9070 XT Reaper bytes mot Nvidia

Permalänk

9070 XT Reaper bytes mot Nvidia

Önskar byta mitt 9070XT Reaper mot likvärdig prestanda i det gröna laget, så 4080/5070ti.
Behöver Nvidias inställningar för de spel jag spelar.
Lägger pengar imellan vid dyrare kort.
Allt gott.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet - vad är det för inställningar?
Jag sitter med ett nvidia nu men har sneglat på 90-serien - köpte även jag ett AMD för en tid sen men lämnade tillbaka och köpte ett nvidia istället då jag inte fick mina inställningar i cs att fungera som jag ville

/Daniel

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB - Qnap TS-464 - 40 TB

Permalänk
Skrivet av Ethnic:

Av ren nyfikenhet - vad är det för inställningar?
Jag sitter med ett nvidia nu men har sneglat på 90-serien - köpte även jag ett AMD för en tid sen men lämnade tillbaka och köpte ett nvidia istället då jag inte fick mina inställningar i cs att fungera som jag ville

/Daniel

Sitter på en ultrawide skärm och vill i competitive fps spel tex cs så vill jag kunna skala ner bilden så jag får blackbars. Jag får till det ibland och ibland inte vid samma inställningar, med nvidia hade jag inte de här problemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpangoeselite:

Sitter på en ultrawide skärm och vill i competitive fps spel tex cs så vill jag kunna skala ner bilden så jag får blackbars. Jag får till det ibland och ibland inte vid samma inställningar, med nvidia hade jag inte de här problemen.

Då förstår jag dig precis - fick inte heller till blackbars - därav lämnade jag tillbaka det.
Önskar dig lycka till och hoppas du hittar någon som vill byta

/Daniel

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB - Qnap TS-464 - 40 TB