Äldre men snygg dator - GTX 1070 + i7 6700k Säljes i Stockholm
Hej! Det är nu dags att sälja min äldre trogne dator efter att ha uppgraderat till en ny. Den är fullt fungerande utan några noterbara fel och aldrig överklockats, specs är som följande:
Kärnkomponenter:
- Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX TG Galaxy Silver
- MOBO: ASUS Z170-A
- Processor: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
- Processorkylning: Corsair H100i PRO RGB
- Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW Gaming
- PSU: EVGA Supernova G2 750W
- RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Dominator
- SSD: Samsung 850 Evo Series 250GB
- HDD: Seagate Barracuda 2TB
Fläktar, styling (originalfläktar till chassi samt processorkylningar byttes ut för bättre noise/performance ratio):
- Front intakes: 2x Fractal Design Venturi HF-14 140mm Svart
- Back Exhaust: Corsair Air series AF140 Quiet edition
- Fläktar för radiator: Corsair Air series SP120 Quiet edition PWM 2-pack
- Cablemod kit specifikt för PSUn i datorn med vita sleevade kablar ingår
- NXZT HUE+ RGB slingor.
- Fläktringar i blå och röd för extra styling till Corsair fläktarna.
Övrig info:
Som nämnt innan har inget överklockats. RAM minnet har kört på stock speed, helt enkelt för att jag var relativt casual och behövde aldrig dra upp den till 3200Mhz, så jag rekommenderar köparen att testa stabiliteten för denna.
Alla delar är inköpta 2016 förutom vattenkylaren som jag fick ny via Inet i 2019 då pumpblocket på den gamla dog. utöver detta har den aldrig haft något problem hårdvarumässigt.
För att modernisera datorn lite rekommenderar jag köparen att införskaffa en M.2 drive som är kompatibel med moderkortet. När jag byggde datorn var sådant fortfarande väldigt dyrt och därmed köptes det inte.
Jag har kvar originallådor till samtliga delar och även datorlådan med frigolit för enklare transport av datorn i sin helhet. Speaking off så kör jag endast avhämtning pga vikten av datorn. Jag finns i Trångsund drygt 15 min från Stockholm City med bil.
Kör budgivning fram till torsdag kväll, lyckat till och hojta till om det är några mer frågor!
Mvh,
Ramon