Mitt psn konto hackat av Sony

Permalänk
Medlem

Påminner om mitt strul jag haft med EA-supporten. Mitt konto blev hackat, dom böt mail och lösen på det varpå jag skapade ett nytt konto för att kunna kontakta supporten, detta gjorde att supporten inte längre kunde hitta mitt konto för att jag hade gjort ett nytt med den mail-adressen.

Jag skickade en länk till dom där man såg origin-id't på mitt då hackade konto och frågade om dom inte kunde se det, men på grund utav integritet kunde jag inte få tillbaka mitt konto?

Jag handlar inte längre någonting av EA. Om man inte ens kan få tillbaka ett hackat konto med skäl av tjyvens integritet så finns det inte mycket att hämta hos det bolaget.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Då borde det fortfarande gå för vederbörande att ge tillbaka ditt konto såvida Sony inte låste ut personen från ditt.

Om sony haf låst ute honom, vems epostadress står mitt konto på isåfall? Tycker att min gamla mejl borde gå tillbaka isåfall?Skit skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Påminner om mitt strul jag haft med EA-supporten. Mitt konto blev hackat, dom böt mail och lösen på det varpå jag skapade ett nytt konto för att kunna kontakta supporten, detta gjorde att supporten inte längre kunde hitta mitt konto för att jag hade gjort ett nytt med den mail-adressen.

Jag skickade en länk till dom där man såg origin-id't på mitt då hackade konto och frågade om dom inte kunde se det, men på grund utav integritet kunde jag inte få tillbaka mitt konto?

Jag handlar inte längre någonting av EA. Om man inte ens kan få tillbaka ett hackat konto med skäl av tjyvens integritet så finns det inte mycket att hämta hos det bolaget.

Jag är rädd att detta kommer att hända mig också. Sony kan dra åt helvete om jag inte får tillbaka det. Men i mitt fall så har jag skickat bildbevis på när personen som har mitt konto själv säger att det är sony som har gjort fel. Det borde ju räcka som bevis? Sen borde dom ju se att de har dragit pengar från min bank varje månad. Men tråkigt att du blev av med ditt EA konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChriL:

Som jag skrev tidigare så fick han tillbaka sitt egna konto i måndags

Ja, men då är det ju bara att han ger tillbaka ditt konto till dig. Han har ju inloggningsuppgifterna eftersom han har loggat in på ditt konto, så det är ju bara att ge dig dom uppgifterna eller byta mailadress till din korrekta.

Visa signatur

press nu1mlock