Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Manualer och lite annan text på kartong, samt du får gå via tyska Amazon för garanti.

Men enligt ”Pancern” så är det samma text på manualer och box oavsett vilket land man köper ifrån? Men jag kanske har förstått fel.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Men enligt ”Pancern” så är det samma text på manualer och box oavsett vilket land man köper ifrån? Men jag kanske har förstått fel.

Skulle också tippa på det. I alla fall att det står på engelska med. Dessutom lär Amazon hänvisa garantin till Nintendo. Så visst, behöver man skicka in den blir det lite bökigare, men just nu sparade jag 1500 på att köpa från Tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Sant, var så inne på att Tyskland alltid har allt på Tyska, men kollade på en unboxing av Switch OLED + Mario Wonder bundle som hade engelska på kartongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Sant, var så inne på att Tyskland alltid har allt på Tyska, men kollade på en unboxing av Switch OLED + Mario Wonder bundle som hade engelska på kartongen.

De flesta tillverkade av elektronik etc har manualer på flera språk, i alla fall engelska. Förstår inte varför det är så viktigt vilket språk som står på låda och manualer 😅 det är samma konsol etc. Och andrahandsvärdet är lika bra för det. De flesta som köper den begagnad struntar nog i att det står på engelska och tyska i manualen 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

De flesta tillverkade av elektronik etc har manualer på flera språk, i alla fall engelska. Förstår inte varför det är så viktigt vilket språk som står på låda och manualer 😅 det är samma konsol etc. Och andrahandsvärdet är lika bra för det. De flesta som köper den begagnad struntar nog i att det står på engelska och tyska i manualen 😊

Alltså, jag bryr mig nada Hade själv bokat på spanska Amazon om jag inte fått tag på bra deals i Sverige.

Permalänk
Medlem

Undra när Amazon Sverige ska lägga upp Switch 2. Tror dom kan vara lite billigare än övriga försäljare, iaf var PS5 Pro 700:- billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moonglow:

Undra när Amazon Sverige ska lägga upp Switch 2. Tror dom kan vara lite billigare än övriga försäljare, iaf var PS5 Pro 700:- billigare.

Frågan är ifall Amazon i Sverige kommer ens få in den med tanke på Bergsala (Sveriges distributör av Nintendo varor). De kanske väljer att bara distribuera den till svenska återförsäljare.

Permalänk
Skrivet av Aser:

Ungefär när bad du om en invite? Var sen på bollen så undrar lite om jag har någon chans

Request invite lördag 5 april 14:31
Mottagen invite söndag 6 april 17:27
Beställde kort därefter 17:57

Men som andra har påpekat så verkar det vara lite olika hur fort man får invite 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Skulle också tippa på det. I alla fall att det står på engelska med. Dessutom lär Amazon hänvisa garantin till Nintendo. Så visst, behöver man skicka in den blir det lite bökigare, men just nu sparade jag 1500 på att köpa från Tyskland.

Ja, precis. 1500kr är en ansenlig summa av storleken att det är värt och fundera på utländska alternativ.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Frågan är ifall Amazon i Sverige kommer ens få in den med tanke på Bergsala (Sveriges distributör av Nintendo varor). De kanske väljer att bara distribuera den till svenska återförsäljare.

Kan tänka mig att Amazon kan få in den från annat håll. Dom där 700:- som var billigare på PS5 Pro var nog för att dom inte gick via Nordisk Film (Playstations distributör i Sverige.)

Permalänk
Skrivet av Izak80:

Fick min invite från Amazon.de precis också för Mario Kart World bundlen. Är man garanterad en Switch 2 vid release nu är frågan samt hur säkert det är att köpa från tyska Amazon. Blev den totala kostnaden för dig (inkl. frakt) 547Euro?

<Uppladdad bildlänk>

Det här är ju väldigt märkligt. Jag lade en request på amazon.de i fredags kl 20:13 och fick bekräftelse på att min request var mottagen men har fortfarande inte fått någon invite. Gjorde ni som fick inviten på en dag något speciellt/annat än att bara anmäla er eller väljer Amazon godtyckligt ut folk och struntar i när man gjorde anmälan? Vad går de på för kriterier tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragolite:

Request invite lördag 5 april 14:31
Mottagen invite söndag 6 april 17:27
Beställde kort därefter 17:57

Men som andra har påpekat så verkar det vara lite olika hur fort man får invite 🙂

Gjorde request på fredag kl 13, ingen inbjudan.

Kanske mitt köp på spanska Amazon som ställer till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lómáldir:

Det här är ju väldigt märkligt. Jag lade en request på amazon.de i fredags kl 20:13 och fick bekräftelse på att min request var mottagen men har fortfarande inte fått någon invite. Gjorde ni som fick inviten på en dag något speciellt/annat än att bara anmäla er eller väljer Amazon godtyckligt ut folk och struntar i när man gjorde anmälan? Vad går de på för kriterier tro.

Skrivet av 9110a:

Gjorde request på fredag kl 13, ingen inbjudan.

Kanske mitt köp på spanska Amazon som ställer till det.

Gjorde en request igår runt 17 tiden , fick en invite tidigare under dagen .

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lómáldir:

Skulle kunna vara att alla läggs in en pool och sedan dras det från den slumpmässigt när de har fler exemplar. Så chansen att få invite var betydligt högre när de hade fler exemplar i början och då man varit med i dragningarna över tid. Bara en gissning från mig men vore vettigt och ganska enkelt att göra med NEWID() eller nåt.

