Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Lyckades få den i kassan på fr och es, senast på es för typ 2 timmar sedan. Men när jag hamnar där börjar jag vela Kanske blir att lägga en order sen avboka om jag ångrar mig. Men bara för de lär den inte dyka upp igen

Jag skulle råda dig att avvakta ett tag till. Får lite en känsla av att priserna kanske justeras uppåt. Om de gör det så kanske det gör att köpet känns lite lättare att låta vara kvar

Alltså avvakta med att avboka! 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag skulle råda dig att avvakta ett tag till. Får lite en känsla av att priserna kanske justeras uppåt. Om de gör det så kanske det gör att köpet känns lite lättare att låta vara kvar

Alltså avvakta med att avboka! 😅

Det är prisgaranti på köpet, så det finns ingen risk att priset går upp efter att man har beställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Det är prisgaranti på köpet, så det finns ingen risk att priset går upp efter att man har beställt.

Tror det är de han menade, avvakta med att avboka då det kan höjas.

Permalänk
Medlem

Det jag lärt mig sista åren gällandes elektronik och spel mm är att inte va dumsnål. Nu beställer jag alltid direkt av svenska återförsäljare där jag vet att leveranserna fungerar och största chansen att få på releasen. Jag vet att jag kommer sitta o störs mig på att inte få på releasen för jag väntat eller beställt på utländsk sida för att få billigare men får vänta 1-2 veckor längre. Jag betalar hellre o får den direkt så kan jag gå vidare i livet sen. Men som med allt annat så är vi alla olika. Beskriver bara mig själv. Är fortfarande som ett barn vid nya releaser mm och vill ha direkt.

Sitter fortfarande o funderar om jag ska köpa på mig spel till switch 1 och ha redo eller om man ska vänta o köpa online eller ev en switch 2 version osv.. Sånna sjuka priser för alla spel fortfarande. 500+ för 8 år gamla spel lockar däremot inte lika mycket som ny hårdvara.. Får se närmare releasen hur jag gör.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Det går fortfarande om man har tur Var det smart att välja Euro istället för SEK? Har för mig folk har sagt att det blir billigare. Var typ 5920 kr i SEK men 529 euro = 5800 kr. Såg nu att min bank har 1,65% växlingsavgift, blir det typ 5900 ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

<Uppladdad bildlänk>

Det går fortfarande om man har tur Var det smart att välja Euro istället för SEK? Har för mig folk har sagt att det blir billigare. Var typ 5920 kr i SEK men 529 euro = 5800 kr. Såg nu att min bank har 1,65% växlingsavgift, blir det typ 5900 ändå?

Man ska alltid ta lokala valutan. Så du gjorde nog rätt. Bra pris!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digital Foundry:

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition features dynamic resolution between 540p and 1080p at 30 fps. There are frame drops down to 23 fps were noted in the video.

Det är också bekräftat att förutom Cyberpunk så kommer Elden Ring, Final Fantasy VII Remake och Duskbloods att vara 30 fps.

Permalänk
Medlem

Någon som har en erfarenhet av onlinebutiken Retroplay.se? De erbjöd förbokningar redan i januari i år. Jag lade en förbokning då mest som en extra garanti men hittar väldigt lite info om själva butiken.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Någon som har en erfarenhet av onlinebutiken Retroplay.se? De erbjöd förbokningar redan i januari i år. Jag lade en förbokning då mest som en extra garanti men hittar väldigt lite info om själva butiken.

Den har funnits sedan 2013, så det ska nog inte vara några problem. Oavsett butik så handlar jag alltid via faktura så att jag får hem varan innan jag betalar.

Permalänk
Medlem

lade en beställing på amazon.de precis, ca 6lax för mario kart bundle.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Ansökte om en preorder inbjudan på tyska amazon igår och fick en köp länk mailad till mig idag. Landade på 6.113 kr totalt för mario kart bundeln. Något dyrare än det hade blivit på spanska amazon igår men tror det är valuta-kursen.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Ansökte om en preorder inbjudan på tyska amazon igår och fick en köp länk mailad till mig idag. Landade på 6.113 kr totalt för mario kart bundeln. Något dyrare än det hade blivit på spanska amazon igår men tror det är valuta-kursen.

Ansökte också om en preorder där precis. Nu gäller det bara att komma ihåg alla butiker man gjort detta på så man inte sitter där med 10st Switch 2 i slutet juni. Men om detta händer tänker jag att då säger jag upp mig och slår mig in på den lukrativa och alltid lika uppskattade Scalper-banan. Vad landade frakten på i ditt fall?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Ansökte också om en preorder där precis. Nu gäller det bara att komma ihåg alla butiker man gjort detta på så man inte sitter med 10 Switch 2 i slutet juni. Men så tänker jag att då säger jag upp mig och slår mig in på den luckrativa och alltid lika uppskattade Scalper-banan. Vad landade frakten på i ditt fall?

Ah, frakt delen av beloppet var 7.18€

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Någon med lyckad beställning hos Retrospelbutiken med bekräftelse äntligen via e-post nu? Har ej fått det sedan igår förmiddag.

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Någon med lyckad beställning hos Retrospelbutiken med bekräftelse äntligen via e-post nu? Har ej fått det sedan igår förmiddag.

Mvh,
WKF.

Jag la två olika beställningar en utan och en med bundle men fick den utan bara borttagen och ca en timme efter beställning så kom det ett mail med orderbekräftelse på mailen

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem

Jag med

Skrivet av hajvan:

lade en beställing på amazon.de precis, ca 6lax för mario kart bundle.

