är för skrymmande och inte går ner i bakfickan liksom. Större risk för upptäckt med en sån klump när man lämnar för dagen.

Verkar som alla datorer med dessa Ax000-GPUer med den CPU-kylaren kommit mer eller mindre böjda. För veka/mjuka rör och tung kylare.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem

Amazon skickade snabbt en ny dator, och denna gång så var allt i ett perfekt skick! För priset så är det inget annat än 10/10, schysst chassi/kabeldragning också!

Satte in 64 GB ram (från Elgigantens erbjudande) och ett 3 TB NVME SSD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Amazon skickade snabbt en ny dator, och denna gång så var allt i ett perfekt skick! För priset så är det inget annat än 10/10, schysst chassi/kabeldragning också!

https://i.ibb.co/0pyB8nLH/IMG20250401173435.jpg

Satte in 64 GB ram (från Elgigantens erbjudande) och ett 3 TB NVME SSD!

Grattis!

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om priset på denna? Känns ganska prisvärt.
Dator

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är imponerad över byggena som Actina levererar generellt. Kabeldragning som är riktigt bra.