Permalänk
Medlem

Banan och stilen ser väldigt Richard Burns Rally ut, men jag gissar det är lite moddat?
Tror inte jag känner igen bilen, och tex loggan till vänster om timern. Tror inte jag riktigt känner igen ratt och pedal mätarna mm nere till vänster heller men är inte säker

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klejsmedkeps:

Så här kommer då mitt bidrag!

<Uppladdad bildlänk>

Det där är Rally Championship om jag inte missminner mig helt. Gräset rakt fram kunde man gena och tjäna typ 3 sekunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tror inte jag känner igen bilen

Kollade igen och det står rally croatia 2023, så antingen så är det en modd eller så är spelet för nytt för att platsa i tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Banan och stilen ser väldigt Richard Burns Rally ut, men jag gissar det är lite moddat?
Tror inte jag känner igen bilen, och tex loggan till vänster om timern. Tror inte jag riktigt känner igen ratt och pedal mätarna mm nere till vänster heller men är inte säker

Tror du är rätt ute.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det ju inte komma någon bekräftelse, men jag hade ätit en hatt om det inte är RBR på senaste bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det där är Rally Championship om jag inte missminner mig helt. Gräset rakt fram kunde man gena och tjäna typ 3 sekunder

Jag har kollat på screenshots och det är inte alls likt, troligen ett moddat RBR i stället

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Ursäkta sent svar, men du har helt rätt!

Richard Burns Rally, moddat med rallysimfans hungarian mod för att vara ännu mer noggrann (men givetvis är även originalet en godkänd gissning), banan är rally-skolan som man kör precis i början av spelet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C, CPU: R7 3700X, GPU: MSI GTX1080, Mobo: MSI X470 Gaming Plus, PSU: Kolink Enclave 600W, RAM: Corsair Vengeance LP 32GB 3200Mhz (2x16GB), Kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av klejsmedkeps:

Ursäkta sent svar, men du har helt rätt!

Richard Burns Rally, moddat med rallysimfans hungarian mod för att vara ännu mer noggrann (men givetvis är även originalet en godkänd gissning), banan är rally-skolan som man kör precis i början av spelet.

Tyckte väl jag kände igen banan
...
jag har ingen bild på G direkt så ger första bästa chansen att köra en bild!
(har ju varit en del intresse på sistone så hoppas nån kan smita in )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prövar en bild. Har spelat spelet men det är ett par år sedan.

*edit* Till saken hör att jag hade börjat tjata på farsan om ett nintendo. Han hade en kompis som ofta var på jobbresor och hade fått med sig en konsoll hem som han kunde tänka sig att sälja. Så han kom på besök och hade med konsollen så jag fick prova den och detta var ett av fem spel han hade.

Även om det var riktigt kul att få testa nåt nytt så slog det såklart inte nintendos spelutbud så vi tackade nej. Trots allt ett kul spelminne.

Idag är de nog värda en del i fint skick.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

Prövar en bild. Har spelat spelet men det är ett par år sedan.

*edit* Till saken hör att jag hade börjat tjata på farsan om ett nintendo. Han hade en kompis som ofta var på jobbresor och hade fått med sig en konsoll hem som han kunde tänka sig att sälja. Så han kom på besök och hade med konsollen så jag fick prova den och detta var ett av fem spel han hade.

Även om det var riktigt kul att få testa nåt nytt så slog det såklart inte nintendos spelutbud så vi tackade nej. Trots allt ett kul spelminne.

Idag är de nog värda en del i fint skick.

Vectrex är så cool! Är det Scramble? Hittade en liknande bild men är inte säker.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Vectrex är så cool! Är det Scramble? Hittade en liknande bild men är inte säker.

Det är Scramble!!