Jag med men blev förvånad att det blev lite dyrare trots att jag valde att betala i euro. Den kostade 510 sen 10 i frakt. Men landade på 546.70 euro. Är det växlingskurs hos banken kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Jag med men blev förvånad att det blev lite dyrare trots att jag valde att betala i euro. Den kostade 510 sen 10 i frakt. Men landade på 546.70 euro. Är det växlingskurs hos banken kanske?

Skillnad i VAT i de olika EU länderna, så Amazon räknar ut det automatiskt i beställningen.

Permalänk
Medlem

Tack

Skrivet av Pancern:

Skillnad i VAT i de olika EU länderna, så Amazon räknar ut det automatiskt i beställningen.

Aha så de räknar om till svensk VAT? Hur är det med kemikalieskatt när du köper från utlandet? Läggs det också på? I så fall är det den som är boven 😆

Permalänk
Konsolgrävare

Mvh,
WKF.

Jag fick mitt mail efter några timmar ✌️

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | Steam Deck | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Mvh,
WKF.

Jag har inte fått heller, men fått ordernr via chatten. Det skulle komma vad det lider sa dom.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Konsolgrävare

Mario Kart World, Nintendo Threehouse Gameplay!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | Steam Deck | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Donkey Kong Bananza, Nintendo Threehouse Gameplay!

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Metroid Prime 4, The Legend of Zelda games, Kirby and the Forgotten Land och Bravely Default: Flying Fairy HD Remastered Nintendo Threehouse Gameplay!

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Switch 2 Game Sizes Revealed:

The Switch 2 will come with 256GB of internal storage

So far, we know the sizes of some of the launch games. Here’s a breakdown:

• Mario Kart World – This is the biggest game at launch. It takes up 23.4GB, which is almost 10% of the total storage.

• Donkey Kong Bananza – This one is 10GB, a little less than half the size of Mario Kart World.

• GameCube Nintendo Classics Collection – This is a bundle of three older games: The Legend of Zelda: The Wind Waker, Soul Calibur 2, and F-Zero GX. The total size is 3.5GB, so each game is about 1GB or a bit more.

• Super Mario Party Jamboree – This updated version takes up 7.7GB.

• Kirby and the Forgotten Land – This one needs 5.7GB of space.

Altogether, if you downloaded all these games, you’d use about 50GB. That means you’d still have room for several more games before needing extra storage.

https://techcrawlr.com/nintendo-switch-2-game-sizes-revealed-...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

The Switch 2 will come with 256GB of internal storage

So far, we know the sizes of some of the launch games. Here’s a breakdown:

• Mario Kart World – This is the biggest game at launch. It takes up 23.4GB, which is almost 10% of the total storage.

• Donkey Kong Bananza – This one is 10GB, a little less than half the size of Mario Kart World.

• GameCube Nintendo Classics Collection – This is a bundle of three older games: The Legend of Zelda: The Wind Waker, Soul Calibur 2, and F-Zero GX. The total size is 3.5GB, so each game is about 1GB or a bit more.

• Super Mario Party Jamboree – This updated version takes up 7.7GB.

• Kirby and the Forgotten Land – This one needs 5.7GB of space.

Altogether, if you downloaded all these games, you’d use about 50GB. That means you’d still have room for several more games before needing extra storage.

https://techcrawlr.com/nintendo-switch-2-game-sizes-revealed-...

Tack för detta, funderade precis på det. Då är det inte jätteakut med ett extra minneskort, iallfall inte i början.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ju längre man orkar vänta med minneskort, desto billigare blir de också 😎

För egen del tror jag mig inte behöva utöka på ett ganska bra tag. De spel jag köpt digitalt är mestadels indie-spel som inte tar någon vidare plats. Sedan är resten fysiska utgåvor. Ska se hur mycket utrymme jag faktiskt använder, var ett tag sedan jag kikade 😅

Permalänk
Medlem

Har vi fått nån mer info hur man uppgraderar spelen och va dom kostar? Köpa Zelda spelen uppgraderade för 1000 spänn eller köpa nya switch 1 för 4-500 och uppgradera? Det måste man väl kunna göra med alla spelen eller finns det nån lista?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lyckades förboka ett Switch 2 på den franska Amazon! Hur funkar kemikalieskatten då? Är den inbakad i priset eller är det något man kommer behöva stå för senare?
Hur är det med eluttaget eftersom det är från den franska amazon, tror ni man kommer behöva köpa en ny adapter eller tror ni den som ingår kommer att funka med våra uttag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Lyckades förboka ett Switch 2 på den franska Amazon! Hur funkar kemikalieskatten då? Är den inbakad i priset eller är det något man kommer behöva stå för senare?
Hur är det med eluttaget eftersom det är från den franska amazon, tror ni man kommer behöva köpa en ny adapter eller tror ni den som ingår kommer att funka med våra uttag?

Allt är inbakat i priset (vet dock inte om man betalar kemskatt när du köper från utlandet). Frankrike har samma uttag som oss. Samma gäller Spanien och Tyskland.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av megaman01:

Har vi fått nån mer info hur man uppgraderar spelen och va dom kostar? Köpa Zelda spelen uppgraderade för 1000 spänn eller köpa nya switch 1 för 4-500 och uppgradera? Det måste man väl kunna göra med alla spelen eller finns det nån lista?

Alla Nintendo Switch 2 Edition spelen som har annonserats ut hittills kommer med Switch 1 kassett och Nintendo Switch 2 Edition DLC kod. Vi vet inte vad DLC koden kostar på E-Shopen ännu, men som du skriver så kanske det blir billigare att köpa Switch 1 spelen och sedan köpa DLC koden för att spara några kronor.

Visa signatur