Nintendo Switch 2 släpps den 5 juni för 469 euro

Permalänk
Medlem

usch det blir dyrt här i sverige, tur jag redan köpt en ps5.. det räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

800€ på PS5 Pro vart 10500Kr här, så man får nog räkna med 6000Kr i alla fall.

Liite starkare krona nu väl? Msrp är uträknat på 12 eller 13% moms, bör ändå bli max 5999kr här, möjligen ända ner till 5790 eller iaf 5890kr tror jag.

Permalänk
Medlem

Det blev nog värre än jag trodde. switch 2 med en extra handkontroll och 3 spel landar nog på nästan 10K verkar det som. Det blir nog många som väntar med köp med tanke på den stora tröskeln ifrån nuvarande Switch, speciellt då med tanke på beg marknaden för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

800€ på PS5 Pro vart 10500Kr här, så man får nog räkna med 6000Kr i alla fall.

Om det är fallet köper man ju den bara från utlandet. Blir ju 5060kr med dagens kurs från tyskland just i detta nuet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Har ni sett prisen på spel eller? 90€ för mariokart. Helt sjuka priser! <Uppladdad bildlänk>

Är dessa officiella?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av jefff:

Det är moms inräknat i 449EUR, frågan är bara hur mycket? 20%? Isf om den skulle den landa på 6000kr här så är det ju bara att köpa från ett annat EU-land.

Tycker det känns på gränsen alltså, speciellt eftersom det blir så dyrt med spel på den platformen...

Källa på det? Varför skulle de redovisa pris inkl moms när alla länder i Europa har olika moms/skatter. Känns mer logiskt att det är priset exkl ländernas momssatser. Så det logiska vore att ta 449EUR + aktuellt lands moms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lómáldir:

Källa på det? Varför skulle de redovisa pris inkl moms när alla länder i Europa har olika moms/skatter. Känns mer logiskt att det är priset exkl ländernas momssatser. Så det logiska vore att ta 449EUR + aktuellt lands moms

Det officiella vi sett är:

Skrivet av pt96hni:

dvs 470 inkl tysk moms.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Har haft (har) varje "stationära" Nintendo-konsol sedan SNES förutom Game Cube, så jag är är tämligen intresserad - men känner att jag behöver veta lite mer om specifikationer och f.a. planerade spelsläpp innan jag säger "det blir köp".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

jag hoppas på passivkylning åtminstone i frihandsläge, frugan var mindre glad när man spelade zelda i sängen på natten och fläkten gick på högvarv.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Verkar som en del inte ens har sett på direkten, utan bara gnäller ändå

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut, men tråkigt man måste betala igen för att spela switch 1 spelen. Även om det bara är en "uppgraderingsavgift".

Kom igen och släpp en billigare version utan skärm & batteri för oss som bara spelar hemma.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Är det inte otroligt konstigt släppa den med (bara) lcd när folk vant sig med oled för sin Switch 1. Switch 1 utan oled hade ju en usel skärm. Tånker de att man ska köpa den, lida, och sedan uppgradera om 2-3 år?

Permalänk
Medlem

Mer lagring än förväntat. Men till det priset så var det nog bäst för att inte bli totalsågade även av inbitna fans.

Skrivet av Mocka:

Ojoj, ingen OLED

LCD betyder iof i sig inte att den kommer se ut som Switch 1.0

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nja, blir nog för ”specialläge” i utpekade spel likt det på ds etc.

Och ovanpå det förusätter det samma spelsmak, vid samma tid etc.

Permalänk
Medlem

Det intresanta är att Japan får två modeller, en region låst bara till Japan för 50k yen ~308€ i skrivande stund samt en ej region låst modell för 70k yen ~430€.

Där ser ni den riktiga kostnaden på konsolen skulle jag säga, samt resten av värden får betala extra för den.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lómáldir:

Det är olagligt att marknadsföra priser utan moms till konsument i EU så det är alltid någon momsatts medräknad. https://www.termsfeed.com/blog/eu-price-indication-directive-...

