Sonen vill köpa sin första egna speldator för sparade pengar. Farsan har inte köpt dator på länge och har inte koll på vad som är prisvärt längre, så jag testar att ta en genväg via Sweclockers för att komma i mål snabbare med inköpet.
Det som behövs är en stationär dator som är relativt tyst och två skärmar, tror han sagt att han klarar sig på 25-tum, men hz var viktigt att det var högt tydligen. Grabben fyller snart 18, så han spelar det mesta, men just nu är det LoL som gäller. Han har en budget på 15.000-ish har pappsen sagt, men i praktiken finns det lite mer pengar att ta av så det kan få kosta lite mer om det blir mer pang för pengarna som man säger.
Jag har inga problem att bygga själv utan ser det som en far och son-aktivitet som kan bli kul snarare.
Då var jag tillbaka igen. Det bidde inget köp senast pga omständigheter. Nu är vi i tagen igen och jag undrar om det är något som hänt sedan sist i ovanstående builds, någon som har ett bättre förslag? Speciellt med tanke på att det blinkar reklam för Kompletts gaming-deals på sidan.
Då var jag tillbaka igen. Det bidde inget köp senast pga omständigheter. Nu är vi i tagen igen och jag undrar om det är något som hänt sedan sist i ovanstående builds, någon som har ett bättre förslag? Speciellt med tanke på att det blinkar reklam för Kompletts gaming-deals på sidan.