Permalänk
Avstängd

Asus K52F uppgradera

Hej jag har en Asus K52F Laptop och jag har uppgradera, Hårddisk ram och,nu vill jag uppgradera Cpu jag såg en guide på youtube https://youtu.be/akZjgwV6z_8?si=m2QFbm0-MW3ogjLy.
Kan nån hjälpa mig så jag köper den bästa cpu till den laptopen?, nån som vet finns många att välja mellan.Mvh Alex

Visa signatur

Mvh Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex800717:

Hej jag har en Asus K52F Laptop och jag har uppgradera, Hårddisk ram och,nu vill jag uppgradera Cpu jag såg en guide på youtube https://youtu.be/akZjgwV6z_8?si=m2QFbm0-MW3ogjLy.
Kan nån hjälpa mig så jag köper den bästa cpu till den laptopen?, nån som vet finns många att välja mellan.Mvh Alex

Min första fundering är varför? En så pass gammal maskin kommer nog va slö oavsätt.

För just den sockeln så är det bästa du kan köpa en Intel Core i7-3940XM, sen om det finns stöd för den i bios är en helt annan femma dock.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

Ok finns det nåt sätt att kolla upp det?

Visa signatur

Mvh Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex800717:

Ok finns det nåt sätt att kolla upp det?

Ytterst tveksamt, försök hitta någon video på youtube där dom gjort det typ. Inget dom direkt marknadsför utöver dom cpuer datorn kunde köpas med.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

Är inte intelcore i7-920xm det bästa jag kan ha i den? Jag har ju uppgradera Rqm och hårddisk den är ju x2 snabb nu.
Om jag uppgradera cpu kommer det påverka hastigheten nåt?

Visa signatur

Mvh Alex

Permalänk
Avstängd

Jag har kollat lite på det och Bästa Uppgradring Cpu är Intel Core i7-640M. Hoppas att bios 218 funkar.

Visa signatur

Mvh Alex

Permalänk
Avstängd

Kan man köpa dator delar här också på sweclockers?

Visa signatur

Mvh Alex

Permalänk
Medlem

Lägg in en köpes annons. Annars får du leta på blocket, tradera eller kanske Aliexpress

Permalänk
Medlem

Jag har uppgraderat en HP 8540W från i5 540M till i7 640M. Det var ganska lätt om man bara är noggrann och inte stressar. Kolla youtube när du skruvar så brukar det inte vara några problem. Ökning i prestanda vet jag inte få den används så sällan. Gjorde det mest för att det var kul.

Permalänk
Avstängd

Ok men jag har en Intel Core i3 370M i nu så jag tror jag kommer märka lite,Gjorde stor skillnad när jag uppgradera till en ssd disk, Jag skulle behöva 16 i ram också har 6nu men när jag prova lägga i mera så gick det inte.

Visa signatur

Mvh Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex800717:

Ok men jag har en Intel Core i3 370M i nu så jag tror jag kommer märka lite,Gjorde stor skillnad när jag uppgradera till en ssd disk, Jag skulle behöva 16 i ram också har 6nu men när jag prova lägga i mera så gick det inte.

Du får nog nöja dig med 8gb. Två stycken 4gb. Var noga med att det skall vara DDR3 ej DDR3L

Permalänk
Medlem