Skulle också kunna vara en enda dragning när man gjorde sin förfrågan och fick man dåligt utfall då så ligger man långt bak och fler kanske tillkommer som gör att man inte kommer frammåt, och någon ligger då kanske till så att hän inte kan köpa förrens kön är utraderad. Hoppas istället på att de gör en ny dragning vid varje tillfälle de kan skicka en inbjudning.

Permalänk
Medlem

Så vi betalar 680 euro för bundlen när Tyskland och Frankrike betalar dryga 500?

Hur och varför är detta lagligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lómáldir:

Bara konsollen eller paketet med Mario Cart?
Jag la också en request på bara konsollen först och några dagar senare på paketet, och fick invite på paketet precis.

Vet inte hur jag ska göra dock. Beror mkt på om man kan få något vettigt för sin nuvarande gen 1 switch + switch lite.
Enda som skulle kunna motivera priset är att man får sålt de gamla i relativ närtid också.

Permalänk
Medlem

La en request på lördagen runt 17:45 och hoppades att ett mail skulle trilla in nu under kvällen...inget ännu dessvärre.

Permalänk
Konsolgrävare

Hmmmm:

https://nintendosoup.com/marvelous-nintendo-switch-2-edition-...

”Nintendo Switch 2 Edition physical releases include all content on Switch 2 Game Card”

Nu måste Nintendo ut och ge lite riktigt information!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Har vi någon information om vad uppgraderingspriset kommer vara från Switch -> Switch 2 versionen av spel?
Funderar på om det kan vara värt att sitta som en hök på Tradera och försöka plocka upp t.ex. Mario Party hyfsat billigt för att sedan uppdatera det. Men kostar uppdateringen 200-300kr så känns det ovärt, då kan jag likväl köpa Switch 2 versionen direkt.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Har vi någon information om vad uppgraderingspriset kommer vara från Switch -> Switch 2 versionen av spel?
Funderar på om det kan vara värt att sitta som en hök på Tradera och försöka plocka upp t.ex. Mario Party hyfsat billigt för att sedan uppdatera det. Men kostar uppdateringen 200-300kr så känns det ovärt, då kan jag likväl köpa Switch 2 versionen direkt.

Här är en länk med spelen som kommer få gratis uppgradering tydligen,

https://www.ign.com/articles/nintendo-switch-games-free-switc...

Permalänk

Jag beställde precis bundeln med mario kart för €510 + frakt på amazon.es. Om någon mer inte fått tag i den än så finns den där.

edit: slutsålt

Permalänk

Fick nyss mejlsvar med bifogad bild från Retrospelbutiken efter jag skrivit i deras så kallade "chatt"-funktion på webbplatsen. Nåja, "angelägen formulärmodal" är väl det mest generösa att säga om den "chattrutan"!😅

Personen besvarade att de bytt system så det kan vara orsaken till att jag och övriga här i tråden inte fått något bekräftelsemejl. Så ta kontakt med dem om Du själv inte fått ditt bekräftelsemejl! 🫡

EDIT1&2&3&4: Jag avbokade nyss NSW2-MKW-bundlen på Power.se så kanske någon vill prova sin "tur" där snart? Även avbokat samma vara hos Netonnet, Webhallen & Elgiganten. Jag kör "all-in" på Retrospelbutiken och spanska Amazon...🥶

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur många som bokat billigare där som faktiskt får på releasen. Kan tänka mig att dom får betydligt mindre ex än tex webhallen och lär ha fått några tusen bokningar.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ephemeral:

Jag beställde precis bundeln med mario kart för €510 + frakt på amazon.es. Om någon mer inte fått tag i den än så finns den där.

edit: slutsålt

Lyckade också få en innan de tog slut, tog slut ganska snabbt. Blev totallt runt 6000kr med frakten. De priset kan jag leva med, mycket bättre än 7500kr som man rånar folk på här i Sverige.

Permalänk
Skrivet av morree90:

Lyckade också få en innan de tog slut, tog slut ganska snabbt. Blev totallt runt 6000kr med frakten. De priset kan jag leva med, mycket bättre än 7500kr som man rånar folk på här i Sverige.

Ja det är helt otroligt att det kan skilja så mycket, tack vare denna tråden så har jag avbokat mitt köp på power och sparat en rejäl slant så tack för tipsen i tråden 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av morree90:

Förstår inte hur ni lyckades beställa. För mig säger den bara att de inte kan skicka den till min adress i Sverige.

Permalänk

Är det någon butik som i efterhand höjt priset på befintliga beställningar som lagts för under Bergsalapriset? Eller verka alla hedra sådana beställningar? Jag har iallf inte hört något när det gäller mina sådana beställningar vilket verkar hoppfullt

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Spelbutiken ger sig in i leken om prissättning: I Sverige råder fri prissättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Fick min invite från Amazon.de precis också för Mario Kart World bundlen. Är man garanterad en Switch 2 vid release nu är frågan samt hur säkert det är att köpa från tyska Amazon. Blev den totala kostnaden för dig (inkl. frakt) 547Euro?

<Uppladdad bildlänk>

Ni som fick invite från amazon de, använder ni ert tyska konto mycket? Har ett tyskt konto och har requestat invite, men kontot har i princip legat på is sen svenska amazon startades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Kollar man på japanska Nintendo så är det 1000 yen för Zelda och 2000 yen för Kirby och Mario Party. Då har ju Kirby och Mario Party extra DLC-grejer. Antagligen blir det 100/200:- i Sverige.