Permalänk
Medlem

8999kr på Inet och fler än 50 i lager.

Håller med om att det känns lite olustigt att Swec inte skrivit mer om detta.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Undrar också över varför det inte finns en recension!

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Solklart bästa allround cpun.
Men rätt klart det inte blev en "kioskvältare" alldeles för dyr för de flesta, och att behovet inte är så stort att ha "bäst på allt" cpu typ.

Inet har sålt 3st 9900X3D
9950x3d har haft 50+ i lager hela tiden.

Inte samma hysteri som GPUer iaf så vill man ha är det ju skönt att slippa stressa om få tag på en.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

För att dämpa spekulationerna lite: Test är på g! Vi valde att bränna igenom fler 9070 XT-kort från partnertillverkare i stället för att fokusera på 9950X3D. Bedömde att intresset var oväntat svalt för processorn och intresset var högre för grafikkorten, helt enkelt. Kan inte säga när det blir publicering, men senare i veckan i alla fall. Stay tuned!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

För att dämpa spekulationerna lite: Test är på g! Vi valde att bränna igenom fler 9070 XT-kort från partnertillverkare i stället för att fokusera på 9950X3D. Bedömde att intresset var oväntat svalt för processorn och intresset var högre för grafikkorten, helt enkelt. Kan inte säga när det blir publicering, men senare i veckan i alla fall. Stay tuned!

Hade ju varit klädsamt om ni hade flaggat för det innan. Jag vet inte hur många gånger jag kollade efter en test på SweC innan jag till sist sökte mig till andra sajter. Oftast var det någon krönika om "Årets lanseringar..." / aka "Det var bättre förr" som hamnade överst.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av Dragnet:

Hade ju varit klädsamt om ni hade flaggat för det innan. Jag vet inte hur många gånger jag kollade efter en test på SweC innan jag till sist sökte mig till andra sajter. Oftast var det någon krönika om "Årets lanseringar..." / aka "Det var bättre förr" som hamnade överst.

Krönikor gör vi separat från test, inte på bekostnad av, men jag förstår ändå känslan. Det har varit en riktigt GPU-tung månad, men det lättar snart. Separat från det sitter jag med prestandaindexet och lägger in de grafikkort som vi på redaktionen och ni medlemmar anser är allra viktigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Det kan ju vara ett NDA datum i usa och ett i europa. Att Swec inte skrivit något alls om det tyder på att de fortfarande är under NDA.

Det tvivlar jag starkt på, det är alltid samma tid annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Vad är vitsen med att släppa det senare? Det är ju inte så att ni sparat tid på att vänta? Jag har redan hittat recensioner på andra sajter så för min del kan det kvitta nu. Fokusera istället på ännu ett grafikkort att testa! Det finns ju säkert en del ni inte testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Så alternativa kylare/pcb till en GPU ni redan har testat bedömdes vara av högre intresse än vad som på förhand verkade vara den kompromisslösa varianten av den bästa spelprocessorn?

Nominerar detta till årets felbedömning.

Skrivet av Rosenvik:

Krönikor gör vi separat från test, inte på bekostnad av, men jag förstår ändå känslan. Det har varit en riktigt GPU-tung månad, men det lättar snart. Separat från det sitter jag med prestandaindexet och lägger in de grafikkort som vi på redaktionen och ni medlemmar anser är allra viktigast.

Och nu är prestandaindex över äldre GPUer viktigare än CPUn som troligen kommer att sitta i många kompromisslösa system ihop med RTX5090? Det är ju lite som att ni skulle sagt i januari att ”vi väntar en vecka med test av RTX5090 för att hinna få in fler äldre GPUer i prestandaindex, 5090 är så dyr att det bara är få som har råd ändå”.

Skrivet av dblade:

Vad är vitsen med att släppa det senare? Det är ju inte så att ni sparat tid på att vänta? Jag har redan hittat recensioner på andra sajter så för min del kan det kvitta nu. Fokusera istället på ännu ett grafikkort att testa! Det finns ju säkert en del ni inte testat?

Samma här, läst på andra ställen och CPUn kommer hem idag så redaktionen missade verkligen tåget här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Alla köper in en CPU samma vecka som den lanseras. Många kommer köpa CPUn om 2 veckor, månader eller år, för dom spelar det ingen roll om recensionen var någon dag sen.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av dblade:

Halloj! Recensionen kommer att vara aktuell så länge produkten finns till försäljning. Visst finns det en stor andel entusiaster som köper processorer dag 1, men det representerar inte alla läsare.

Skrivet av fsp:

Så alternativa kylare/pcb till en GPU ni redan har testat bedömdes vara av högre intresse än vad som på förhand verkade vara den kompromisslösa varianten av den bästa spelprocessorn?

Nominerar detta till årets felbedömning.

Och nu är prestandaindex över äldre GPUer viktigare än CPUn som troligen kommer att sitta i många kompromisslösa system ihop med RTX5090? Det är ju lite som att ni skulle sagt i januari att ”vi väntar en vecka med test av RTX5090 för att hinna få in fler äldre GPUer i prestandaindex, 5090 är så dyr att det bara är få som har råd ändå”.

Vi gjorde den redaktionella bedömningen att RX 9070 XT-varianter var av störst intresse. Det baserar vi på flera faktorer, bland annat på läsningsstatistiken för tidigare nyheter och artiklar. Med det sagt är processorn inte på något sätt ointressant, tvärtom!

Prestandaindexet blir som allra viktigast under launchfönstret för nya grafikkort. Visst är det spännande att se siffrorna på hur nya kort presterar, men läsare vill ställa dessa mot just sina grafikkort för att se hur en uppgradering uttrycker sig i just deras fall. Därför behöver vi bredda indexet, så att det representerar majoriteten av läsarnas hårdvara. Det kanske inte är behjälpligt för just dig, men det har eftersökts av många. Det var rentav en av de mest återkommande frågorna under RTX 50-testen.

Permalänk
Medlem

Är recensionen för 9950X3D försenad?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 128 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av Sir_Manfred:

Är recensionen för 9950X3D försenad?

Den torde komma i morgon! Finishing touches på artikeln samt fotografering i morgon förmiddag.