Jag kan ändå inte trycka på "B" utan att komma åt spaken, med tummen eftersom jag använder tumleden och inte fingertoppen för knappar som sitter nere till höger om andra.
Själva knapparna är också för små och är konvexa istället för konkava som på NES.
Benen på pro controllern som behövs för att ha motvikt när man trycker in en knapp eller 7 är alltid felvinklade, dom behöver vara väsentligt mer vinklade neråt/bakåt, sedan är knapparna ovanpå alldeles för nära axelknapparna L & R, så om man trycker in dom, så har man styrkorset eller YXBA vid tumroten nästan mitt i handen.
Varför kan inte folk få ha sina ring och lillfingrar fria att balansera kontrollen som på NES & SNES?
Jag gillar absolut inte heller hur tätt man måste ha sina handleder för att hålla kontrollen så att man kommer åt knapparna.
Så kan man inte få till sin kontroll korrekt, så blir konsol ganska ointressant.
Att behöva betala för både bärbar och en som går att koppla in är också dumt, sälj skärmen löst istället till dom som vill spela i bokformat.
Sammanfattande gör det Switch 2 till en alldeles för dyr barnleksak.