Permalänk
Medlem

Om du redan äger en Switch och är nöjd med den kanske du kan vänta och se hur den nya konsolen tas emot. Men om du vill ha den senaste Nintendo-upplevelsen med förbättrad hårdvara kan det vara värt att uppgradera!
Priset på 469 euro är en rejäl prishöjning jämfört med den första Switch-modellen.

Permalänk
Medlem

Zelda med 60fps 1080p HDR i handhållet är för mig perfekt

Permalänk

Sonen tappa våran switch i golvet. Sjukt ovärt att laga skärmen. Men får bli att köpa nya för stt få spela Zelda ifred.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Man kan ju hoppas den floppar så de släpper en billigare variant som är stationär.

Japp tokdyrt, "vi har redan switch hemma" säger föräldrarna.
Tänk om vi kunde få en Tv konsol!

Permalänk
Medlem

Väldigt innehållsrikt Direct; matades på ordentligt med spel och tredjepartsstöd. Priset på konsolen är ju något högre än önskat, men inte oväntat - elektronik kostar pengar, något som av någon anledning tycks vara en nyhet för många när man läser tråden.

Blir säkerligen ett köp, men kostnaderna för spel är otroligt svårsmält ändå; 80-90 euro för fysiska exemplar? Gudars skymning, de tar inte i i underkant. Det kommer vara det överlägset största hindret för dess förmåga att slå igenom likt ettan gjorde.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk

Klart det blir ett köp! Hade hoppats på en ny Mario-utannonsering men inte än iallafall.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

EUR rekpriser brukar va en beräkning på 19 % moms. Så lite högre pris kan vi nog räkna med. Sen beror det på vad de räknar för EUR. De flesta har räknat på 11 kr+. Sällan det används någon slags dagspris över valutor. Många företag låser sin valuta en eller ett par gånger per år.
6000 SEK känns rimligt.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Det intresanta är att Japan får två modeller, en region låst bara till Japan för 50k yen ~308€ i skrivande stund samt en ej region låst modell för 70k yen ~430€.

Där ser ni den riktiga kostnaden på konsolen skulle jag säga, samt resten av värden får betala extra för den.

Är det inget mer som framgår än priserna då?

Antar den ena kan vara ett paket med krav på någon slags prenumeration. För att den skulle vara faktiskt regionslåst låter ju konstigt när inte den nuvarande Switch är det va. Och att det finns en modell med mobilnätverk som skulle förklar det verkar inte heller troligt. Särskilt inte om det skulle vara den billigare sim har det.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Vart fick du 569 euro ifrån? Söker som en galning.

Jag lurade dig. Läste fel på 100 dollar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Är det inget mer som framgår än priserna då?

Antar den ena kan vara ett paket med krav på någon slags prenumeration. För att den skulle vara faktiskt regionslåst låter ju konstigt när inte den nuvarande Switch är det va. Och att det finns en modell med mobilnätverk som skulle förklar det verkar inte heller troligt. Särskilt inte om det skulle vara den billigare sim har det.

Ja, den är region låst till enbart Japan, Japans e-shop och språk som jag sa.

https://www.videogameschronicle.com/news/nintendo-will-sell-a...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Vågar tyvärr inte hoppas på en simpel softmod för att läsa in firmware från annan region.

Tidigare var det guld värt att få tag på konsoler med låg firmware. Har fortfarande kvar min PSP med 1.5 fw

Permalänk
Medlem

Kommer köpa detta dag 1. Pendlar 2 timmar till jobbet fram och tillbaka varje dag. Önskar jag pendlade längre!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Kommer köpa detta dag 1. Pendlar 2 timmar till jobbet fram och tillbaka varje dag. Önskar jag pendlade längre!

Nog inte det bästa pendel spelet med tanken på att det är ett PvPvE online spel, men vist har din pendeltur bra nät överlag så lär det väl funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spännande!