Alltså, en häftig konsoll för sin tid. Kolla några youtube om den och spelen. Spelkultur

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Vectrex var ju en riktigt udda kult-konsol, som jag tyvärr aldrig lekt med själv

... såg bilden och tänkte "det där måste vara någon Scramble klon" och så visade det sig vara en port av originalet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vectrex var ju en riktigt udda kult-konsol, som jag tyvärr aldrig lekt med själv

... såg bilden och tänkte "det där måste vara någon Scramble klon" och så visade det sig vara en port av originalet

Vi hade Vectrex, hade inte så mycket att jämföra med men jag vill minnas att spelen var riktigt bra.
Väldigt häftig teknik.

Det ryckte mycket i nostalgitarmen när jag såg den bilden.

Permalänk

Jag har aldrig spelat eller ens sett en fungerande i verkligheten, tycker den verkar supercool.

Spel var det ja... Återkommer!

Edit: Här kommer det! Testade detta nyss men trots en lovande start föll det mig inte i smaken en liten bit in tyvärr.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Vi hade Vectrex, hade inte så mycket att jämföra med men jag vill minnas att spelen var riktigt bra.

Jag har en, mest för den är häftig. Själv tycker jag spelen är usla

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk

Nähä, inga gissningar, kommer ny bild här.

Spelet har en "övervärld" som man går runt i med en sprite på en karta men är en Dungeon Crawler i grund med 90° svängradie.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Nähä, inga gissningar, kommer ny bild här.

90 graders dungeon crawlers kan vara kul men det här känner jag inte igen alls! Lite nyfiken
(Känns kanske lite för JRPG influerat dock men svårt att säga)
Jag kan inte ens gissa plattform. Sega Saturn kanske?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roger W:

90 graders dungeon crawlers kan vara kul men det här känner jag inte igen alls! Lite nyfiken
(Känns kanske lite för JRPG influerat dock men svårt att säga)
Jag kan inte ens gissa plattform. Sega Saturn kanske?

Lite osäker på vilka plattformar det släpptes på totalt sett men detta är till en populär handhållen konsol. Såg det i en Hidden Gems-video.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Lite osäker på vilka plattformar det släpptes på totalt sett men detta är till en populär handhållen konsol. Såg det i en Hidden Gems-video.

Hittade det efter lite letande, mazes of fate till gameboy advance

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

Hittade det efter lite letande, mazes of fate till gameboy advance

Korrekt! Det känns som en kombo av äventyrsspel och dungeon crawler, tyvärr kändes det åldrat i mina ögon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Upptäckte under mitt sökande att det tydligen finns en sida dedikerad till denna genre
https://www.dungeoncrawlers.org/

Permalänk
Medlem

ok vi kör en ganska lätt denna gång

https://vocaroo.com/1epPexLJrVae

Permalänk
Medlem

Hhhmmmm ingen gissning? trodde det skulle vara relativt enkelt.

Ok vi kör en till

https://vocaroo.com/1g69idzLkrV6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Ok vi kör en till

Får vibbar från Final Fantasy 7-remaken?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

Ok vi kör en till

Efter första gissningen här funderar jag på Final fantasy 6, det är lite maffigt ibland men kanske inte så här maffigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väldigt mäktigt soundtrack - låter lite för maffigt för FF-spelen? (kan rimligen inte vara något från 16-bits eran förutom möjligen något udda undantag med CD musik)
Långsökt vildgissning: Crysis? (känns som ett soundtrack skapat av en större kompositör?)

Inget jag känner igen alls såhär vid första anblicken. Borde man skämmas??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bloodborne 😍

Permalänk
Medlem

Känner mig väldigt säker så här kommer nästa och vi kör på det enkla spåret
https://voca.ro/1bW5sQwcvZGo

Helt sjukt skön låt till ett spel som inte riktigt förtjänade det 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Bloodborne 😍

visst är det bloodborne fyllde 10år i slutet av mars så kvalade in nyligen till tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Känner mig väldigt säker så här kommer nästa och vi kör på det enkla spåret
https://voca.ro/1bW5sQwcvZGo

Helt sjukt skön låt till ett spel som inte riktigt förtjänade det 😄

hhhhmmmm ena stunden låter det bekant nästa stund är jag tveksam