Snart får Discord reklam i mobilappen

Permalänk
Melding Plague

Snart får Discord reklam i mobilappen

Du ska få olika belöningar för att titta på reklamsnuttarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom blir bara mer lukrativa för uppköpare nu med andra ord…..om det här går åt pipan så har vi iaf irc kvar.

Permalänk
Medlem

Hurrah! Åh vad jag har längtat! :^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Dom blir bara mer lukrativa för uppköpare nu med andra ord…..om det här går åt pipan så har vi iaf irc kvar.

The enshittification must continue!

Permalänk
Medlem

Discord in Early Talks With Bankers for Potential I.P.O.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Låt skitifikationen börja!

Permalänk
Medlem

Äntligen...?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Då kommer det nån ny chat snart då?😅

Permalänk
Medlem

Jahopp, dags att leta efter en ersättare då.... att företagen aldrig lär sig....

Permalänk
Medlem

Jahopp, vad finns det för alternativ till Discord? Fan man borde skapa nått sånt och bara tvärvägra reklam. Visst, finansiering är ett måste men det finns ju premium som Nitro och det borde fan räcka där tycker jag.

Permalänk
Skrivet av mrpijey:

Jahopp, dags att leta efter en ersättare då.... att företagen aldrig lär sig....

Tillbaka till teamspeak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiskeyBent:

Tillbaka till teamspeak?

Använde aldrig TS utan gick från ICQ -> Trillian -> MSN -> Skype -> Discord. Men vi behöver en ny ersättare nu med nåt nytt som funkar. Någon som tror Discord finns kvar om 10 år?

Permalänk
Medlem

Har försökt övertyga gubbarna att byta till Revolt, kanske blir det fart nu. Både open source och europeiskt.

Permalänk
Medlem

Gå in i inställningar på telefonen.
Under network settings gå in på private DNS och fyll i:
dns.adguard.com
Nu slipper ni reklamen.

Obs! Reklamlänkar osv kommer inte fungera men om man vill följa en sån så är det bara att gå in under settings och ändra tillbaka till auto.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Slutet är nära alltså. Dags för FOSS-alternativ att ta över.

Permalänk
Medlem

Använder knappt discord på mobilen som tur är.
På datorn har jag aldrig sett någon reklam efter det lanserats så där spelar det ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Använder knappt discord på mobilen som tur är.
På datorn har jag aldrig sett någon reklam efter det lanserats så där spelar det ingen roll.

Du har alltså aldrig sett följande popup på PC? Dyker upp nere vid din profil / mute-knapparna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du har alltså aldrig sett följande popup på PC? Dyker upp nere vid din profil / mute-knapparna.
<Uppladdad bildlänk>

Hm. Aldrig sett ;O
Har inte sett något alls med några promotions / quester i discord i windows.

Permalänk
Medlem

Känns som att kritiken är överdriven, jag har aldrig sett eller stört mig på detta på PC.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Någon som minns XFire? Som även på den tiden kollade speltimmar för spel som inte hade det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Xfire

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS RX 7900 XTX TUF||
Sekundär system: Asus ROG STRIX B760-I, Intel i5 12600k, 32GB DDR5 5600MHz, Asrock Intel B580||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hm. Aldrig sett ;O

Intressant. Får det lite då och då trots Nitro.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

💗💗💗 TeamSpeak 💗💗💗

Permalänk
Skrivet av Vivace:

Någon som minns XFire? Som även på den tiden kollade speltimmar för spel som inte hade det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Xfire

Jag livestreamade WoW rätt flitigt på xfire under TBC tiden i WoW. Brukade ligga på sisådär 1k-3.5k viewers. Detta var när justin.tv existerade men hade nästan en obefintlig användarbas på gaming delen. Många på andra sidan atlanten använde att

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hm. Aldrig sett ;O

Skrivet av Pamudas:

Jag har aldrig heller sett reklam på desktop. Kanske beror på om man spelar spel, tittar på andra som spelar i plattformen eller inte. Jag använder den bara till chat på Geeks mer eller mindre. Om jag skulle börja se reklam som popar upp eller lägger sig någonstans så skulle jag först försöka att köra i webbläsaren med adblock och inte det fungerade skulle jag överväga att skippa Discord.

Synd att det är massan som styr vart saker ska finnas. T.ex nu med discord istället för open source eller messenger/whatsapp som telefon-meddelande app.

Skulle verkligen vilja att någon öppet system tog över, så man t.ex kunde ha sin egen klient som man själv fick konfigurera.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

Ja då är det väl dags för något nytt då.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Diskård har då aldrig varit för mig, tacka vet man Matrix/Element

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vethut:

Jahopp, vad finns det för alternativ till Discord? Fan man borde skapa nått sånt och bara tvärvägra reklam. Visst, finansiering är ett måste men det finns ju premium som Nitro och det borde fan räcka där tycker jag.

Det finns några men tyvärr är det inte relevant just här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiskeyBent:

Tillbaka till teamspeak?

Väntar bara på att TS6 server ska släppas så skärmdelning fungerar på privata servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Jag har inte heller sett någon sådan här reklam på PC eller Android-app (haft Nitro sedan juni 2018).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Det är dags att hitta en ny chattjänst dvs.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör