Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Vad tycker ni om lurarna som kört den en längre tid nu?

Tycker dem funkar okej, trodde ljudkvalitén skulle vara lite vassare men funkar helt ok förutom att det piper i ena hörluren när jag laddar dem och att om man har ett spel igång eller youtube klipp och går utanför bluetooth gränsen så har apparna en tendens att krasha, lite segt om man bara ska gå på toa snabbt i ett game tex.

Är rätt nöjd med batteritiden förövrigt

Någon som vet om det är hyfsat enkelt att byta batterier när de börjar bli dags?

Visa signatur

RTX 5080, i9 13900k, Kingston FURY Beast DDR5 6000MHz, Seasonic 1000w, Odyssey Neo G8, Kingston KC3000

Permalänk
Medlem

Jag har haft dessa i ett halvår eller så nu och är generellt rätt nöjd. Batteritiden är grym och ljudet är väldigt bra. Använder huvudsakligen till spel.

Tycker även de sitter bekvämt med orginalkuddar. Köpte även de extra kuddarna med kylgel eller vad det nu kallas (finns länkar i tråden), men eftersom de är lite bredare lyckas jag inte få en bekväm passform med dessa.

Om man använder Nvidia Replay för att spela in spel sekvenser så är det lite trixigt att lösa så man får in både spelljud och discord. För detta behövde jag ställa in så chattkontrollen av aktiverades. I övrigt så påpekas det att mikrofonen är väldigt låg för andra att höra. Framförallt är den väldigt känslig på placering, det gäller att man har den nära munnen...

Permalänk
Medlem

Funderar på att slå till på ett par. Velar lite mellan Xbox eller PS varianten.
Vad jag förstått är Xbox varianten den mer kompatibla, då den ska fungera med PS med men inte tvärtom.
Vet någon om PS varianten fungerar med Steam Deck? Den är mer lik Xbox än PS, därför jag undrar.
Hittat en PS variant till riktigt bra pris, men kommer de inte bara kompatibla blir det Xbox varianten.
PS5an har stöd även den för Dolby Atmos nu, det kanske inte påverkar något dock?

Permalänk
Medlem

Jag har nu tredje paret hemma, med samma problem som dem andra.
Tal är väldigt dominant på högersidan, musik,poddar och film även när ljudet borde från vänster kommer talet från höger.
Har resetat, testat telefon, två datorer allting med samma resultat, uppdaterat firmware. Någon som haft liknande eller är det bara att ge upp på dessa lurarna?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Haft mina i 1 år nu och är fortfarande imponerad av batteritiden. Ljudet för att vara ett "gaming headset" är riktigt bra. Hade problem med att automatisk avstängning inte fungerade som det skulle men efter senaste uppdateringen av mjukvaran fungerar det igen, annars inga problem.

Enda jag kanske kan störa mig på lite är att dom blir lite tunga på huvudet efter några timmars användning men för övrigt dom bästa lurarna jag har haft med inbyggd mic, behöver inte ens koppla in den externa micen utan det fungerar kanon med den inbyggda.

Gillar också att jag kan koppla den till min telefon, spelkonsol och mitt mediacenter via BT.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Jag har nu tredje paret hemma, med samma problem som dem andra.
Tal är väldigt dominant på högersidan, musik,poddar och film även när ljudet borde från vänster kommer talet från höger.
Har resetat, testat telefon, två datorer allting med samma resultat, uppdaterat firmware. Någon som haft liknande eller är det bara att ge upp på dessa lurarna?

Testat sätta lurarna åt fel håll så det inte är din hörsel?

Har inte det problemet med mina tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Testat sätta lurarna åt fel håll så det inte är din hörsel?

Har inte det problemet med mina tyvärr.

Japp det med och då kommer ljudet ifrån vänster istället dominant. Så sjukt segt :/

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Kollat så att V/H kanalerna är satt på samma volym i windows?
Om du redan gjort det, då kan workaround vara att sätta dom i ojämna nivåer så att problemet jämnar ut sig.
Dvs om problemet i sig är att det endast är ojämn ljudnivå.

Oddsen att alla 3 har exakt samma problem på samma maskin är ju ganska låg känns det som.

Edit: För du har väl stängt av all "Audio enhancements" och "Spatial sound" i windows med va? Har för mig att dom kunde orsaka konstigheter med Maxwell.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ghaan:

Kollat så att V/H kanalerna är satt på samma volym i windows?
Om du redan gjort det, då kan workaround vara att sätta dom i ojämna nivåer så att problemet jämnar ut sig.
Dvs om problemet i sig är att det endast är ojämn ljudnivå.

Oddsen att alla 3 har exakt samma problem på samma maskin är ju ganska låg känns det som.

Eller någon främmande makt som avlyssnar ena kanalen så det blir obalans?
Kan vara lite allt möjligt.

Permalänk
Medlem

Har lite beslutsångest, skulle vilja ersätta en hörlur som gick sönder som användes för läggdagslyssning och TV live shows typ Idol, Melodifestivalen och liknande (för bättre ljud än vad soundbaren ger).

Men funderar också samtidigt om jag kanske skulle även använda dessa vid distansarbete för att få mera användning för dem och slippa släpa med mig mitt jobb headset (Plantronics Voyager Focus 2) så kanske man får lite uppgraderat ljud man kan lyssna med mellan varven också, däremot upplever jag jobb headsetet som relativt ok ljud för att vara jobbheadset i den prisklassen men iaf, underlättar säkert en del också.

