Permalänk

MSI Katana laptop startar bara i bland

Hej på er.
Nu behöver jag hjälp.
Har två identiska laptops där den ena bara startar ibland. Den beter sig som att den är strömlös men spänningsindikatorn på datorn lyser. Men den startar alltså inte när jag trycker på powerknappen.
Testat byta laddare mellan datorerna och ingen skillnad. Ibland kan den hoppa igång efter 50 försök och då funkar den som vanligt men med egenheten att den huxflux kan dö. Alltså inte krascha utan den tvärdör, som att huset blir strömlöst. Det kan inte vara laddaren för då borde den gått in på batteriet tänker jag.

Vad gör man?
Den är ca 3 år.. kör forre på den med barnen och det sitter ett fint rtx 3070 i burken, känns trist att bara kasta bort den. Speciellt då den, som igår, kan funka långa stunder. Körde Fortnite i två timmar utan problem men sen dog den och går inte starta igen.. så skumt

Edit: alla tillbehör, mus tangentbord etc, lyser när de ansluts till laptopen så någon form av ström finns ju där trots allt..

Permalänk
Medlem

Kanske är batteriet/interna laddningen som är kasst? Testa ta ut det om det är möjligt för den bör fungera utan.

Permalänk
Medlem

Käns ju som att det är någon strömmkontakt som glappar i datorn (glappkontakt).
Hur ser det ut med reklamationsrätten? Den är ju på tre år.

Och det går säkert att laga efter att garantin har gått ut. Bara att man troligen behöver betala för det. Så här med stället du köppte datorn ifrån och msi egna suport om du inte först skälv vill försöka.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hej jag har samma problem här, råkade tappa den från 10cm när jag tog upp den o nu startar den inte alls. Byta de upp mig till 64gb minne för typ 1år sedan men efter att jag satt i köket o lyfte upp den kan man tycka att en dator borde tåla lite.
Vad kan det vara tro...moderkortet!
Det är en msi katana gf66 15 6 fhd 144 hz

Tack /M

Visa signatur

Merlin