Switch 2-leveranser redan igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

7000kr bara för ett spel?

Själv äger jag 25st Nintendo Switch spel och ser nog fram mot att få spela dem även på Switch 2.

Samtidigt är det ju bra med självkännedom,
det finns väl runt 500 spel på gamepass vid det här laget och jag spelar nog en handfull, men kan nog nöja mig med ett par per år.

Kostnaden för att spela över huvud taget på PC, switch etc är väl ganska konstant oavsett ett eller 50 spel,
men om det är den som är problemet så kan iaf du sälja några av dina spel på switch då andrahandsvärdet verkar vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

7000kr bara för ett spel?

Själv äger jag 25st Nintendo Switch spel och ser nog fram mot att få spela dem även på Switch 2.

Det är enkelt, Nintendo kommer sannolikt släppa ett högprofilsspel ihop med konsolen, för att de inser att hårdvaran inte kommer sälja sig själv vidare bra. Ett nytt Mario Kart 9(?) skulle kunna få fart på försäljningen. Så ja, släpper de ett nytt Mario Kart blir det ju runt 7000 kr för konsol, spel och kontroller (om man nu inte kan använda befintliga). Släpper de dock bara hårdvara och något random spel, eller kanske till och med gör det nya högprofilsspelet spelbart på Switch, ja då lär vi inte köpa Switch 2.

Visst har vi andra spel, men de är redan genomspelade, och de fungerar dessutom bra på Switch 1 som vi redan har.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ungarna vill ha en Switch men inte köpt någon.. Är det så nära till switch 2 så känns de lika bra o vänta lite till..! Hoppas priset är oförändrat.

Priset komme tyvärr ligga runt 5000kr +-800 något skull ja tro iaf när man läser om rykten så 🤷🏼‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghuntax:

Priset komme tyvärr ligga runt 5000kr +-800 något skull ja tro iaf när man läser om rykten så 🤷🏼‍♂️

Låter som de inte bara blir en julklapp till barnen utan till hela familjen isåfall xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Låter som de inte bara blir en julklapp till barnen utan till hela familjen isåfall xD

Ja iaf va ryktern säger så. Många säger 400 eller 499 dollar men sett pris på 6500kr också 🤷🏼‍♂️