Har ju redan ett Audeze Mobius men om jag ska va ärlig gillar jag inte dessa så värst mycket främst pga designen/konstruktionen, plastig, ganska klumpig och tung samt ljudmässigt var jag inte imponerad av soundstagen/imaging (vet ej vad detta kallas på svenska), lät lite väl instängt och "inne i huvudet" så att säga och nu jämför jag mot flertal stängda lurar i prisklassen 1000 - 2500 kr typ så inte mot några bra öppna lurar heller.

Är osäker om just Maxwell är rätta valet för mig, konstruktionen och materialet gillar jag säkert bättre men den är ju fortfarande stor, klumpig och tung vilket inte är kanske det bästa valet för just att lyssna i sängen med huvudet vilandes på kudden och det att jag prioriterar just soundstage/imaging möjligheter då jag lyssnar på ASMR och live shows, där mina förra AIWA Arc-1 lurar som gick sönder var dess kanske starkaste punkt, lät som man satt mitt bland publiken då man kollade på Idol och Melodifestivalen.

Däremot är svårt att hitta bra alternativ också då man vill kunna koppla både till dator och telefonen samtidigt och ha någorlunda bra ljud och mikrofon...

ASUS Delta 2 tycks vara någotsånär ok headset förövrigt som stöder många funktioner och relativt ok mic och ljudkvalité och ganska bra komfort (inte så värst tungt) men har lite fördomar mot RGB gaming headset.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Någon som testat Audeze Maxwell och Sennheiser Momentum 4 Wireless och skulle kunna ge någon som har beslutångest mellan dessa någon info?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Någon som testat Audeze Maxwell och Sennheiser Momentum 4 Wireless och skulle kunna ge någon som har beslutångest mellan dessa någon info?

Jag har båda. Är det något speciellt du undrar? Vad ska du använda lurarna till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Bytte precis från Maxwell till Momentum. Momentum är bättre på typ alla sätt förutom mic (som är dålig på Maxwell oavsett) och latens. Men latensen blir bra med Aptx LL. Hatade hur Maxwell satt på huvudet, dessutom knakade det en massa efter några månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Jag har båda. Är det något speciellt du undrar? Vad ska du använda lurarna till?

Spelande framför tv, dock enbart med Bluetooth ej dongle då min Cp lg C1 inte stöder ljud genom usb, grrrrrr

Skrivet av Leyer:

Bytte precis från Maxwell till Momentum. Momentum är bättre på typ alla sätt förutom mic (som är dålig på Maxwell oavsett) och latens. Men latensen blir bra med Aptx LL. Hatade hur Maxwell satt på huvudet, dessutom knakade det en massa efter några månader.

Hm,, aptx ll är bara med usb donglen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Spelande framför tv, dock enbart med Bluetooth ej dongle då min Cp lg C1 inte stöder ljud genom usb, grrrrrr

Hm,, aptx ll är bara med usb donglen eller?

Ja med Creative BT-W5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Ja med Creative BT-W5.

hm, är väll samma med Audeze Maxwell antar jag, kanske får nöja mig med att köra med dongel på Playstation 4,5 och dator,
film o liknande märker jag då ingenting i fördröjning med mina nuvarande Jabra Elite 4 så antar det funkar bra med både Maxwell och Sennheiser eller så är jag bara jävla dålig på att märka av lagg.

Permalänk
Medlem

Har ett par Sennheiser HD6XX och en Modmic (USB), men är trött på kablarna. Sökte runt efter trådlösa headset och Audeze Maxwell seglade upp som ett huvudalternativ.

Är det någon som kan kommentera om Maxwell's idag? Har läst att några drabbats av kanal-obalans och trasslig mikrofon. Detta kanske rättats till genom uppdaterad mjukvara? Hur står sig Maxwell mot exempelvis Steelseries Arctis Nova Pro?

Lurarna kommer att användas till spel/discord (PC) och Teams vid hemarbete.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Har ett par Sennheiser HD6XX och en Modmic (USB), men är trött på kablarna. Sökte runt efter trådlösa headset och Audeze Maxwell seglade upp som ett huvudalternativ.

Är det någon som kan kommentera om Maxwell's idag? Har läst att några drabbats av kanal-obalans och trasslig mikrofon. Detta kanske rättats till genom uppdaterad mjukvara? Hur står sig Maxwell mot exempelvis Steelseries Arctis Nova Pro?

Lurarna kommer att användas till spel/discord (PC) och Teams vid hemarbete.

Har haft mina i drygt ett år och inga problem med obalans eller mikrofon och ljudet är fortfarande fantastiskt. Dock så upplever jag dem som väl tunga, känner mig stel och trött i nacken efter sessioner längre än en timme. Sen är jag rätt stel till att börja med och en bit över 40 så det spelar säkert in, men om man jämför med mina Sony wh-1000xm3 så är det som natt och dag i hur avslappnat det är att bära dem. Jag personligen skulle inte rekommendera att sitta med dem en hel arbetsdag om du tänker ha dem kontinuerligt för att lyssna på musik och sådant också mellan mötena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Har haft mina i drygt ett år och inga problem med obalans eller mikrofon och ljudet är fortfarande fantastiskt. Dock så upplever jag dem som väl tunga, känner mig stel och trött i nacken efter sessioner längre än en timme. Sen är jag rätt stel till att börja med och en bit över 40 så det spelar säkert in, men om man jämför med mina Sony wh-1000xm3 så är det som natt och dag i hur avslappnat det är att bära dem. Jag personligen skulle inte rekommendera att sitta med dem en hel arbetsdag om du tänker ha dem kontinuerligt för att lyssna på musik och sådant också mellan mötena.

Tänkte inte på vikten, 500g är rätt mycket. Mina HD6XX och Modmic väger 170g tillsammans. Måste nog ta mig till en Hifi-kubbenbutik och testa innan köp. Tack för input

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850